OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Artikelen in het Online Magazine
Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
6 resultaten
interview
Psychologie
6 mei 2022
Ander Opmeer
9-13 minuten leestijd
Adviseur, trainer en coach Jan Jaap Verolme schreef twee boeken over stress en burn-out. Je zou hem daarom bijna burn-outcoach noemen. Toch zegt hij: ‘zo vaak komt een burn-out helemaal niet voor.’ En wie wel er wel echt een heeft, moet niet naar hem stappen, maar naar de ggz. Een gesprek over de misvattingen over burn-outs, de belangrijke rol van preventie, en waarom iedereen eens een klooster in zou moeten.
recensie
Ondernemen
26 oktober 2021
Ander Opmeer
1-3 minuten leestijd
Ondernemen, het is een term die toch vaak nogal vaag overkomt, maar niet bij Charlotte Meindersma. Haar boek Echt ondernemen, bemoei je met je eigen zaak maakt het zelfstandigenbestaan heel concreet.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
20 oktober 2016
Ander Opmeer
2-3 minuten leestijd
Delegeren is net zoiets als opletten of ontspannen: zo'n ding waarvan iedereen je zegt dat je het moet doen, maar niemand je vertelt hoe. Schaamteloos delegeren van Taco Oosterkamp is daarom waardevoller dan je op het eerste gezicht zou denken.
recensie
Organisatiekunde
18 april 2012
Ander Opmeer
'Realiseer je dat niet iedereen een hond cadeau wil', lees: promotie is niet voor iedereen een beloning. Dit is één van de vijftig tips uit het boek 'Geef gas bij oranje' van Bastiaan van Gils, Arjon van Lieshout en Renée de Boo. Nu is een lijstje van vijftig tips altijd leuk, maar ook iets dat ik doorgaans met wat argwaan bekijk. Het doet me vrezen voor one size fits all-regeltjes die zelden all fitten, en doorgaans bijna helemaal niet passen. En als je kritisch leest, spreken in dit soort boeken tip 13 en 31 elkaar meestal nog tegen ook. Toch is dit boek net een beetje anders. En dat komt omdat het goed geschreven is.
recensie
Marketing
20 maart 2012
Ander Opmeer
Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?
recensie
Internet en social media
20 maart 2012
Ander Opmeer
Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?