Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

100% consistent

De impact van impliciete communicatie

Paperback Nederlands 2012 9789081778411
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Iedereen kent ze wel: de pijnlijke voorbeelden van organisaties die het één zeggen en het ander doen. Zo'n gapend gat tussen expliciete en impliciete communicatie is funest voor geloofwaardigheid en vertrouwen. Want gedrag, sturing, processen en ook de fysieke omgeving 'zeggen' indirect wat een organisatie écht belangrijk vindt.

'100% consistent´ is een gids voor bestuurders, leidinggevenden, projectmanagers en communicatieadviseurs. Het maakt impliciete communicatie expliciet en helpt woorden en daden met elkaar in overeenstemming te brengen, zodat ze elkaar versterken in plaats van ontkrachten.

Specificaties

ISBN13:9789081778411
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:131
Druk:1
Verschijningsdatum:5-7-2012

Expertrecensies (1)

100% consistent
Nico Jong | 19 juli 2012
Woorden en daden van organisaties zijn lang niet altijd met elkaar in overeenstemming. Dat wat zij doen, spoort vaak niet met wat zij formeel communiceren. Veel veranderprocessen en communicatiecampagnes mislukken dan ook omdat medewerkers niet geloven wat hun leiding belooft en zij geen vertrouwen meer in hen hebben. Expliciete communicatie werkt in die gevallen niet of nauwelijks, omdat haar impliciete tegenhanger in de weg zit en krachtiger blijkt dan verwacht. Tijd dus voor een gids die kan helpen die twee beter met elkaar in overeenstemming te brengen.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0

Over Ilse van Ravenstein

Ilse van Ravenstein is directeur en oprichter van Involve. Al rond 1990 vond Ilse haar passie in interne communicatie. Dat leidde in 1993 tot de start van Involve, specialisten in interne communicatie. Met een niet te stuiten energie werkt ze sindsdien voor en met vele opdrachtgevers en collega's aan organisatie uitdagingen met een communicatiebril op. Ilse giet haar nieuwsgierigheid al een flink aantal jaren in verkennend en toetsend onderzoek met verschillende universiteiten. Zo is ook het Trendonderzoek Interne Communicatie een initiatief van haar, evenals de Master Interne Communicatie (samen met Van Der Hilst Communicatie).

Andere boeken door Ilse van Ravenstein

Over Bas van Glabbeek

Bas van Glabbeek (1989) is junior communicatieadviseur bij Involve.

Andere boeken door Bas van Glabbeek

Over Mark van Vuuren

Dr. Mark van Vuuren (1975) is een hybride academicus, die liefst de werelden van wetenschap en praktijk verbindt. Dat doet hij door zijn positie als associate professor organizational communication aan de Universiteit Twente te combineren met een rol als adviserend onderzoeker in organisaties. Als partner bij WhereWeMeet adviseert hij in strategische trajecten en helpt hij hybride professionals die verschillende werelden met elkaar willen verbinden. Mark bestudeert, doceert en adviseert over de alledaagse manieren waarop professionals samenwerken en betekenis verlenen aan hun werk. Daarover schrijft hij dan artikelen (o.a. over werkmotivatie, mentorrelaties en professionele identiteit) en meerdere boeken. Hij is o.a. auteur van Mooi Werk (2011), Mooier Werk (2018) en Tweebaans Werk (2023), alle drie samen met dr. Luc Dorenbosch.  

Andere boeken door Mark van Vuuren

Inhoudsopgave

1. Introductie
-Beginpunt
-Inleiding

2. 10x inzichten uit de wetenschap

3. De kern
-Een eenvoudig model
-De Consistentie check

4. Praktische tips
-10x mogelijke thema´s waarbij consistentie belangrijk is
-10x input voor je analyse
-10x interviewvragen
-10x Observatietips
-10x interpretatie inschatten

5. Wat kan ik ermee
-(Top)managers
-Project/-verandermanagers
-(Communicatie)adviseurs

6. In de praktijk
-Case 1: Hygiëne in een zorgcentrum
-Case 2: Kernwaarden bij een groothandel

7. Extra´s
-10x van de auteurs
-10x verbanden
-10x consistentie in het klein
-10x boekentips
-Literatuur

8. Tot slot
-Eindpunt bereikt
-Eigen voorbeelden uploaden

Colofon

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        100% consistent