OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    1.667 resultaten
    video
    Marketing
    12 november 2024
    Paul Hassels Mönning
    Duurzame verleiding werd genomineerd voor de PIM Marketing literatuurprijs en is inmiddels aan een herdruk toe. Reden temeer om dit boek eens van kaft tot kaft door te nemen en te bespreken. Het boek roept op om duurzaamheid niet als 'corvee' maar als een kans te zien. Liever spreken de auteurs Marjolijn Meynen en Ed Stibbe van leefzaamheid, want duurzaamheid 'klinkt zo duur'.
    Interview
    Marketing
    11 november 2024
    Bas Hakker
    5-6 minuten leestijd
    Lisa van Noorden is kunstenaar en creatief strateeg voor grote organisaties. Met haar boek, ‘De Mondriaan van Marketing’, inspireert ze anderen om verder te kijken dan standaardoplossingen. In ons gesprek deelt Van Noorden haar visie op hoe creativiteit merken kan laten schitteren en vertelt ze over hoe kunst een voorbeeld kan zijn voor merkdenkers.
    recensie
    Marketing
    8 november 2024
    Eric van Arendonk
    2-3 minuten leestijd
    Van zuivere intenties naar een geloofwaardig verhaal met impact, is de ondertitel van ‘Sustainable storytelling’. Storytelling heeft bij mij een associatie waarbij ik me altijd afvraag of mij een verhaal op de mouw gespeld wordt. Is een story altijd geloofwaardig? Na het lezen van het boek ben ik om, ik geloof in storytelling.
    Interview
    Marketing
    8 november 2024
    Jeroen Ansink
    5-7 minuten leestijd
    Marketeers en communicatiespecialisten moeten minder dogmatisch met hun vakgebied omgaan, stelt brandingdeskundige Patrick van Thiel in ‘Met de stroming mee.’ In het boek beschrijft hij hoe organisaties met nieuwe nuances de aansluiting met hun klanten kunnen behouden, zonder hun merk-DNA te hoeven veranderen.
    nieuws
    Marketing
    7 november 2024
    Karin de Zwaan
    1-2 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    recensie
    Marketing
    7 november 2024
    Henk Jan Kamsteeg
    3-4 minuten leestijd
    Hoe zorg je dat je dromen uitkomen? In ‘Het campagnebureau -  Tien lessen voor politieke en maatschappelijke veranderingen’ geven Maarten van Heems en Alex Klusman je een aantal goede handvatten.
    Interview
    Marketing
    4 november 2024
    Ronald Buitenhuis
    5-7 minuten leestijd
    Tussen de 30 en 300 reclameboodschappen per dag... Hoe vang je dan de aandacht? Maarten van Heems en Alex Klusman geven antwoord in Het Campagnebureau. Een spotje mag maximaal 25 seconde duren; tekst is secundair, beeld primair. Past een campagne niet op mobiel, doe het dan niet. En een campagneteam moet in één auto passen. We spreken Maarten van Heems over het boek.
    recensie
    Marketing
    31 oktober 2024
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Wil je klanten of passanten? Die vraag mag ik graag stellen tijdens presentaties of strategiesessies over acquisitie en relatiebeheer. Het antwoord is logischerwijs meestal: klanten. 
    nieuws
    Marketing
    31 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    3-4 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    Interview
    Marketing
    28 oktober 2024
    Bas Hakker
    5-7 minuten leestijd
    Samen met Marjolijn Meynen schreef Ed Stibbe ‘Duurzame verleiding’. Het gaat erover hoe je als bedrijf jouw duurzame ambities vertaalt naar unieke waarde voor de klant. Daarvoor is het belangrijk eerst te snappen met wie je te maken hebt en daarna pas iets te ‘verkopen‘. Stibbe: ‘zorg ervoor dat je met je duurzame ambities ook echte waarde voor een klant creëert.‘
    nieuws
    Marketing
    24 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    3-4 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    nieuws
    Marketing
    17 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    1-2 minuten leestijd
    De genomineerden voor de PIM Marketingliteratuurprijs 2024 behandelen essentiële thema’s en bieden vernieuwende inzichten voor marketeers. In aanloop naar de uitreiking op 14 november geven de genomineerden hun blik op 2025.
    preview
    Marketing
    15 oktober 2024
    Harald Pol
    3-4 minuten leestijd
    Klantbeleving is al jarenlang een begrip dat marketeers voor in de mond ligt. Voldoet de organisatie aan de verwachtingen van de klant? Veel organisaties werken aan het verbeteren van de klantbeleving, maar het dringt nog maar tot een kleine groep door dat een positieve beleving niet automatisch leidt tot een duurzame relatie.
    nieuws
    Marketing
    11 oktober 2024
    Karin de Zwaan
    2-3 minuten leestijd
    Zet 14 november 2024 alvast in je agenda, want de Marketingliteratuurprijs komt er weer aan! Dit jaarlijks hoogtepunt, georganiseerd door Platform Innovatie in Marketing (PIM), is dé plek waar de meest toonaangevende marketingdenkers samenkomen. Vandaag zijn de genomineerden bekend gemaakt door PIM.
    preview
    Marketing
    11 oktober 2024
    Lisa van Noorden
    3-5 minuten leestijd
    Toen ik begon met het schrijven van ‘De Mondriaan van Marketing’, had ik één doel voor ogen: marketeers en creatieven helpen om de brave, voorspelbare communicatiepatronen te doorbreken. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel communicatie blijft écht hangen?
    preview
    IT-management / ICT
    2 oktober 2024
    Patrick Petersen
    3-4 minuten leestijd
    Patrick Petersen schreef ‘Effectieve AI-prompts voor een marketingstrategie die werkt’. Een boek over hoe je AI inzet bij de strategische aspecten van marketing. Bijvoorbeeld voor marktanalyses en het formuleren van strategische SMART KPI’s. In zijn preview vertelt Petersen over zijn boek.
    preview
    Marketing
    26 september 2024
    Patrick Kooij
    2-3 minuten leestijd
    ‘De Complete Marketingmethode NIMA A-B-C’ is ontwikkeld door 3 auteurs, die zeer veel ervaring hebben in het bedrijfsleven maar ook zeer deskundig zijn op het gebied van marketingtrainingen en -opleidingen op alle niveau’s.
    recensie
    Marketing
    24 september 2024
    Jeanine Dijkhuis
    3-4 minuten leestijd
    Twee ervaren marketeers, Marjolijn Meynen en Ed Stibbe, raakten ervan overtuigd dat het marketingvak een grote bijdrage kan leveren om de samenleving duurzame consumptie in het hart te laten sluiten. We moeten stoppen met drammen en dreigen en starten met verleiden. Daarom schreven ze ‘Duurzame verleiding’.
    recensie
    Marketing
    18 september 2024
    Marije Teerling
    3-4 minuten leestijd
    ‘De Customer Leader’ van Rudy Moenaert en Henry Robben biedt een nieuwe kijk op hoe organisaties klantgericht kunnen opereren. De auteurs presenteren praktische modellen en strategieën die helpen om waarde te creëren voor klanten en andere stakeholders. Aan de hand van de analogie van de arena en verschillende rollen van  organisaties nemen ze je mee door jaren kennis en ervaring rond strategie, management en marketing.
    recensie
    Marketing
    18 september 2024
    Eric van Arendonk
    1-2 minuten leestijd
    ‘Draaideurklanten’ van Berith Spoelstra is een boek over hoe je slim tactieken inzet om klantverlies te minimaliseren. Ik moet zeggen dat ik na het lezen kan concluderen dat de auteur daarmee de spijker op zijn kop slaat.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden