OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    2470896

    Rubriek

    Online Magazine

    Toon resultaten

    Artikelen in het Online Magazine

    Hier vindt u artikelen rond boeken over Mens en maatschappij. Politiek, maatschappelijke ontwikkelingen, duurzaamheid in brede zin, kortom alles voor de manager die op de hoogte wil zijn.
    6 resultaten
    interview
    Psychologie
    6 mei 2022
    Ander Opmeer
    9-13 minuten leestijd
    Adviseur, trainer en coach Jan Jaap Verolme schreef twee boeken over stress en burn-out. Je zou hem daarom bijna burn-outcoach noemen. Toch zegt hij: ‘zo vaak komt een burn-out helemaal niet voor.’ En wie wel er wel echt een heeft, moet niet naar hem stappen, maar naar de ggz. Een gesprek over de misvattingen over burn-outs, de belangrijke rol van preventie, en waarom iedereen eens een klooster in zou moeten.
    recensie
    Ondernemen
    26 oktober 2021
    Ander Opmeer
    1-3 minuten leestijd
    Ondernemen, het is een term die toch vaak nogal vaag overkomt, maar niet bij Charlotte Meindersma. Haar boek Echt ondernemen, bemoei je met je eigen zaak maakt het zelfstandigenbestaan heel concreet.
    recensie
    Persoonlijke effectiviteit
    20 oktober 2016
    Ander Opmeer
    2-3 minuten leestijd
    Delegeren is net zoiets als opletten of ontspannen: zo'n ding waarvan iedereen je zegt dat je het moet doen, maar niemand je vertelt hoe. Schaamteloos delegeren van Taco Oosterkamp is daarom waardevoller dan je op het eerste gezicht zou denken.
    recensie
    Organisatiekunde
    18 april 2012
    Ander Opmeer
    'Realiseer je dat niet iedereen een hond cadeau wil', lees: promotie is niet voor iedereen een beloning. Dit is één van de vijftig tips uit het boek 'Geef gas bij oranje' van Bastiaan van Gils, Arjon van Lieshout en Renée de Boo. Nu is een lijstje van vijftig tips altijd leuk, maar ook iets dat ik doorgaans met wat argwaan bekijk. Het doet me vrezen voor one size fits all-regeltjes die zelden all fitten, en doorgaans bijna helemaal niet passen. En als je kritisch leest, spreken in dit soort boeken tip 13 en 31 elkaar meestal nog tegen ook. Toch is dit boek net een beetje anders. En dat komt omdat het goed geschreven is.
    recensie
    Marketing
    20 maart 2012
    Ander Opmeer
    Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?
    recensie
    Internet en social media
    20 maart 2012
    Ander Opmeer
    Het was een wonderlijke gewaarwording om het boek 'De Nieuwe Regels van Social Media' te lezen, als schrijvend redacteur van een journalistiek medium. Want ik leerde vooral veel over hoe het voorheen ging. Ik had geen idee dat PR en marketing als dusdanig gescheiden werelden kunnen functioneren. Wat dat betreft is de Engelse titel eigenlijk beter: 'The new rules of marketing and PR'. Want hadden social media wel óude regels dan?

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden