Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Franchise in Nederland

Een succesvol samenwerkingsmodel

Gebonden Nederlands 2022 1e druk 9789090359502
Verkooppositie 4757Hoogste positie: 533
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

Franchise is de afgelopen 50 jaar een goed business concept gebleken. Het heeft vele economische stormen weten te doorstaan. Dat is ook niet zo gek: door de goede samenwerking, de benodigde schaalgrootte en het lokaal ondernemerschap staan de franchiseondernemers sterker.

Over de ontwikkelingen van franchise in Nederland kunt u in dit jaarboek van de Nederlandse Franchise Vereniging lezen. Hoe succesvol is franchise? Hoe waren de eerste onzekere stappen in Nederland? Natuurlijk staat dit boek uitgebreid stil bij de groei naar volwassenheid: het falen en doorstarten, de mythes, de successen en de kernwaarden.

Samen met franchisegevers bespreken we in het boek ‘Het geheim van de samenwerking’, in welke mate franchise crisisbestendig is, hoe franchise als innovatiemotor werkt en hoe franchise er in 2030 uit zal zien.

Aan het woord komen, door journalist Rupert Parker Brady geïnterviewde, franchisekenners van Albert Heijn, Fortune Coffee, Grandvision, SPAR, McDonald’s, Jamin, SNS, Jumbo, Kaldi en Cavesco.

Specificaties

ISBN13:9789090359502
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:28-5-2022
Hoofdrubriek:Ondernemen
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jan Bezemer

Jan Bezemer (1943) behaalde zijn doctoraal examen economie in Rotterdam. Hij heeft ruime ervaring in verticale marketing organisaties als franchisegever, in de marketing en distributie in verschillende branches en als partner in een franchise adviesgroep. Van 1986 tot 2000 was hij als directeur Zakelijke Arrangementen bij ING bank verantwoordelijk voor franchise financiering.  In 2000 was hij medeoprichter van en docent aan de Franchise University Nederland. Van 1998 tot 2007 was hij bestuurslid van de Nederlandse Franchise vereniging en 2011 ontving hij de Franchise Contribution Award van de NFV. Van 2000 tot 2011 was hij hoofdredacteur van Franchise Plus, freelance adviseur in franchising en business planning en commissaris van een grote Nederlandse franchise organisatie.

Andere boeken door Jan Bezemer

Over Rupert Parker Brady

Rupert Parker Brady is gespecialiseerd in retail en marketing. Hij is founding editor van de tijdschriften RetailTribune en MarketingTribune; geestelijk vader van de Retailer van het jaar en de Elsevier Retail Summit. Naast zijn werkzaamheden als uitgever en auteur van Retaildenkers, is Rupert actief als hoofdredacteur van RetailVisie, een platform over steden.

Andere boeken door Rupert Parker Brady

Over J. Burgers

Na afronding van zijn rechtenstudie en afronding van zijn dienstplicht als officier, startte Jos Burgers als advocaat en procureur in Deventer om 4 jaar later directeur te worden bij de brancheorganisatie Mitex te Amsterdam. Na ruim 10 jaar stapte hij over naar het bankbedrijf, was gedurende een paar jaar bedrijfsadviseur met name op het gebied van mededingingsrecht en werd in 2011 directeur van de Nederlandse Franchise vereniging om daar tot zijn pensioen de belangen te behartigen van de sector franchise in Nederland en daarbuiten.

Andere boeken door J. Burgers

Inhoudsopgave

Voorwoord

1 Franchise in de kinderschoenen
Jan Bezemer
2 Franchise uit de kinderschoenen gegroeid
Jan Bezemer
3 Oprichting van de Nederlandse Franchise Vereniging en haar focus
Jos Burgers
4 De stand van zaken in de jaren tachtig
Jos Burgers
5 Na de eeuwwisseling
Jos Burgers
6 Franchise is crisisbestendig
Rupert Parker Brady
7 Het geheim van de samenwerking
Rupert Parker Brady
8 Franchise als innovatiemotor
Rupert Parker Brady
9 Franchise in 2030
Rupert Parker Brady

Profielen redactie
Profielen geïnterviewden

Bijlagen
Wat is franchise?
Lijsten met bestuursleden op alfabetische volgorde
Grafieken
Bronnen
Trofee winnaars door de jaren heen
Uitgaven van de NFV
Foto's in het boek


Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Franchise in Nederland