

Danny Oosterveer is een allround digital marketeer die zijn voorliefde voor de creatieve kant van marketing combineert met een passie voor data.
Meer over Danny OosterveerBasisboek digital analytics
Benut de kracht van databedreven marketing
Paperback Nederlands 2018 9789001878191Samenvatting
- Leert studenten hoe je data effectief en zinvol inzet
- behandelt alle facetten van analytics
- aandacht voor online én offline marketing.
Bij alles wat we online doen laten we digitale voetsporen na. Ook wat we in de 'echte' wereld doen wordt steeds vaker digitaal vastgelegd. Dit heeft gezorgd voor een explosieve groei in de hoeveelheid data waarover organisaties beschikken. Deze data zijn enorm waardevol. Maar hoe vertaal je die enorme hoeveelheid data naar bruikbare inzichten?
De eerste editie van Basisboek digital analytics reikt studenten en professionals de kennis en vaardigheden aan om data naar zinvolle kennis te vertalen en de marketinginspanningen te verbeteren. De brede oriëntatie maakt dit boek uniek: alle facetten van analytics komen aan bod, van de 'why' van data tot big data en van het opstellen van metrics tot optimalisatie.
De focus ligt daarbij op online, maar ook offline komt aan de orde. Het bevat actuele wetenschappelijke inzichten en biedt tegelijkertijd praktische handvatten om te communiceren over en met data.
'Basisboek digital analytics' is gericht op communicatie- en marketinggerichte opleidingen in het hoger onderwijs. Daarnaast is het zeer waardevol voor professionals die met digital analytics aan de slag gaan.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Danny Oosterveer
Inhoudsopgave
1. Marketing en de rol van analytics
2. Redenen voor het vergaren van data
Plan
3. Strategie en organisatie
4. Metrics
5. Consumentengedrag
Go
6. Dataverzameling
7. Privacy
Check
8. Data communiceren
9. Verbeteren
10. Big Data
Literatuurlijst
Illustratieverantwoording
Register
Over de auteur
Rubrieken
- Advisering
- Algemeen management
- Coaching en trainen
- Communicatie en media
- Economie
- Financieel management
- Inkoop en logistiek
- Internet en social media
- IT-management / ICT
- Juridisch
- Leiderschap
- Marketing
- Mens en maatschappij
- Non-profit
- Ondernemen
- Organisatiekunde
- Personal finance
- Personeelsmanagement
- Persoonlijke effectiviteit
- Projectmanagement
- Psychologie
- Reclame en verkoop
- Strategisch management
- Verandermanagement
- Werk en loopbaan