
Lees verder
Don Tapscott is auteur van onder meer De digitale economie en The Naked Corporation en ceo van New Paradigm.
Meer over de auteursNieuwe, creatieve ideeën en producten ontstaan tegenwoordig steeds vaker door vormen van open samenwerking op grote schaal. Via internet werken wereldwijd duizenden en misschien wel miljoenen mensen samen.
'Wikinomics' laat zien dat deze massale samenwerking niet alleen de belangrijkste voorwaarde is voor succes op de hedendaagse markt, maar ook dat het de manier transformeert waarop we wetenschap bedrijven, cultuur creëren, informatie opnemen, onszelf opleiden en gemeenschappen en landen besturen.
Don Tapscott en Anthony D. Williams beschrijven de belangrijkste succesfactoren van de Web 2.0 economie: wees open, wissel informatie uit, deel informatie en producten met iedereen, werk wereldwijd zonder grenzen. De grote kracht van dit boek is de veelheid aan praktijkvoorbeelden van bijvoorbeeld Flickr, Wikipedia, YouTube, Second Life en Procter & Gamble. 'Wikinomics' is het nieuwe handboek voor het zakendoen in de 21ste eeuw.
Deze herziene editie is uitgebreid met een nieuw voorwoord en een nieuw hoofdstuk waarin wordt ingegaan op de ontwikkelingen die zich sinds het verschijnen van de eerste editie hebben voorgedaan. Bovendien zijn nieuwe praktijkvoorbeelden toegevoegd.
wikinomics massale samenwerking open source innovatie kennisdeling internet crowdsourcing web 2.0 digitale revolutie collectieve intelligentie businessmodellen peer production co-creatie bedrijfsstrategie digitale economie sociale media openheid ondernemerschap intellectueel eigendom disruptie netwerkeffecten ideeënmarktplaatsen prosumenten platformeconomie organisatieverandering informatiemaatschappij kenniseconomie globalisering innovatiemanagement gelijkwaardigheid digitale transformatie social computing toekomst van werk waardecreatie leiderschap platformstrategie communicatie netwerkorganisatie digitale cultuur