Lees verder
Matty Paquay leidt Paquay & Associates, een advieskantoor voor groeibedrijven, en is gastprofessor in Business Model Design aan de UHasselt. Matty heeft een eigen, soms afwijkende kijk op wat hij in het bedrijfsleven ziet gebeuren.
Meer over de auteursDe Groeiparadox
Waarom groeien ondernemingen afremt en pijn doet. En wat eraan te doen.
Paperback Nederlands 2023 2e druk 9789401497794Samenvatting
De Groeiparadox beschrijft het fenomeen van groeipijnen. Als een onderneming sterk groeit, heeft ze namelijk de neiging zichzelf af te remmen. Hoe valt dit te voorkomen? Is daar iets aan te doen? Jazeker en dit boek helpt je daarbij! In elf hoofdstukken wordt in heldere taal uitgelegd wat de meest voorkomende groeipijnen zijn en hoe je ze kunt aanpakken. Vanzelfsprekendheden worden onderuit gehaald, mythes doorgeprikt, problemen worden verklaard en oplossingen aangedragen. Elk bedrijf heeft namelijk het potentieel een groeibedrijf te worden. En te blijven.
11 hoofdstukken, 11 kapstokken, die je niet alleen helpen om te begrijpen waar de groeipijnen vandaan komen maar ook helpen bij het aanpakken van de echte oorzaken. De Groeiparadox helpt je bovendien om een praktisch kader te creëren waarmee je team de snelle veranderingen kan bespreken en aanpakken. Dat is exact wat wij nodig hadden tijdens onze snelle organisatiegroei. - Veerle Gonnissen - Site Manager INEOS O&P Lillo
Dit boek is een volledig herziene editie met een online platform waar extra videocontent te vinden is.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Matty Paquay
Over Bart Lodewyckx
Inhoudsopgave
Voorlichting voor ondernemers met groeiambities 7
Waarom dit boek? En waarom met twee? 8
Zonder groeipijn geen bedrijfsgroei 16
De Groeiparadox 22
Hoofdstuk 1: Te veel bordjes in de lucht… die dreigen te vallen 30
Hoofdstuk 2: Help, het goed personeel is op! 52
Hoofdstuk 3: Waarom verkopers geen papegaaien zijn 72
Hoofdstuk 4: Past jouw verhaal op een bierviltje? 92
Hoofdstuk 5: Een hoop klanten, of alle klanten op een hoopje? 114
Hoofdstuk 6: Concurrenten? Hoezo, welke concurrenten? 134
Hoofdstuk 7: Waarom ondernemers alle kikkers willen kussen 148
Hoofdstuk 8: Gezocht: strenge schoonmoeder (als klankbord) 166
Hoofdstuk 9: Waarom chinese veldheren meer oorlogen winnen 186
Hoofdstuk 10: The missing link 202
Hoofdstuk 11: Ik weet nu wat er moet veranderen, maar hoe krijg ik de rest zo ver? 226
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan