
Lees verder
Als expert op het gebied van ons aanpassingsvermogen is dr. Mike Hoogveld gastdocent aan Nyenrode en een veelgevraagd spreker. Daarnaast is hij adviseur en ondernemer. In deze rollen focust hij zich op het snijvlak van verandering, innovatie en toekomstbestendig organiseren.
Meer over Mike HoogveldDe veranderingen in de markt gaan almaar sneller en dieper, onder invloed van voortschrijdende digitalisering, complexer klantgedrag, nieuwe toetreders in het concurrentieveld en veranderende businessmodellen. De traditionele manieren van werken schieten steeds vaker tekort. Wie in de toekomst bestaansrecht wil hebben, moet daarom fundamenteel anders gaan denken. En daarvoor valt enorm veel te leren van succesvolle startups.
In dit boek laat Mike Hoogveld zien hoe je door te denken als een startup slimmer, wendbaarder, creatiever en innovatiever kunt worden. En hoe je daardoor sneller en meer waarde creëert voor de klant. Hij gaat onder andere in op cultuur, leiderschap en samenwerking en reikt concrete en direct toepasbare handvatten aan om niet alleen te denken, maar vooral ook te doen als een startup.
- De beste ideeën uit lean, agile, lean startup en Silicon Valley.
- Aan de hand van wetenschappelijke inzichten en vele praktijkvoorbeelden.
- Van de auteur van de bestseller Agile Managen.
startup ondernemerschap innovatie ondernemen verandering organisatiecultuur experimenteren cultuur digitalisering wendbaarheid agile werken disruptie experimenten faalmoed strategie wendbare organisatie organisatieverandering minimum viable product klantgerichtheid leiderschap verandermanagement creatief denken organisatie multidisciplinaire teams software snelheid technologie waardecreatie vernieuwing lerende organisatie bedrijfscultuur incremental development schaalbaarheid dienend leiderschap leren businessmodel corporate startup feedback vrijheid groei community nieuwsgierigheid inspirerende omgeving toekomst omgeving creativiteit ecosysteem digital disruption internet hypothese-gedreven visie samenwerken acceleratie blue ocean strategy bighairy audacious goals voice of the customer customer journey diversiteit pareto-principe transparantie unicorn zelfsturende teams vertrouwen marginal gains kanban onbevangenheid prototyping denk-doe-leercyclus levensfasen financiering risico customer experience cellenstructuur dwarsdenkers markt digitale transformatie