OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    1808905

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    38 resultaten
    interview
    Coaching en trainen
    27 november 2013
    Linda Huijsmans
    5-7 minuten leestijd
    De trainers Gwenda Schlundt Bodien (GSB) en Coert Visser (CV) ontdekten ruim tien jaar geleden het oplossingsgericht werken. Samen ontwikkelen ze deze ideeën verder en inmiddels noemen ze hun methode ‘progressiegericht werken’. Ze schreven er elk een nieuw boek over waarin zowel de theorie als de praktijk aan bod komen.
    interview
    Coaching en trainen
    1 november 2013
    Linda Huijsmans
    5-7 minuten leestijd
    De trainers Gwenda Schlundt Bodien (GSB) en Coert Visser (CV) ontdekten ruim tien jaar geleden het oplossingsgericht werken. Samen ontwikkelen ze deze ideeën verder en inmiddels noemen ze hun methode ‘progressiegericht werken’. Ze schreven er elk een nieuw boek over waarin zowel de theorie als de praktijk aan bod komen.
    interview
    IT-management / ICT
    2 mei 2013
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Dankzij het wereldwijde web is samenwerken en kennis uitwisselen nog nooit zo makkelijk geweest. Wat voor invloed heeft dat op onze toekomst? Futuroloog Maurits Kreijveld schetst in het voor het Managementboek van het Jaar 2013 genomineerde ‘Samen Slimmer’ een aantal mogelijke scenario’s waarin deze ‘wisdom of crowds’ gebruikt worden om ons leven gezonder, democratischer en veiliger te maken. De technologie maakt alles mogelijk, maar de vraag is hoe ver we zelf willen gaan. ‘We herijken niet de techniek, maar onze houding tegenover de mogelijkheden ervan.’
    interview
    Leiderschap
    4 maart 2013
    Linda Huijsmans
    5-7 minuten leestijd
    De opvattingen over leiderschap staan onder druk. Misstanden als zelfverrijking, autoritair leiderschap en megalomanie hebben de wereld in een economische crisis gestort. Het moet anders, maar hoe? Inge Nuijten denkt dat ‘dienend-leiderschap’ het antwoord kan geven. Zij promoveerde op het onderwerp en maakte er daarna een handboek over. In Echte leiders dienen legt ze het concept uit, een concept dat in Nederland nog vrij onbekend is.
    interview
    Strategisch management
    8 januari 2013
    Linda Huijsmans
    5-6 minuten leestijd
    Innoveren is een voorwaarde om te overleven. Toch mislukt nog steeds een groot deel van de productintroducties. Luisteren naar de klant is een essentiële voorwaarde voor succes, betoogt Sjors van Leeuwen daarom in zijn boek Klant in de driver’s seat - Klantgedreven innoveren met cocreatie, crowdsourcing en communities. Dankzij de sociale media is de consument een niet te negeren factor geworden.
    recensie
    Strategisch management
    31 december 2012
    Linda Huijsmans
    Jaarlijks worden wereldwijd 21 duizend nieuwe producten gelanceerd. Van alle nieuwe merken mislukt 52 procent. Van alle individuele producten faalt zelfs 75 procent. Een belangrijke oorzaak daarvan is te weinig aandacht voor wat de klant nu eigenlijk wil. Omdat innovatie steeds belangrijker wordt voor het voortbestaan van zowel bedrijven als organisaties, wordt het tijd dat die naar oog krijgen voor wat klanten willen, stelt Sjors van Leeuwen in Klant in de driver’s seat.
    interview
    Leiderschap
    27 december 2012
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Managers hebben te weinig lol in hun werk, vindt Theo Hendriks. ‘Zo rond ons twaalfde jaar maken verhalen plaats voor kennis en wordt fantasie ondergeschikt aan de feiten.’ Daarom schreef hij No Story No Glory.
    interview
    Coaching en trainen
    7 juni 2012
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Coaching is een relatief jong vakgebied, stelt Ien van der Pol. Er wordt veel over geschreven, maar een overzichtswerk ontbrak in haar ogen nog. Ze besloot het zelf te schrijven. Coachen als professie is een ‘body of knowledge’ geworden, gelardeerd met persoonlijke ervaringen.
    interview
    Marketing
    2 april 2012
    Linda Huijsmans
    8-11 minuten leestijd
    Steven Van Belleghem ontwikkelde het idee van word of mouth marketing. Dat hij daarmee de tijdgeest op zijn staart trapte, bewijst het succes van zijn vorige boek, De conversation manager. Nu is er de logische opvolger: De Conversation Company. De inhoud in één zin: richt de cultuur van je hele bedrijf in op de klant!
    interview
    Coaching en trainen
    20 maart 2012
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Marijke Lingsma publiceert veel over coaching, over intervisie en dat doet ze op verschillende manieren. Zo maakte ze een coachingsspel en een intervisiewaaier. Maar om de diepte in te gaan, blijft een boek het beste medium. In Intervisiecoaching gaat ze, samen met Ger van Doorn, in op de vraag wat intervisiecoaching is, en vooral ook: wat niet!
    interview
    Leiderschap
    20 september 2011
    Linda Huijsmans
    8-11 minuten leestijd
    Waarom was Jeroen van der Veer precies de leider die Shell nodig had na het oliereserveschandaal? Waarom vergeten we liever dat de nu zo verguisde Rijkman Groenink tot Nederlander van het jaar werd uitgeroepen? Omdat iedere tijd om zijn eigen leider vraagt, stellen de historici Sjoerd Keulen en Ronald Kroeze.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    15 april 2011
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Creatief denken is een essentiële aanvulling op logisch denken, stelt Rineke Rust. Daarom schreef ze met twee coauteurs het boek Lenig denken. ‘Wie in staat is tot lenig denken, is beter in staat om met veranderingen om te gaan,’ zegt ze. Bovendien wordt het leven een stuk leuker voor wie in staat is met verbeeldingskracht naar de wereld te kijken.
    interview
    Coaching en trainen
    29 januari 2011
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Warming-ups en energizers ziet eruit als een praktisch boek en dat is het ook. Maar het heeft meer te bieden. Het beschrijft heel beknopt meer dan honderd korte werkvormen voor creatieve sessies, meetings, heidagen, trainingen en andere bijeenkomsten. Auteur Marcel Karreman pleit daarbij voor meer aandacht voor het doel van de oefeningen. Concentratie, discussie, kennismaking of problemen oplossen; ze vragen allemaal om andere warming-ups.
    interview
    Werk en loopbaan
    6 januari 2011
    Linda Huijsmans
    4-6 minuten leestijd
    Wie carrière wil maken, moet goed werk afleveren. Maar om promotie te krijgen is meer nodig. Hard doorwerken met je deur dicht is dan niet slim: je moet zorgen dat je opvalt. In Zien ze wel hoe goed je bent? laten Sascha Bertus en Mirjam ten Cate letterlijk en figuurlijk zien hoe je dat aanpakt. Bij hen geen theoretische verhandelingen, maar een boek, waarin ze aan de hand van foto’s, korte quotes en de lotgevallen van een fictieve hoofdpersoon, de lezer in vijf stappen laten zien hoe zakelijk succes te behalen is.
    interview
    Algemeen management
    15 oktober 2010
    Linda Huijsmans
    5-7 minuten leestijd
    Marijke Lingsma en Aty Boers presteren het weer. Vanaf het moment dat hun Coachingskalender 2011 Scheur je los! op de markt kwam, eiste die onmiddellijk de nummer 1 positie van de bestsellerslijst op. Ook andere boeken van Lingsma worden goed verkocht. Het verschijnen van de negende editie van de scheurkalender is een goede aanleiding om eens door te vragen waarom haar werkwijze zo aanslaat.
    interview
    Leiderschap
    23 juli 2010
    Linda Huijsmans
    7-10 minuten leestijd
    Otto Scharmer stelt dat sociale vernieuwing vanuit onszelf moet komen. Hij heeft daarvoor een theorie ontwikkeld, Theorie U. Scharmer gaat er vanuit dat structurele, ingrijpende veranderingen in de maatschappij, ons bedrijf of onszelf, alleen mogelijk zijn als die van binnenuit komen. ‘Een moderne leider is een goede luisteraar, niet iemand die bevelen geeft.’
    interview
    Organisatiekunde
    21 juli 2010
    Linda Huijsmans
    7-9 minuten leestijd
    Cees Buys is een idealist. Aan de titel van zijn boek lees je dat niet meteen af, maar Opvolging en overdracht kijkt op een originele manier naar een van de grote economische problemen van dit moment: ondernemers die geen opvolger vinden. Hij komt bovendien met een creatieve oplossing.
    interview
    Economie
    21 mei 2010
    Linda Huijsmans
    4-5 minuten leestijd
    Sander Tideman kijkt graag met een filosofische blik naar de wereld. Tot voor kort werden zijn essays over duurzaamheid en leiderschap nog vaak afgedaan als ‘zweverig’. Sinds de crisis is dat radicaal veranderd. In Mind over matter concludeert hij dat de economische wetenschap toe is aan een fundamentele heroverweging. Hij breekt een lans voor een andere perspectief op het kapitalisme, welvaart en winst. Er moet iets veranderen, en snel ook, vindt hij want: ‘Anders staat de volgende crisis morgen al voor de deur.’
    interview
    Mens en maatschappij
    4 mei 2010
    Linda Huijsmans
    5-7 minuten leestijd
    Waarom winden we ons al jarenlang op over de graaicultuur, maar grijpt niemand in? Waarom willen mensen die al miljoenen verdienen een nóg hoger salaris? En klopt het dat de directiekamers vooral bevolkt worden door gemiddelde, niet buitengewoon getalenteerde mensen? En als dat zo is, waarom verdienen zij dan zo veel? In Met de wetenschap van nu bekijkt Willem van der Does door de ogen van een psycholoog naar actuele ontwikkelingen. Dan blijkt vaak dat wat wij als uitzonderlijke zaken beschouwen, vaak voorspelbaar menselijk gedrag is, dat in experimenten of theorieën is aangetoond.
    interview
    Marketing
    31 maart 2010
    Linda Huijsmans
    5-6 minuten leestijd
    Hyves, facebook, google, RSS, crowdsurfing of advergaming. Voor een gemiddelde marketeer zouden deze termen geen geheimen meer mogen hebben. Maar voor de meesten zijn ze dat nog lang niet. Voor hen schreef Jeroen Bertrams het boek Online marketing.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden