OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2318730

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    Pagina 3 van 101 resultaten
    interview
    Psychologie
    17 december 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Wat zouden we soms graag gewoon even ‘gedraag je’ willen zeggen tegen medewerkers, tegen collega’s, en tegen bazen. Maar meestal doen we dat gelukkig niet, want de kans dat er wordt geluisterd, is minimaal. En al wordt er wel geluisterd, de kans dat dat dan effect sorteert, is minder dan minimaal. Wat dan wel? Gerald Morssinkhof weet raad! Wie iets wil veranderen, heeft kennis nodig van menselijk gedrag.
    interview
    Personeelsmanagement
    29 september 2012
    Erik de Vries
    7-10 minuten leestijd
    Samen met Richard Jongsma schreef Jacco van den Berg Overspoeld door schaarste. Het boek gaat uitgebreid in op de weinig florissante ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, maar biedt tevens vijftien praktijkscenario’s waarmee organisaties het tij kunnen keren.
    interview
    Leiderschap
    25 september 2012
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Leidinggeven kun je zelf! heet het nieuwe boek van Peter de Roode. Het is een theoretische uitwerking van het eerder verschenen Werkvormen voor managers, al wordt in zijn laatste werk de praktijk zeker niet vergeten. De Roode aan het woord over de noodzaak tot mondigheid.
    recensie
    Personeelsmanagement
    24 juli 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Regeren is vooruitzien, zo wil het spreekwoord. Ook in het zakenleven zijn er voldoende situaties te bedenken waarin dit gezegde opgeld doet. Zo is het werven van het juiste personeel bij uitstek een activiteit waarbij het loont om over een vooruitziende blik, over een visie te beschikken. Hoewel dit in HR-kringen als bekend mag worden verondersteld, wordt er lang niet altijd overeenkomstig gehandeld, constateert HRM-specialiste Hanneke Moonen in haar HOE-boek voor strategische personeelsplanning.
    interview
    Marketing
    2 juli 2012
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Van Klaas Weima verscheen onlangs het boek Verdiende aandacht, hoewel het woord ‘boek’ in dit geval de lading niet helemaal dekt. Geheel in lijn met het onderwerp - sociale merkcommunicatie en -activatie, in de woorden van de auteur - is het boek in diverse digitale gedaanten tot leven gewekt.
    recensie
    Marketing
    14 juni 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Klaas Weima heeft met Verdiende aandacht een opvallend veelzijdig boek afgeleverd. Zijn ‘handboek voor sociale merkcommunicatie en -activatie’, zoals de ondertitel luidt, is een combinatie van theorie en praktijk, omzoomd met interviews, cases, opdrachten en hier en daar een flowchart.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    8 juni 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Hoewel er inmiddels nogal wat boeken en boekjes beschikbaar zijn over het effectief omgaan met sociale media, zagen Joris Coppes en Tom Scholte er brood in om het aanbod met nog een titel uit te breiden. Het resultaat hiervan, Hoe je goed gevonden wordt, voorziet wat Scholte betreft wel degelijk in een behoefte. Hij legt uit waarom.
    interview
    Strategisch management
    29 mei 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Gijs van Wulfen schreef in 2006 een eerste versie van zijn boek Nieuwe producten en diensten bedenken. Hierin liet hij Nederland kennismaken met innovatie via de ‘VOORT-methode’. Inmiddels ligt de nieuwste versie in de winkel: Nieuwe producten en diensten bedenken - versie 3.0.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    11 mei 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Wie meer wil weten over het effectief inzetten van social media kan zo langzamerhand kiezen uit een waar woud aan titels. Natuurlijk vertonen deze boeken onderling de nodige overlap, en valt het aanbod grofweg in twee categorieën op te splitsen: de theoretische boeken die feitelijk gaan over personal branding, tot uitdrukking gebracht middels het fenomeen social media. Hiernaast staan de praktische titels, die de software zelf ontleden en analyseren ten behoeve van de eindgebruiker.
    interview
    Verandermanagement
    9 mei 2012
    Erik de Vries
    2-3 minuten leestijd
    Financieel-economisch journalist Marike van Zanten sprak met tien topmanagers over veranderen, om de praktijkkant van de Nederlandse veranderagenda luister bij te zetten. Volgens Van Zanten wilden ‘alle betrokkenen bij dit project dat het boek een afspiegeling zou worden van de theorie én de praktijk van verandermanagement’. Ze sprak dus met tien topmanagers over hun veranderagenda en de wijze waarop ze die ten uitvoer brengen. ‘Het leek ons interessant om te zien wat de aanpak van leiders is en waar ze tegenaan lopen.’
    interview
    Verandermanagement
    20 april 2012
    Erik de Vries
    3-4 minuten leestijd
    Onder leiding van de bekende veranderstrateeg Leon de Caluwé deed Valentin Bejan onderzoek naar de veranderagenda van tien invloedrijke Nederlandse consultants.
    interview
    Persoonlijke effectiviteit
    16 april 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Maritte Braspenning schreef (samen met Jolanda aan de Stegge) het boek Presenteren. In dit boek belicht zij, zoals de titel al suggereert, alle aspecten die nodig zijn voor het verzorgen van een goede presentatie. Hiervoor ging Braspenning te rade bij vijftien gerenommeerde presentatoren, die ze uitgebreid ondervroeg over de ‘do’s & dont’s’ van hun vak.
    interview
    Leiderschap
    11 april 2012
    Erik de Vries
    5-6 minuten leestijd
    Goed leiderschap draait in essentie om contact, zo betoogt Menno Molendijk. Echt contact! Om dit te bereiken, introduceert hij in Leiderschap op een A4’tje zijn vier A’s, te weten: Aansluiten, Afspreken, Aanspreken, Afrekenen. Erik de Vries vroeg de auteur om tekst en uitleg.
    interview
    Leiderschap
    28 maart 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Arjan Eleveld schreef een boek over het ‘fit’ maken van organisaties, onder de toepasselijke titel Maak je organisatie FIT. Dat kan zonder reorganisatie, zegt hij, al wil dit niet zeggen dat het geen bloed, zweet en tranen kost.
    recensie
    Leiderschap
    27 maart 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    De zaken- en managementwereld is er een van afkortingen. ROI, SMART, MAGIE… Wie ooit een managementboek ter hand heeft genomen, zal met een of meerdere, al dan niet geforceerd gezochte acroniemen kennis hebben gemaakt. Arjan Eleveld voegt aan de reeds lange lijst de kekke afkorting FIT toe: Focus, Involvement en Trust. Volgens Eleveld zijn dat de drie pijlers van een succesvolle organisatie. Een organisatie moet net als het individu fit zijn om tot grootse prestaties te komen.
    interview
    Internet en social media
    20 maart 2012
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Wie Het einde van de privacy heeft gelezen, het nieuwe boek van Adjiedj Bakas, ziet plots overal om hem heen de bewijzen voor de stelling die in de titel besloten ligt. Recente berichten over e-mailuitval bij grote providers en geruchtmakende bedrijfsovernames krijgen ineens een heel andere dimensie.
    recensie
    Internet en social media
    14 maart 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Adjiedj Bakas’ recente en uitvoerige verkenning van de IT-wereld heeft geresulteerd in zijn nieuwe boek Het einde van de privacy. De boodschap die in het bonte, kleurrijk uitgegeven werk besloten ligt, is er niet direct een om vrolijk van te worden, zo veel maakt de titel wel duidelijk.
    recensie
    Leiderschap
    13 februari 2012
    Erik de Vries
    1-2 minuten leestijd
    Menno Molendijk verwijst met de titel van zijn boek Leiderschap op een A4’tje niet zozeer naar het veelgebruikte papierformaat als wel naar de vier A’s die volgens hem vereist zijn voor goed leiderschap: Aansluiten, Afspreken, Aanspreken en Afrekenen. In die volgorde!
    interview
    Organisatiekunde
    6 januari 2012
    Erik de Vries
    7-10 minuten leestijd
    Bestuurlijke zwaargewichten Hans Bakker, verbonden aan Nyenrode en adviseur/directeur van Javelin Partners en Michiel Boersma, voormalig CEO van Essent, voormalig president van Shell Global Solutions en thans invloedrijk (inter)nationaal commissaris, schreven Ster-ondernemingen, een gedegen boek over de toekomstperspectieven van het Nederlandse bedrijfsleven in het in hoog tempo veranderende zakenlandschap. ‘In het oosten wachten ze echt niet meer op ons.’
    interview
    Leiderschap
    12 december 2011
    Erik de Vries
    5-7 minuten leestijd
    Rob Evers, die zichzelf omschrijft als ‘bedrijvenversterker’, kent als reserveofficier van de Koninklijke landmacht de krijgsmacht van binnenuit. In zijn onlangs verschenen boek Teams door het vuur stelt Evers dat het bedrijfsleven profijt kan hebben van militaire mores.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden