Lees verder
Philip Kotler is bijzonder hoogleraar internationale Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management van de Northwestern University in Chicago.
Meer over de auteursMarketing, de essentie, 14e editie met MyLabNL toegangscode
Paperback Nederlands 2019 14e druk 9789043036528Samenvatting
Topmarketeers hebben allemaal dezelfde missie: de klant centraal stellen in de marketing.
Hedendaagse marketing draait volledig om het creëren van klantwaarde en het opbouwen van winstgevende klantrelaties. Meer dan andere marketingboeken biedt Marketing, de essentie dit geïntegreerde kader van klantwaarde en klantrelatie – van begin tot eind – op een heldere en bondige manier.
Deze nieuwe editie van Marketing, de essentie behandelt de nieuwste inzichten op het gebied van zowel marketingtheorie als marketing in de praktijk. Het plaatst marketing in een innovatief kader, waarin marketing wordt gezien als de kunst en de wetenschap van het creëren van waarde voor de klant, om er waarde van de klant voor terug te krijgen.
In deze 14e editie is meer ruimte voor de customer journey, gaan we in op value proposition design en zijn de gedeelten over digital marketing verder uitgediept. Daarnaast besteden we aandacht aan nieuwe begrippen als deeleconomie en data driven marketing.
Dankzij tal van actuele en aansprekende voorbeelden uit de marketingpraktijk, en de online ondersteuning via de digitale leeromgeving MyLab | Nederlandstalig blijft het boek langer zijn waarde behouden en wordt het aantrekkelijker om het te lezen en te bestuderen.
In MyLab hebben studenten en docenten de vrije beschikking over een uitgebreide hoeveelheid ondersteunend materiaal, zoals:
- Een interactieve eText met veel extra illustratief materiaal, zoals filmpjes, links en animaties
- Een begrippentrainer
- Toetsvragen
- Cases en opdrachten
- Alle figuren en tabellen in PowerPoint
Voor docenten staan op het docentengedeelte van MyLab verdiepingsmateriaal, samenvattingen van de hoofdstukken in PowerPoint en extra opdrachten en uitwerkingen.
Gary Armstrong is bekroond hoogleraar voor bachelorstudenten bedrijfswetenschappen. Philip Kotler, eveneens hoogleraar, is een van de toonaangevende autoriteiten op het gebied van marketing.
De Nederlandse bewerking is verzorgd door Paul van der Hoek en Ton Borchert. Ton Borchert is als hogeschooldocent Marketing verbonden aan Hogeschool Utrecht en Paul van der Hoek is opleidingsmanager aan de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen.
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Philip Kotler
Over Gary Armstrong
Inhoudsopgave
1 Marketing
2 Bedrijfs- en marketingstrategie
3 De marketingomgeving
4 Marktonderzoek
5 Koopgedrag van consumenten en bedrijven
6 Marktsegmentatie, doelgroepbepaling en positionering
7 Producten, diensten en merkenstrategie
8 Prijsbeleid
9 Distributiebeleid
10 Marketingcommunicatie
11 Internationale marketing
12 Maatschappelijk verantwoorde marketing
Bijlage 1: SWOT-analyse, confrontatiematrix, opties
Bijlage 2: Het marketingplan
Noten
Begrippenlijst
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan