Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Podcast

Kauthar Bouchallikht

‘Het voelt als een gedeelde winst voor diversiteitsprofessionals’

De inclusiemarathon is het Managementboek van het Jaar 2022. Een boek waarin Kauthar Bouchallikht en Zoë Papaikonomou hun kennis bundelen met de kennis van 41 diversiteitsprofessionals en -onderzoekers. 

Karin de Zwaan | Aad Goudappel | 12 mei 2022 | 1-2 minuten leestijd

Een week na de uitreiking van de prijs spreekt Willem van Leeuwen beide auteurs in podcast De Boekenpraktijk. Nu de werkelijkheid is neergedaald reageert Kauthar Bouchallikht: ‘Het lijkt nog steeds onwerkelijk, maar we hebben de prijs echt gewonnen. Het was heel bijzonder en ik was echt ontroerd. We hadden een deel van de geïnterviewden bij ons in de zaal, en het voelt als een gedeelde winst voor ons samen als diversiteitsexperts.’

Zoë Papaikonomou: ‘We hadden het boek misschien de oneindige inclusiemarathon moeten noemen. Want een marathon veronderstelt in ieder geval een finish, maar het is echt een heel erg langdurig proces. Het is nooit af en we moeten het onderhouden.’

De titel Managementboek van het Jaar voor De inclusiemarathon moet niet alleen het onderwerp ‘diversiteit’ op de kaart zetten, dat hoort het allang te staan. Het is nu tijd om gelijkwaardigheid als voorwaarde voor diversiteit en inclusie echt op te pakken en in de samenleving te embedden. Een samenleving waar organisaties onderdeel van zijn.

In de podcast duiken we verder in het boek en de materie in met Kauthar en Zoë. Arbeidsdiscriminatie en ‘het loonschandaal’ is nog altijd een probleem. Wanneer komt uitsluiten dichtbij? Wat doen we om beter naar elkaar te luisteren?

LUISTER DE AFLEVERING

De Boekenpraktijk is een podcast van Managementboek. Presentator Willem van Leeuwen onderzoekt elke twee weken samen met auteurs hoe de theorie van managementboeken aansluit bij de praktijk.

Luister naar De Boekenpraktijk hieronder of open de podcast op SpotifyApple PodcastsGoogle Podcasts of YouTube

Over Karin de Zwaan
Karin is marketeer bij Managementboek.

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden