Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 36% korting
,

Leren in tijden van tweets, apps en likes

De invloed van sociale technologie

Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789082326147
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, maandag in huis
27,95
17,95
VOORDEEL - 36% korting

Samenvatting

Je bent onderweg en ontdekt dat je je smartphone bent vergeten. Wat doe je? Terugkeren naar huis als het nog kan. Als dat niet meer lukt voel je je behoorlijk onthand. Even zonder telefoon, mail, tweets, apps en likes: tegenwoordig is dat vrijwel niet meer denkbaar. Sociale media hebben in razend tempo een enorme invloed gekregen op ons leven en de manier waarop we in contact staan met elkaar. Onze netwerken zijn vele malen groter dan vroeger.

Sociale technologie dringt ook steeds meer door tot onze manier van leren en werken. Daar gaat dit boek over. Hoe leren professionals via sociale technologieën? Welke invloed hebben die op onze manier van werken? Wat zien we in de praktijk van organisaties en netwerken gebeuren? Welke kansen liggen er nog? Voor welke uitdagingen komen leerprofessionals te staan?

Het boek is bestemd voor HRD'ers, professionals, managers en adviseurs. Eigenlijk voor iedereen met een affiniteit voor leren en lerend werken. De auteurs beschrijven vanuit verschillende invalshoeken de invloed van sociale technologie. Ze laten zien hoe onze kijk op leren zich ontwikkelt en welke nieuwe leervormen daardoor ontstaan. Ze schetsen vier stadia waarin een organisatie zich kan bevinden in gebruik van sociale technologie. Hoe kun je hier als organisatie stappen in ze en?

De tekst is rijk geïllustreerd met praktijkverhalen uit organisaties en netwerken, die ons laten delen in successen en zoektochten. In een reeks intermezzo's beschrijven internationaal erkende professionals nieuwe leervormen. Inspirerend en uitnodigend!

Specificaties

ISBN13:9789082326147
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:248
Druk:1
Verschijningsdatum:20-10-2016
ISSN:

Lezersrecensies

5.0 van de 5
7 stemmen
7
0
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

preview
Leren in tijden van tweets, apps en likes
Joitske Hulsebosch 22 december 2016 Maandagochtend, teamoverleg. Om de koe bij de hoorns te vatten: de manager had liever geen ge-whatsapp meer in het weekend. Gisteravond, een zondag nota bene, gingen er wel 30 berichtjes over en weer. Dat wil hij niet nog eens.

Over Joitske Hulsebosch

Joitske Hulsebosch ziet alle online platforms en tools als een speeltuin van nieuwe mogelijkheden om leer- en veranderprocessen te ondersteunen. Ze werkt veel met internationaal werkende organisaties. Ze is in Nederland al in 2005 gaan bloggen en was één van de eersten op Twitter. Ze houdt ervan om anderen enthousiast te maken over nieuwe online mogelijkheden. Joitske werkt samen met Sibrenne Wagenaar in Ennuonline. Zij geven al sinds 2010 advies aan organisaties en bieden leergangen aan over online en blended leren. Zie hiervoor de website ennuonline.com. Ze bloggen actief en schreven eerder de boeken ‘En nu online’ en ‘Leren in tijden van tweets, apps en likes’. Ze begeleiden daarnaast de actieve community LOSmakers

Andere boeken door Joitske Hulsebosch

Over Sibrenne Wagenaar

Sibrenne Wagenaar is gefascineerd door de vele mogelijkheden van tools en technologie om leren en werken te versterken. Ze ontwikkelt en begeleidt praktische en vernieuwende leertrajecten, met sociaal leren als belangrijk onderdeel. Graag verkent ze samen met anderen nieuwe tools en toepassingen op het gebied van online leren. Sibrenne werkt samen met Joitske Hulsebosch in Ennuonline. Zij geven al sinds 2010 advies aan organisaties en bieden leergangen aan over online en blended leren. Zie hiervoor de website ennuonline.com. Ze bloggen actief en schreven eerder de boeken ‘En nu online’ en ‘Leren in tijden van tweets, apps en likes’. Ze begeleiden daarnaast de actieve community LOSmakers.

Andere boeken door Sibrenne Wagenaar

Inhoudsopgave

Inleiding

1. De komst van apps, tweets en likes
2. De invloed van sociale technologie op de professional
3. Social technologie: kansen voor organisaties en netwerken
4. Een nieuwe kijk op leren
5. De toekomst van leren en Ontwikkelen

Bedankt!
Over de auteurs
Noten

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Leren in tijden van tweets, apps en likes