OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Communicatie en media

    Rubriek

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Dossier

    Toon resultaten

    Communicatie en media

    Hier vindt u artikelen rond boeken over communicatiemanagement. Van communicatiestrategie tot -functie & van intern tot extern. Alles voor media- en communicatieprofessionals.
    662 resultaten
    preview
    Communicatie en media
    11 november 2024
    Martina Langeveld-Huigen
    3-4 minuten leestijd
    Je vriendin vraagt je om een speech te houden tijdens haar bruiloft. Natuurlijk zeg je ja, maar later heb je spijt: hoe pak je dit in vredesnaam aan? Martina Langeveld-Huigen helpt je op weg met haar boek Jij moet speechen: wat nu?
    preview
    Coaching en trainen
    7 november 2024
    Ariane van Heijningen
    2-3 minuten leestijd
    We kennen het allemaal: je geeft iemand advies, misschien wel het meest briljante advies dat je ooit gegeven hebt, en vervolgens doet de ander er niets mee. Zonde van de tijd, toch? Er is een andere weg. Laat je gesprekspartner zijn eigen beste adviseur worden.
    preview
    Communicatie en media
    1 november 2024
    Donné van Engelen
    2-3 minuten leestijd
    Beïnvloeden doen we dag in dag uit. Dat is niet vreemd want er is maar weinig waar we controle over hebben. Met mijn boek over beïnvloeden wil ik lezers de tools en de inspiratie bieden om op het werk, thuis, in de buurt en breder in de samenleving impact te hebben
    preview
    Communicatie en media
    31 oktober 2024
    Jan Sonneveld
    2-3 minuten leestijd
    Woorden doen ertoe. Maar hoe vind je als leider de juiste, waarachtige woorden? In ‘Sprekend leiderschap’ biedt Jan Sonneveld je 5 cruciale principes om de juiste toon en taal te vinden voor elk podium. Hij vertelt erover in zijn preview.
    recensie
    Communicatie en media
    21 oktober 2024
    Christel Deckers
    2-3 minuten leestijd
    Je kent ze wel. Mensen die zonder enige zichtbare moeite met iedereen een gesprek aangaan. Of het nu ‘een praatje pot’ is op een netwerkbijeenkomst, of een lastig zakelijk gesprek of een privégesprek over wie bijvoorbeeld de kinderen van school haalt; het lijkt moeiteloos te gaan.
    recensie
    Communicatie en media
    15 oktober 2024
    Hendrika Willemse-Vreugdenhil
    2-3 minuten leestijd
    Help ik moet video’s maken! Als je het mij vraagt dan kunnen we niet meer zonder video’s in deze tijd. Wil je jezelf als organisatie of als professional goed op de kaart zetten of aan je branding werken dan ontkom je niet aan video’s! Daarom las ik ‘Dus jij denkt dat je geen video’s kunt maken?’
    preview
    Communicatie en media
    7 oktober 2024
    Nathalie Van Renterghem
    3-4 minuten leestijd
    Ik speelde al een jaar of vijftien improvisatietheater voor ik ben nagegaan wat het woord betekent. Het zat nochtans overduidelijk al in de titel van dat geweldige improvisatie-programma op televisie dertig jaar geleden: Onvoorziene Omstandigheden.
    preview
    Communicatie en media
    1 oktober 2024
    Jeanine Mies
    2-3 minuten leestijd
    In een wereld waar negativiteit vaak de boventoon voert, brengt Jeanine Mies met het boek ‘Magneetwoorden’ een frisse benadering van communicatie. Mies laat zien hoe je met positieve taal verandering teweeg kunt brengen, zowel op persoonlijk als professioneel vlak. Hoe benut je de kracht van woorden?
    recensie
    Communicatie en media
    23 september 2024
    Nico Jong
    2-3 minuten leestijd
    Accountability is een onderwerp dat regelmatig terugkeert op de communicatieagenda. Waarschijnlijk omdat nog lang niet iedere communicatieprofessional accountable werkt. Dat is onverstandig, zeker in tijden waarin er bezuinigd moet worden. Cathelijne Janssen is al jaren pleitbezorgster van accountability. Ze heeft haar boek ‘Uitgemeten’ onlangs volledig geactualiseerd.
    recensie
    Communicatie en media
    19 september 2024
    Peter de Roode
    3-4 minuten leestijd
    ‘Supercommunicatie’ van Charles Duhigg is een uitstekend boek over communicatie. Duhigg betoogt dat de essentie van elk gesprek is om connectie te creëren en niet zozeer om inhoud over te brengen. Pats! Om die stelling te onderbouwen komt hij met drie typen gesprekken. Het is een boek dat prima leest, veel verrassingen en eye-openers bevat en gebaseerd is op gedegen onderzoek.
    Interview
    Communicatie en media
    18 september 2024
    Paul Groothengel
    4-6 minuten leestijd
    Organisaties moeten oppassen dat ze niet teveel vanuit zichzelf uitgaan. Ze moeten denken en doen vanuit de optiek van alle mogelijke belanghebbenden, schrijft expert externe communicatie Lukas Burgering in ‘Door de ogen van je stakeholders’. En daarbij kan een goede lobby uitstekend helpen. Hoe pak je dat aan?
    recensie
    Communicatie en media
    11 september 2024
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Onlangs volgde ik een mediatraining bij Lukas Burgering en naar aanleiding daarvan besloot ik zijn boeken ‘De woordvoerder’, ‘Crisiscommunicatie’ en ‘Door de ogen van je stakeholders - Draagvlak voor je verandering’ te lezen.
    preview
    Communicatie en media
    9 september 2024
    Charles Duhigg
    3-4 minuten leestijd
    Wie zou jij bellen als je een waardeloze dag hebt gehad? Als je op je werk een goede deal bent misgelopen of ruzie hebt gemaakt met je partner of er gewoon even klaar mee was. Met wie zou je dan het liefst praten? Er is vast wel iemand die jou een wat beter gevoel zou geven, die je zou helpen nadenken over een ingewikkelde kwestie of met wie je een moment van verdriet of vreugde zou kunnen delen.
    achtergrond
    Communicatie en media
    23 augustus 2024
    Paul Groothengel
    11-15 minuten leestijd
    De overheid moet beter leren luisteren, de antenne richten op signalen van burgers. We horen dit al jaren. Maar hoe kan het dat organisaties in de publieke sector nog steeds werken vanuit hun eigen agenda en belangen? En niet meer de burgers zien waarvoor ze zijn? Een rondgang langs slecht luisterende oren, de ogen van stakeholders, een open hart en de navel van het universum. Met Robert de Muralt, Lukas Burgering & Renske Leijten.
    recensie
    Algemeen management
    14 augustus 2024
    Nico Jong
    1-2 minuten leestijd
    De kwaliteit van de manager is de belangrijkste reden om weg te gaan of te blijven bij een werkgever. Zelf vinden leidinggevenden vaak dat ze goed communiceren, maar medewerkers geven aan dat daar juist veel verbetering nodig is. Bea Aarnoutse en Wendy Eelsing bieden met ‘Was ik niet duidelijk dan?’ handvatten en inzichten aan om de kwaliteit en effectiviteit van de communicatie te verbeteren.
    recensie
    Communicatie en media
    14 augustus 2024
    Wilco Verdoold
    2-3 minuten leestijd
    ‘Liegen met cijfers’ is de Nederlandse vertaling van de tijdloze klassieker How to Lie with Statistics, van Darrell Huff uit – schrik niet – 1954. Maar 70 jaar later is de inhoud misschien nog wel relevanter dan ooit. Het boek beschrijft de vele manieren waarop cijfers en statistiek kunnen verleiden, maar vooral misleiden.
    recensie
    Algemeen management
    9 augustus 2024
    Ward Grootens
    3-4 minuten leestijd
    ‘Was ik niet duidelijk dan?’ is een prikkelende titel. Bea Aarnoutse en Wendy Eelsing beloven 10 lessen in hoe jij als leidinggevende effectief communiceert. Het boek begeeft zich op het snijvlak van leiderschap, samenwerken, organiseren, veranderen en communicatie, is helder geschreven. Het is overzichtelijk en fraai vormgegeven en leest lekker weg.
    recensie
    Communicatie en media
    31 juli 2024
    Christel Deckers
    1-2 minuten leestijd
    Onlangs heb ik een mediatraining bij Lukas Burgering gevolgd en naar aanleiding daarvan besloot ik zijn boeken ‘Door de ogen van je stakeholders ’, ‘Crisiscommunicatie’ en dit boek ‘De woordvoerder’ te lezen en te recenseren. 
    recensie
    Communicatie en media
    24 juli 2024
    Nico de Leeuw
    3-5 minuten leestijd
    In elke organisatie of project zijn er groepen, personen of bedrijven die op welke manier dan ook betrokken zijn bij ideeën, plannen en besluiten. Zij kunnen verschillende belangen nastreven, en zich dus betrokken voelen vanuit verschillende perspectieven.
    boekenlijst
    Algemeen management
    10 juli 2024
    Managementboek Redactie
    In de eerste helft van 2024 stonden er 7 verschillende boeken op de felbegeerde Nummer 1 van de Managementboek Top 100. 4 van hen haalde ook deze toplijst: de 10 bestverkochte managementboeken van 2024 tot nu toe. Van januari tot en met juni.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden