De vijf genomineerden zijn:
Nieuwe Business Modellen – Jan Jonker
Wij zijn Big Data – Sander Klous, Nart Wielaard
Onderweg – Leike van Oss, Jaap van 't Hek
Omnichannel in retail – Gino van Ossel
De ontdekking van de toekomst – Wim de Ridder
De jury selecteerde de vijf genomineerden uit een oogst van 75 titels en maakt de uiteindelijke winnaar bekend tijdens het Managementboekengala in De Rode Hoed op 23 april 2015.
Eerdere winnaars:
De verkiezing van het Managementboek van het Jaar en het Managementboekengala zijn initiatieven van online boekhandel Managementboek.nl. De prijs wordt sinds 2003 jaarlijks toegekend. Eerdere winnaars zijn onder andere Joep Schrijvers met zijn bestseller Hoe word ik een rat, Jeroen Smit met Het drama Ahold, Mathieu Weggeman met Leidinggeven aan professionals? Niet doen! en Connect! van Menno Lanting. In 2014 werd Zakendoen in de nieuwe economie van Marga Hoek bekroond.
De vakjury bestaat dit jaar uit:
Voorzitter Maurits Bruel is adviseur, auteur en program director bij Erasmus ESAA executive programs.
Mireille Schrijnemaekers is bedrijfseconoom en medeoprichter van Zelino BV.
Maurits Verweij is partner van BeBright, een adviesorganisatie op het gebied van strategie en innovatie.
Pierre Spaninks is ondernemer in de journalistiek en communicatie.
Sandra Barendrecht is opleidingskundig adviseur en eigenaar van Relevant Training & Advies.
Mirella Visser is auteur en oprichter van het Centre for Inclusive Leadership.
Managementboek Magazine interviewde verschillende auteurs van deze boeken. Onderstaand vindt u de links.
Leike van Oss en Jaap van 't Hek
Over Justin van Lopik
Justin van Lopik is werkzaam bij Managementboek en hoofdredacteur van Managementboek Magazine, platform voor business professionals.