Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
Masterclass

Meesterlijk aanspreken

Mét de kracht van confrontatie

Masterclass met Joriene Beks, Jan de Vuijst, Kjell Lutz, Annemarie Mars

Masterclass met Joriene Beks, Jan de Vuijst, Kjell Lutz, Annemarie Mars

Meesterlijk aanspreken

Mét de kracht van confrontatie

Met onder andere...

Joriene Beks Joriene Beks
Jan de Vuijst Jan de Vuijst
Kjell Lutz Kjell Lutz

Over deze masterclass

Tijdens de masterclass leert u:

  • Hoe u een veilige omgeving biedt waar mensen elkaar wel aanspreken
  • Met welke vormen van feedback u het teamresultaat stimuleert
  • Houding en gedrag bespreekbaar maken mét behoud van de relatie
  • Confrontatietechnieken waarmee u weerstand positief ombuigt

Meld u nu aan voor de masterclass Meesterlijk aanspreken en ontdek hoe u confrontatietechnieken effectief inzet en samenwerking en innovatie bevordert.

De masterclass biedt u:

  • Praktisch toepasbare oplossingen voor een vrijmoedige aanspreekcultuur
  • Inzichten om de feedbackcirkel in uw team te doorgronden en beïnvloeden
  • Tips hoe u een confrontatie functioneel maakt en zo verandering veroorzaakt
  • Do’s & don’ts om op de juiste manier een confrontatie aan te gaan

Boekenpakket bij deze masterclass

De Kracht van Confrontatie
Jan de Vuijst
De Kracht van Confrontatie
24,50

Programma

9:00 Registratie en ontvangst met koffie en thee
9:30 Interactieve opening met dagvoorzitter Kjell Lutz en Jan de Vuijst
10:00 Psychologische veiligheid als fundament voor een goedwerkende aanspreekcultuur
Bang niet meer aardig gevonden te worden, angst voor een slechte beoordeling… Geen zin in ruzie… Levert toch niks op… Slechts enkele verklaringen waarom het bijna onmogelijk is van uw mensen te vragen elkaar aan te spreken op gedrag. Maar uiteindelijk willen we wel allemaal dat onze collega’s hun afspraken nakomen en dat iedereen eerlijk zegt wat hij vindt en doet wat-ie zegt. Toch houden we vaak onze mond en praten we liever over dan met anderen. Hoe komt dat? Als we ons onveilig voelen, verzinnen we redenen waarom we iets niet zeggen, terwijl we dat eigenlijk wel hadden moeten doen voor een beter teamresultaat. Maar als er wél psychologische veiligheid is in een team, dan voelt iedereen zich vrij en veilig om vragen te stellen, zich uit te spreken, anderen aan te spreken, om meningen en fouten te delen en ongevraagd nieuwe ideeën aan te dragen. Wat vergt dat van een organisatie, van een team en bovenal van u als leider? Aan de hand van de vijf kenmerken van psychologische veiligheid laat Joriene Beks zien hoe u kunt bouwen aan een open en veilige werkomgeving waarin mensen bereid zijn elkaar aan te spreken zonder zich zorgen te hoeven maken over de reacties. U leert met welke aanpak en interventies u psychologische veiligheid werkend krijgt in de praktijk en zo creativiteit en autonomie binnen uw team stimuleert.
11:00 Ochtendbreak
11:30 Effectief invloed uitoefenen op het feedbackproces binnen teams
Gehoord in de wandelgangen: “Gezeur en gezever met die collega’s, daar heb ik dus écht geen zin in….” Ruis, emotioneel reageren, aannames, praten óver in plaats van mét anderen creëren vaak verstoringen in de samenwerking. Confrontatie, reflectie en feedback zorgen dat de lucht wordt geklaard en er ruimte is voor samenwerking en innovatie. Maar welke vormen van confrontatie of feedback kunt u inzetten om de communicatie en het teamresultaat te stimuleren en vooral vast te houden? En wat is psychologische veiligheid?
12:45 Lunchbreak
13:45 Confronteren zonder krassen te maken, hoe doe je dat?
Iemand aanspreken of confronteren roept vaak onbewuste patronen op: patronen van harmonie willen bewaren, aardig gevonden willen worden, niet volledig durven laten zien en zeggen wat je wil. En dan gaan mensen dus liever het conflict niet aan. Auteur van De functie van frictie, Annemarie Mars zegt dat de wrijving van zo’n confrontatie juist de spreekwoordelijke glans geeft en dat het raken, botsen, zoeken en schuren ervoor zorgt dat we samen progressie kunnen maken. Tijdens deze interactieve sessie leert u: - Horen en zien waar weerstanden en irritaties vandaan komen; - Welke confrontaties bijdragen aan het doorbreken van oude patronen, structuren en ideeën; - Hoe u conflicten functioneel maakt en daarmee de relatie verstevigt
15:00 Middagbreak
15:20 Weerstand ombuigen met confrontatietechnieken
Er zijn wel 50 manieren om dwars te liggen. En dus ook 50 kansen. Want onder al die vormen van weerstand liggen drijfveren die u kunt benutten om iets moois te creëren. De vraag is hoe ú hiermee omgaat. Heeft u aandacht voor deze weerstand en drijfveren? Of houdt u vast aan de kaders, doelen en eisen die de organisatie stelt? En wat is de rol van u als manager, hoe kunt u zich bekwamen in ‘confrontatief leiderschap’? Jan de Vuijst zegt dat we moeten leren ‘ruziemaken’ en de confrontatie aan durven gaan. Hij laat zien wat de rol van psychologische veiligheid hierbij is en hoe iedereen binnen de organisatie daaraan kan bijdragen. U leert op die manier te bouwen aan het vertrouwen van uw medewerkers en weerstand en conflicten tot iets positiefs ombuigen.
16:10 Afsluiting: Welke stap gaat u morgen zetten om het daadwerkelijk anders te gaan doen?
Afsluiting van de dag en laatste tips die u mee naar huis kunt nemen.
16:30 Napraat- en netwerkborrel

Sprekers

Joriene Beks
Joriene Beks
Joriene Beks is bedrijfskundige en auteur van de bestsellers Psychologische Veiligheid, Zo vorm je vrijmoedige teams en Veldgids Psychologische Veiligheid. Haar nieuwste boek heet "Veilig voelen, veilig zijn".
Jan de Vuijst
Jan de Vuijst
Jan de Vuijst (1954) is bestuursadviseur, executive coach en hoogleraar leiderschap bij TIAS, de business school van de Universiteit van Tilburg. Hij is cum laude afgestudeerd en gepromoveerd in taalwetenschap aan de Rijksuniversiteit Groningen. Aan de Universiteit van Edinburgh heeft hij zich gespecialiseerd in Psychologie en Kennissystemen.
Kjell Lutz
Kjell Lutz
Kjell Lutz heeft organisatiepsychologie in Utrecht gestudeerd waarbij hij zich heeft gespecialiseerd in kennisoverdracht. Hij heeft vele soorten doelgroepen getraind: van advocaten tot food producenten, van accountants tot politiemedewerkers en van HR consultants tot gemeente ambtenaren.
Annemarie Mars
Annemarie Mars
Annemarie Mars is veranderkundig adviseur en spreker. Ze is de auteur van onder andere ‘Hoe krijg je ze mee?’ en ‘De functie van frictie’. 

Accreditatie

Deze masterclass is geaccrediteerd voor:

5 punten door ABAN
5 punten door Verpleegkundig Specialisten Register

Praktische informatie

Locatie

Van der Valk, Utrecht

Winthontlaan 6 3526 KV Utrecht

Routebeschrijving

Programma

9:00 Registratie en ontvangst
9:30 Opening
10:00 Joriene Beks - Psychologische veiligheid als fundament voor een goedwerkende aanspreekcultuur
11:00 Break
11:30 Jan de Vuijst - Effectief invloed uitoefenen op het feedbackproces binnen teams
12:45 Lunch
13:45 Annemarie Mars - Confronteren zonder krassen te maken, hoe doe je dat?
15:00 Break
15:20 Jan de Vuijst - Weerstand ombuigen met confrontatietechnieken
16:10 Afsluiting o.l.v. Kjell Lutz
16:30 Borrel

Voorwaarden

De masterclass Meesterlijk Aanspreken wordt georganiseerd door De Academie, onderdeel van Bohn Stafleu van Loghum. Voor de afhandeling en facturatie van uw aanmelding geven uw persoonsgegevens aan deze partner door.

Groepskorting
Komt u met 3 of meer personen dan kunnen u een groepskorting bieden. De prijs is dan €499 p.p. (excl. BTW). Meld je in een keer voor 3 personen (of meer) aan via deze site en geef in het opmerkingenveld aan dat je van de korting gebruik wilt maken. De factuur wordt hierop aangepast.

Annuleren
De annuleringsvoorwaarden van De Academie zijn van toepassing.
Uw inschrijving is alleen schriftelijk te annuleren. Annuleert u tot vier weken voor aanvang van het event, dan brengt de organisator € 50,00 p.p. aan administratiekosten in rekening.
Meldt u zich binnen vier weken voor aanvang af? Dan wordt het volledige inschrijfbedrag berekenend.
Overigens kunt u bij verhindering ook een vervanger van uw inschrijving gebruik laten maken.

Ook interessant voor u"

16 JAN
Masterclass
 Meer
699,-
10 FEB
Masterclass
Wat doet u als u iets hoort waar u het absoluut niet mee eens bent? Hoe blijft u dan geconcentreerd en geduldig luisteren? Wanneer gebruikt u welke luistertechniek? Hoe gaat u om met emoties en onbewuste vooroordelen? Hoe stimuleert u het luisteren naar elkaar? Meer
599,-
13 FEB
Seminar
Hoe kun je als leidinggevende echt verschil maken? Een wereld helpen creëren in plaats van frustreren? Op de werkvloer, in de samenleving. Dichtbij en ver weg. Meer
500,-

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden