


Harrie van Rooij is filosoof en communicatiewetenschapper. Hij promoveerde op een studie over luisteren in publieke organisaties.
Meer over Harrie van RooijIk hoor wat je zegt
Over de kracht van luisteren in organisaties
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789083572611Samenvatting
We praten, zenden en framen ons suf. Maar als je echt iets wilt bereiken, kun je beter je oren dan je mond gebruiken.
In Ik hoor wat je zegt neemt Harrie van Rooij je mee op een ontwapenende reis langs vergaderzalen, keukentafels en hondenuitlaatplekken. Hij sprak met ambtenaren, communicatieprofessionals, bestuurders, wetenschappers, zijn dochters en toevallige voorbijgangers. Wat ze deelden: verhalen over spanningen, dilemma’s, stiltes en de hoop op echt contact. Een praktijkboek vol ideeën. Lees hoe je zelf een geweldige luisteraar wordt en hoe je van je organisatie een luisterhuis maakt.
Een paar highlights:
- Een overzicht van redenen waarom organisaties niet luisteren
- Stappenplannen voor verbindend communiceren
- Reflecties van Miriam van Staden, Mignon van Halderen, Kirsten Goote-Vos en Suzanne Kursten
- Praktijkcasussen van onder andere de gemeente Amersfoort en de Belastingdienst
- Veel voorbeelden van originele en effectieve luisterprojecten
- Checklists voor de luisterende organisatie
Trefwoorden
communicatie luisteren communiceren organisatie verbinding organisatieverandering gesprekstechnieken leidinggeven management overheid klantgerichtheid coaching persoonlijke effectiviteit persoonlijke ontwikkeling samenwerken teams feedback gesprekvoering empathie dialoog reflectie actief luisteren
Trefwoorden
Specificaties
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan