Strategic Alliances & Marketing Partnerships
Gaining competitive advantage through collaboration and partnering
Gebonden Engels 2009 1e druk 9780749454845Samenvatting
Hoe functioneren partnerships en kunt u ze effectiever en efficiënter managen - met outsoursing, strategische allianties of met co-manufacturing? 'Strategic Alliances and Marketing Partnerships' geeft u antwoord op deze vragen en is gebaseerd op degelijk onderzoek naar de factoren die excellente samenwerking bepalen. Aan de orde komen onder andere supply chain management, marketingkanalen en relatiemanagement.
Case studies van prominente wereldbedrijven als Walmart, Toyota, General Motors en Dell geven u inzicht in de problemen rond vennootschap en laten zien hoe u een goede managementbeslissing maakt om zowel de relatie als de productiviteit te verbeteren.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Foreword by Russell Peacock
Introductions: Placing a value on your key commercial partnerships
1. The business of partnering
2. The evolution of partnership-driven business strategies
3. The obstacles and drivers of successful partnerships
4. Relationship marketing: a 'new-old' theory of business relationships
5. Understanding partnership and alliance dynamics
6. Working hard at the soft factors
7. The Gibbs+Humphries Partnership Types
8. Making partnerships and alliances work for you
Further reading
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan