Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

De kunst van een overtuigend marketingplan

Bouwstenen voor de marketingpraktijk

Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789024446056
Nog niet verschenen, verwacht op 09‑12‑2024
34,95

Samenvatting

Dit product bestaat uit een boek en een bijbehorend online leerplatform, hierop vind je o.a. het online boek.

Een marketingplan maken is niet zo moeilijk, maar een overtuigend marketingplan maken is dat wel. Dat overtuigen is nodig om draagvlak te krijgen én om succesvol te zijn bij de uitvoering van het plan.

‘Hoe overtuig je met een marketingplan?’ brengt het maken van een marketingplan terug tot de essentie: diagnose, strategie, planning en uitvoering. Het presenteert de verschillende bouwstenen van die fases op een toegankelijke manier en biedt studenten een duidelijke handleiding bij het opstellen van (onderdelen van) een marketingplan. Zo leren zij hoe en wanneer welke bouwstenen het beste kunnen worden ingezet. Het is een werk dat de lezers ook na hun studie nog regelmatig zullen inzien, om een overtuigend marketingplan te bouwen dat aansluit bij het onderliggende marketingvraagstuk en past bij de behoeften van de gebruikers van het plan.

Dit boek is ideaal voor (hbo-)studenten die willen leren om een marketingplan te maken. Maar door de modulaire opzet is het ook geschikt voor marketeers in de praktijk.
‘Hoe overtuig je met een marketingplan?’ bevat onder andere: een heldere fasering bij het bouwen van een marketingplan, een modulaire aanpak op basis van duidelijke bouwstenen, een toelichting op marketingmodellen en -theorieën, methoden om een plan nu eens niet in de la te laten verdwijnen, tips & tricks om plannen optimaal te laten uitvoeren, een woordenlijst met vakjargon.

Op het online leerplatform bij dit boek staan opdrachten, handige downloads, een begrippentrainer en inspirerende (uitleg)video’s. Ook is er uitgebreid aanvullend toets- en lesmateriaal op het docentengedeelte beschikbaar.

Specificaties

ISBN13:9789024446056
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:272
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:9-12-2024
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Over Paul Blok

Paul Blok werkt(e) aan marketingvraagstukken bij onder meer Albert Heijn, Hema en ING. Daarnaast is hij docent bij diverse opleidingen aan de Hogeschool van Amsterdam.

Andere boeken door Paul Blok

Over Ment Kuiper

Ment Kuiper is programmadirecteur bij Schaal X, waar hij verantwoordelijk is voor de coaching van young professionals. Hij is ook Register Marketeer en auteur van diverse titels waaronder Marketingplan op 1 A4 en het jaarlijkse TrendDoc.

Andere boeken door Ment Kuiper

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        De kunst van een overtuigend marketingplan