Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)
, ,

Entrepreneurship in the Global Firm

Gebonden Engels 2011 1e druk 9781780521145
Verwachte levertijd ongeveer 9 werkdagen

Samenvatting

'Entrepreneurship in the Global Firm' bevat het meest recente onderzoek over ondernemerschap in multinationals. Het eerste deel van het boek behandelt uitdagingen in kleinere bedrijven die multinationaal opereren. Het tweede deel analyseert een verscheidenheid van problemen in grote multinationale ondernemingen, met een focus op ondernemende initiatieven binnen dochterondernemingen. Het derde deel bespreekt de gevolgen, zowel binnen het bedrijf als in de bredere externe netwerken en clusters waarbinnen de multinationale onderneming opereert.

Specificaties

ISBN13:9781780521145
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:360
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2011
Hoofdrubriek:Algemeen management

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Ana Teresa Tavares Lehmann

Ana Teresa Tavares Lehmann is verbonden aan Univesidade do Porto.

Andere boeken door Ana Teresa Tavares Lehmann

Over Rob van Tulder

Rob van Tulder is hoogleraar International Business aan de Rotterdam School of Management (RSM), Erasmus Universiteit. Hij is medeoprichter van de vakgroep Business-Society Management en oprichter en wetenschappelijk directeur van het Partnerships Resource Centre. Hij schreef meer dan 20 boeken over duurzame ontwikkeling, transitiemanagement, International Business, multinationals en (internationaal) verantwoord ondernemen. Twee keer eerder werd een van zijn boeken in Nederland ‘short-listed’ als Managementboek van het Jaar. Hij is als onafhankelijk adviseur betrokken bij ondernemingen, overheden, internationale organisaties en NGO's.

Andere boeken door Rob van Tulder

Inhoudsopgave

Chapter 1 Introduction: Entrepreneurship Research in International Business Studies

Part I: Entrepreneurship in the Small, Internationalizing Firm
Chapter 2 SME International Mode Choice Over Time: Forging a Link Between the Uppsala Model and Transaction Cost Economics
Chapter 3 The Effects of Formalisation, Hierarchical Decentralisation and Lateral Communication: Strategic Decision-Making Processes on SME International Performance
Chapter 4 Experiential Knowledge Profiles of Internationalising SMEs – The Ability to Sustain Market Positions in the New Turbulent Era of Global Business
Chapter 5 The Effect of Network Competence and Environmental Hostility on the Propensity of SMEs to Internationalise

Part II: Entrepreneurship in the Large Multinational Enterprise
Chapter 6 Entrepreneurial Deficits in the Global Firm
Chapter 7 Subsidiary Entrepreneurship and Headquarters Involvement During Innovation Development: Dual Paths to Subsidiary Performance
Chapter 8 Successful Subsidiary Strategy Patterns in Different Environments – A Configurational Perspective
Chapter 9 Subsidiary Strategic Evolution in China

Part III: Effects of Innovation and Knowledge Diffusion Processes in Multinational Enterprises
Chapter 10 Offshoring Knowledge Versus Labour-Intensive Services and Entrepreneurial Activity: A Contingency Perspective
Chapter 11 Effects of Subsidiary Autonomy on Innovation Development and Transfer Intensities
Chapter 12 Increasing the Diversification of Technological Knowledge Through R&D Partnerships and Foreign Subsidiaries
Chapter 13 The Innovation Outcomes of MNC Subsidiaries' Local Embeddedness: Evidence from the German 'Bioregion Rhein-Neckar-Dreieck' Local Network
Chapter 14 The Role of Cross-Country Knowledge Spillovers in Energy Innovation
Chapter 15 Clusters, Innovation and Collaboration – The Role of the MNE in Finland

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Entrepreneurship in the Global Firm