Lees verder
Martin Seligman (1942) is een Amerikaanse psycholoog. Seligman studeerde af in de filosofie aan de universiteit van Princeton en promoveerde in 1967 in de psychologie aan de Universiteit van Pennsylvania, waar hij momenteel (2006) ook professor is.
Meer over Martin SeligmanGelukkig zijn kun je leren
Positieve psychologie
Paperback Nederlands 2014 3e druk 9789000341030Samenvatting
Hoe wordt u écht gelukkig? Door te letten op uw fouten en zwakheden? In de klassieke psychoanalyse werd altijd de nadruk gelegd op het negatieve, maar daar gaan mensen zich over het algemeen niet beter van voelen. U kunt zich wel beter gaan voelen door uit te zoeken wat uw kwaliteiten zijn, en die in te zetten voor iets wat groter is dan uzelf.
Als grondlegger van de positieve psychologie laat Seligman zien hoe u kunt leren gelukkig te zijn door juist uw sterke punten, talenten en mogelijkheden te ontwikkelen.
'Een verbazingwekkend boek! Zijn bevestiging van ons vermogen om te kiezen, vanuit het perspectief van de oude en nieuwe psychologie, vind ik onweerstaanbaar en fascinerend.' - Stephen Covey
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Martin Seligman
Inhoudsopgave
Deel I: Positieve emotie
1. Positief gevoel en positief karakter
2. Hoe de psychologie de weg kwijtraakte en ik de mijne vond
3. Waarom zouden we de moeite nemen om gelukkig te zijn
4. Kunt u zichzelf blijvend gelukkiger maken?
5. Voldoening over het verleden
6. Optimisme over de toekomst
7. Gelukkig zijn in het heden
Deel II: Competentie en deugd
8. Competentie en deugd vernieuwen
9. Uw karakteristieke competenties
Deel III: De domeinen van het leven
10. Werk en persoonlijke voldoening
11. Liefde
12. Kinderen opvoeden
13. Herhaling en samenvatting
14. Zingeving en doel
Terminologie en theorie
Dankwoord
Noten
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan