Lees verder
hoogleraar bedrijfskunde, Harvard Business School en al jarenlang de absolute expert op het gebied van strategie en concurrentie.
Meer over Michael PorterOn Competition
Updated and Expanded Edition
Gebonden Engels 2008 2e druk 9781422126967Samenvatting
De afgelopen decennia heeft Michael Porter een enorme invloed gehad op de ontwikkeling van strategisch management. Zijn boeken en artikelen hebben veel inzicht verschaft in concurrentie en hebben veel ondernemingen geholpen bij het formuleren van een concurrentiestrategie. In 'On competition' brengt Porter een aantal van zijn bekendste artikelen bij elkaar, alsmede twee nieuwe hoofdstukken over concurrentiestrategie. Het boek verschaft een diepgaand inzicht en slaat een brug tussen de economische theorie en het managementdenken. Hierdoor helpt Porter de essentie van concurrentiestrategie en strategisch management te doorgronden. thema's die aan de orde komen zijn onder andere: Het maken van winst is afhankelijk van de keuze voor en het voortdurend verbeteren van een onderscheidend concurrentievoordeel; welvaart voor een onderneming ontstaat als voortdurende inspanningen worden gedaan de productiviteit te verbeteren; en vooruitgang wordt vooral gerealiseerd door innovatieve ondernemingen. 'On Competition' zal net als Porters eerdere boeken een belangrijke rol spelen bij het formuleren van strategieën in ondernemingen. Dit is de herziene en uitgebreide editie.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Michael Porter
Inhoudsopgave
1. The Five Competitive Forces That Shape Strategy
2. What Is Strategy?
3. How Information Gives You Competitive Advantage
4. Strategy and the Internet
5. From Competitive Advantage to Corporate Strategy
Part II The Competitiveness of Locations
6. The Competitive Advantage of Nations
7. Clusters and Competition: New Agendas for Companies, Governments, Institutions
8. Competing Across Locations: Enhancing Competitive Advantage through a Global Strategy
Part III Competitive Solutions to Societal Problems
9. Green and Competitive: Ending the Stalemate
10. The Competitive Advantage of the Inner City
11. Redefining Competition in Health Care
Part IV Strategy, Philanthropy, and Corporate Social Responsibility
12. Philanthropy's New Agenda: Creating Value
13. The Competitive Advantage of Corporate Philanthropy
14. Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
Part V Leadership
15. Seven Surprises for New CEOs
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan