Margreeth Kloppenburg adviseert en begeleidt sinds 1992 organisaties en teams van professionals in de zakelijke dienstverlening in hoe zij toegevoegde waarde kunnen leveren aan hun klanten door beter samen te werken.
Meer over de auteursArtikel 5
De beroepseer van de accountant
Paperback Nederlands 2017 3e druk 9789492458063Samenvatting
'De registeraccountant onthoudt zich van al hetgeen schadelijk is voor de eer van de stand der registeraccountants', zo luidde ooit artikel 5 van de Gedrags -en beroepsregels voor de registeraccountant. Het weerhield een deel van de beroepsgroep er niet van dat collectieve eergevoel aan de wilgen te hangen en de eigen verdiensten te laten prevaleren.
In 2014 riep de toenmalige minister van Financiën Dijsselbloem de accountants op 'hun beroepseer weer terug te krijgen'. Een nobel streven, maar in hoeverre is dat nog een haalbare kaart?
Dit boek biedt een rijke bundeling aan bijdragen met voornamelijk positieve inzichten, scherpe analyses en verhalen van mensen uit of in de nabijheid van de accountancysector. Met als centrale vraag hoe staat het eigenlijk met de beroepseer van de accountant en wat is er (meer) nodig de accountant te helpen goed werk te leveren in dienst van ons allemaal?
Met bijdragen van onder anderen: Arnout van Kempen, Thijs Smit, Martin Martinoff, Marcel Pheijffer, Therese Grohnert, Roger Meuwissen, Wim Gijselaers, Henk Scheffers, Frederique Six, Young Profs, Eric Smit, Boudewijn de Bruin, Arnold Schilder, Christopher Humphrey.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Thijs Jansen
Inhoudsopgave
Deel 1: Ter inleiding
Deel 2: Een eervol beroep
Deel 3: (On)zekerheid
Deel 4: Vrijheidsdrang
Deel 5: Leren
Deel 6: Denkrichtingen
Deel 7: Slotbeschouwing
Bijlage I: Over de auteurs
Bijlage II: Verantwoording verkennend onderzoek
Bijlage III: Boekenreeks Beroepseer
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan