Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)
,

MarCom

Handboek marketingcommunicatie

Ingenaaid Nederlands 2006 1e druk 9789006950731
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

Iedere dag worden we met ongeveer duizend reclameboodschappen bestookt. Onze gedachten en beslissingen worden hierdoor in meer of mindere mate beïnvloed. Wat beweegt ondernemingen om miljoenen uit te geven aan reclame, sponsoring en direct marketing, kortom aan marketingcommunicatie? 'MarCom' gaat in op het begrip marketingcommunicatie en alles wat daarmee samenhangt.

Het boek is opgebouwd op basis van het marketingcommunicatieplan: na een afbakening en inleiding op het plan komen achtereenvolgens analyse, doelstellingen, strategie, instrumenten, implementatie en evaluatie aan bod.

Specificaties

ISBN13:9789006950731
Taal:Nederlands
Bindwijze:ingenaaid
Aantal pagina's:169
Druk:1
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (1)

recensie
MarCom
Victor Blom | 2 november 2007
Iedere dag worden we door ongeveer duizend reclameboodschappen bestookt. Onze gedachten en beslissingen worden daardoor in meerdere of mindere mate beïnvloed. Wat beweegt ondernemingen om miljoenen uit te geven aan reclame, sponsoring en direct marketing, kortom: aan marketingcommunicatie? Dit is de vraag die Caroline Essink-Matzinger en Birgit Gerritsen-van Veghel in het boek 'MarCom' willen beantwoorden. Zijn ze daar ook in geslaagd? Voordat ik daar antwoord op geef, eerst wat woorden over het vakgebied marketingcommunicatie.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Caroline Essink-Matzinger

Caroline Essink-Matzinger is docent bij BedrijfskundeMER van Avans Hogeschool 's-Hertogenbosch. In haar lessen maakt ze regelmatig gebruik van sociale media.

Andere boeken door Caroline Essink-Matzinger

Over Birgit Gerritsen-van Veghel

Birgit Gerritsen-van Veghel is docent communicatie aan de Avans Hogeschool 's-Hertogenbosch.

Andere boeken door Birgit Gerritsen-van Veghel

Inhoudsopgave

Voorwoord

1 Marketingcommunicatie
2 Marketingcommunicatieplan
3 Analyse van de situatie
4 Doelstellingen
5 Communicatiestrategie
6 Inzet van marketingcommunicatie instrumenten
7 Uitvoering en evaluatie communicatiestrategie

Geraadpleegde literatuur
Register

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        MarCom