

Bob van Duuren is oprichter en directeur van Van Duuren Media, uitgeverij van boeken over ict, fotografie, management en (populaire) psychologie. Hij schrijft al ruim 35 jaar boeken over een groot aantal computeronderwerpen, waarbij zijn affiniteit bij internet, programmeren, grafische toepassingen en AI ligt. Hij geeft sinds 2002 leiding aan Van Duuren Media.
Meer over Bob van DuurenAI-agents in de praktijk (chatboek)
Paperback Nederlands 2025 1e druk 9789463564137Samenvatting
AI-agents zijn niet langer toekomstmuziek: ze plannen agenda’s, verwerken documenten, ondersteunen klanten en coördineren processen. Steeds meer organisaties onderzoeken hoe ze deze slimme, taakgerichte systemen kunnen inzetten om werk te verlichten en waarde te creëren. Maar hoe breng je AI-agents van experiment naar praktijk?
In AI-agents in de praktijk leer je hoe je agents ontwikkelt die autonoom kunnen redeneren, beslissen en handelen – met behulp van frameworks als LangChain, AutoGen en CrewAI. Je ontdekt hoe agentworkflows zijn opgebouwd, hoe geheugen en evaluatie werken en hoe je agents laat samenwerken in multi-agentsystemen. Ook onderwerpen als action planning, agentic RAG en veiligheid komen aan bod. Tot slot leer je hoe je jouw agent integreert met bestaande tools (zoals Slack of Notion), zelfstandig laat draaien in loops en klaarstoomt voor productie.
Dit boek is bedoeld voor professionals, ontwikkelaars, ontwerpers en analisten die AI-agents willen bouwen met impact. Met heldere uitleg, praktijkvoorbeelden en werkende bouwstenen – zonder hype of overbodige complexiteit. En met de gratis slimme chatbot bij dit boek haal je er nog meer uit dan de auteur erin heeft gestopt!
Specificaties
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan