Prof. dr. Arie Buijs is als hoogleraar Bedrijfseconomie verbonden aan de Utrecht School of Economics van de Universiteit Utrecht.
Meer over Arie BuijsKwantitatieve toepassingen in de bedrijfskunde
Vierde druk
Paperback Nederlands 2006 4e druk 9789001110017Samenvatting
Het nemen van beslissingen is voor veel medewerkers van organisaties een belangrijk onderdeel van het takenpakket. Dergelijke beslissingen kunnen zowel betrekking hebben op de hoofdlijnen van het beleid als op de dagelijkse gang van zaken.
Kwantitatieve methoden kunnen bij het maken van keuzes en het nemen van besluiten een belangrijk hulpmiddel vormen, bijvoorbeeld omdat met behulp hiervan voor een probleem soms een optimale oplossing kan worden berekend. Bovendien wordt men door het gebruik van kwantitatieve methoden als het ware gedwongen om een probleem zodanig te ontrafelen, dat het op een logische manier in een modelvorm kan worden gegoten.
'Kwantitatieve toepassingen in de bedrijfskunde' biedt een brede waaier aan kwantitatieve methoden die ondersteunend kunnen zijn bij beslissingsvraagstukken in organisaties. Het boek is bestemd voor studenten in het wetenschappelijk onderwijs en de bovenbouw van het hoger beroepsonderwijs, met name voor studierichtingen als bedrijfskunde, Informatica en Toegepaste wiskunde.
Bij die theorieboek is een opgavenboek beschikbaar, waarin alle hoofdstukken oefenmateriaal is opgenomen.
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
2. Beslissingstheorie
3. Lineair programmeren: grafische methode
4. Lineair programmeren met de computer
5. Enkele netwerkproblemen
6. Voorraadproblemen
7. Netwerkplanning
8. Kwaliteitszorg
9. Wachttijdproblemen
10. Simulatie
11. Inkoopmanagement
12. Financiële toepassingen
Tabellen
Register
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan