Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Power to the people - Sterk merk in de zorg

Gebonden Nederlands 2019 1e druk 9789082340327
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

Mensen houden van merken. Ook in de zorg. Merken geven patiënten, medewerkers, verwijzers en zorginkopers herkenning, vertrouwen en houvast. Merken maken het leven gemakkelijk. Je weet wat je kunt verwachten én krijgt. Het bouwen van een sterk zorgmerk is echter geen eenvoudige opgave. Sterk merk in de zorg beschrijft hoe je een onderscheidende positie krijgt in de markt én in het hoofd van de doelgroep. Met een eigen karakter en een goede reputatie. Met een unieke set van associaties die je als organisatie wenst te creëren en te behouden. Een merk dat relevant, herkenbaar en aantrekkelijk is voor medewerkers en cliënten. In het boek passeren een groot aantal bouwstenen de revue zoals merkpositionering, merkbelofte (pay-off), internal en external branding (ambassadeurs) en het bieden van toegevoegde waarde door unieke waardeproposities en merkactivaties. Met dit derde boek Sterk merk in de zorg delen we graag onze kennis en ervaring over het ontwikkelen van een sterk zorgmerk en de reis die het Pluryn-merk die afgelopen jaren heeft afgelegd. Het boek staat boordevol praktische inzichten, praktijkvoorbeelden, concepten, tips en tools (zoals het merkcanvas) die je kunt gebruiken bij het ontwikkelen van het merkbeleid.
De eerste twee boeken uit deze reeks gaan over de invoering en toepassing van marketing in de zorg en online marketing in de zorg. Beide boeken beschrijven hoe Pluryn dit heeft aangepakt en wat de belangrijkste lessons learned zijn geweest.

Specificaties

ISBN13:9789082340327
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:176
Uitgever:EF & EF
Druk:1
Verschijningsdatum:4-7-2019
Hoofdrubriek:Marketing, Non-profit
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Power to the people - Sterk merk in de zorg - 'Aanbevolen voor marketeers in de zorg'
Eric van Arendonk | 28 augustus 2019
Een merkenboek voor de zorg is opmerkelijk, want zoveel merken zie je in de zorg niet. Power to the people - Sterk merk in de zorg is zo'n boek.
Lees verder

Lezersrecensies

4.7 van de 5
3 stemmen
2
1
0
0
0

Interviews en artikelen (1)

interview
Draaisma en Van Leeuwen: ‘Loze beloftes zijn snel gemaakt, maar de doodsteek van je merk’
Justin van Lopik 9 juli 2019 Sterk merk in de zorg gaat over het belang van het ontwikkelen van een goed verhaal dat past bij wat je doet. En hoe zorgorganisatie Pluryn dat de afgelopen jaren heeft aangepakt. Marian Draaisma: 'Onderzoek regelmatig hoe je merk ervoor staat.'

Over Marian Draaisma

Marian Draaisma is Marketing Director van zorgorganisatie Pluryn. Naast haar werk als marketingdirecteur is ze ook columniste. Tot 2007 was ze eigenaar van het marketing reclamebureau Ruijs Draaisma. Marian Draaisma was initiatiefnemer en voorzitter van het Europees netwerk van reclamebureaus Eurada.

Andere boeken door Marian Draaisma

Over Sjors van Leeuwen

Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.

Andere boeken door Sjors van Leeuwen

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Power to the people - Sterk merk in de zorg