OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2318730

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    101 resultaten
    interview
    Marketing
    2 juli 2018
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Is het marketing-glas half vol of half leeg? De sector beleeft een revolutionaire tijd, al blijkt er tegelijk weinig nieuws onder de zon. Wim Vermeulen schreef er een prikkelend boek over: Marketing voor de Madmen van morgen.
    interview
    Algemeen management
    8 april 2018
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Wie de agile-klok wel heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt, is na lezing van de Toolkit voor agile leiders helemaal bij, én kan direct aan de slag. Een gesprek met schrijver Peter Koning over de do’s en dont’s van agile leidinggeven.
    interview
    Verandermanagement
    9 maart 2018
    Erik de Vries
    5-8 minuten leestijd
    Een geheel nieuw, op grondig onderzoek gestoeld model van verandermanagement: minder pretendeert het boek Six Batteries of Change van Peter de Prins, Kurt Verweire en Geert Letens niet te zijn. Tijd dus voor een gesprek met Peter de Prins over de achtergronden van hun verandermodel.
    recensie
    Algemeen management
    28 februari 2018
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Een organisatie weer op de rails krijgen dan wel van koers te laten veranderen, is altijd uitdagend. De meeste managers die een nieuwe wind door hun bedrijf proberen te laten waaien, slagen er niet in de strategische doelen te realiseren die ze voor zichzelf hadden bepaald. En dat is, gezien de hoeveelheid beschikbare hulpmiddelen in de vorm van boeken en consultants, wonderlijk te noemen.
    interview
    Algemeen management
    1 december 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Problemen hebben we allemaal, en gelukkig lossen we de meeste stilzwijgend op. Hoe we de problemen die niet als sneeuw voor de zon verdwijnen de baas kunnen, doet Wouter Fioole uit de doeken in zijn boek Het probleem met problemen.
    nieuws
    Algemeen management
    22 september 2017
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Dankzij de unieke combinatie van software en internet, waren de veranderingen in de wereld nog nooit zo talrijk, diepgaand en snel als nu. Code, content en kennis kunnen vrijwel kosteloos en in een verwaarloosbare tijdsduur worden gekopieerd of worden verplaatst naar de andere kant van de wereld. Dit heeft een enorme transparantie en versnelling tot gevolg in vrijwel alle sectoren.
    interview
    Ondernemen
    18 september 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Toen Michel Schaeffer in 2015 na veertien jaar stopte als marketingdirecteur van bol.com, kreeg hij geregeld te horen dat hij over die periode eens een boek zou moeten schrijven. Hoewel hij dat aanvankelijk niet zag zitten, is het er toch gekomen: Het geheim van bol.com.
    interview
    Algemeen management
    1 augustus 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    De gevestigde bedrijven doen er goed aan zich te spiegelen aan startups, beweert Mike Hoogveld in Denk als een startup. Hoewel naar zijn zeggen negentig procent van de startups het niet redt, kunnen bestaande organisaties veel van ze leren. ‘Je moet het [de startupmentaliteit – red.] zien in de context van lean of agile werken: stel voortdurend je prioriteiten bij en snij alles weg dat niet direct van belang is.’
    interview
    Strategisch management
    4 juli 2017
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Volgens Glenn Frijde kunnen we beter stoppen met (re)organiseren; het gaat namelijk vanzelf. Hoe dit in zijn werk gaat, legt hij uit in zijn nieuwe boek Dynamisch organiseren.
    interview
    Marketing
    7 juni 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Bedrijven zouden hun waardepropositie veel vaker tegen het licht moeten houden, meent Paul Moers. In zijn boek De wet van de paracetamol - Zo vernieuw je de waardepropositie van je aanbod, dat bol staat van de praktische modellen om innovatie tot een succes te kunnen maken, legt hij uit waarom dit moet, en hoe je dat doet.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    13 april 2017
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Na vele omzwervingen over de wereld moet Jan Vincent Meertens constateren dat ‘De Nederlander’ cultureel gezien nogal een buitenbeetje is. Hij schreef een boek over de do’s & dont’s van het onderhandelen met mensen in andere culturen, waarmee hij de lezer een kans wil geven zich bewuster voor te bereiden op het aangaan van een afspraak met de Ander: Do we have a deal? ‘Consensusgerichtheid vind je in maar weinig culturen, en vergeleken met bijvoorbeeld de typisch Angelsaksische winner takes all-mentaliteit, willen wij nog wel eens naïef overkomen.’
    interview
    Strategisch management
    3 januari 2017
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Ondernemer, architect en innovator Thomas Rau, door Trouw onlangs op de tweede plek van hun duurzame Top 100 geplaatst, schreef met Material Matters een boek over het failliet van onze lineaire verdienmodellen en lanceert als tegenhanger hiervan zijn zogeheten Turntoo-model, waarmee de klant pas echt op zijn wenken bediend wordt en onze planeet wordt ontzien.
    interview
    Leiderschap
    11 november 2016
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Actie is reactie, weten we sinds Newton; en aangezien deze wet niet alleen opgeld doet in de natuurkunde, maar ook in ons denken, kunnen we hem maar beter omarmen, stelt Ivo Brughmans in zijn boek Paradoxaal leiderschap.
    interview
    Non-profit
    3 november 2016
    Erik de Vries
    6-9 minuten leestijd
    Zinloze handelingen op de werkvloer, rituelen die worden uitgevoerd ‘omdat we dat hier nu eenmaal zo doen’: Organisaties blijken eraan verslaafd, concludeert Tjip de Jong in zijn boek Verslaafd aan organiseren.
    interview
    Strategisch management
    8 september 2016
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Strategisch gedrag is inherent aan interactie tussen mensen en organisaties, aldus Ernst ten Heuvelhof. Het is alomtegenwoordig, van alle tijden en tegelijk ongrijpbaar als een zwart gat. Voor Ten Heuvelhof geen beletsel er een genuanceerd boek over te schrijven: Strategisch gedrag in netwerken.
    interview
    Psychologie
    13 juni 2016
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    Als het goed is heeft u het al ergens langs zien komen dan wel zien liggen: het gifgroene omslag van Zo werkt aandacht, geschreven door Stefan van der Stigchel. MB sprak met de auteur  over dit boek waarin hij op zoek gaat naar wat ons wel en niet prikkelt.
    interview
    Leiderschap
    12 april 2016
    Erik de Vries
    7-10 minuten leestijd
    Zijn fascinatie voor de ‘Grote Man’ in organisaties, culmineerde uiteindelijk in een kloek boek over misschien wel de Grootste der Grote Mannen, Cor Boonstra. Manfred Bik geeft zijn lezers een uniek en leerzaam kijkje in het leven en de werkwijze van ‘Neerlands meest dwarse CEO’.
    interview
    Advisering
    1 februari 2016
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Samen met Rolf Rosenmöller schreef Frank Kwakman het boek IK maak het verschil, gebaseerd op zeven strategieën die professionals moeten helpen waarde toe te voegen voor hun klanten, organisatie en zichzelf.
    interview
    Coaching en trainen
    24 november 2015
    Erik de Vries
    4-6 minuten leestijd
    De coachende manager is een kok, aldus Donatus Thöne, Als je het maar vaak genoeg doet, wordt je vanzelf een Jonnie Boer. Maar wees gerust, een mooie appeltaart bakken is in veel situaties al voldoende. In gesprek met Donatus Thöne over het boek Appeltaart voor managers dat hij samen met Judith de Koeijer en Mirjam Speelmans ‘bakte’.
    interview
    Organisatiekunde
    23 november 2015
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Bart Flos schreef De kenniskermis, een boek dat managers - en andere stervelingen - moet helpen te blijven drijven in de rap dieper wordende zee van kennis en informatie. Wie weet wordt het wel het laatste boek dat u zult lezen.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden