OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Ondernemen
Hier vindt u artikelen rond boeken over ondernemen en ondernemerschap. Van businessplan tot ondernemersbiografie. Alles voor starters, mkb, scale ups en zzp'ers.
Pagina 20 van 559 resultaten
recensie
Ondernemen
4 februari 2019
Rudy Kor
2-3 minuten leestijd
In Lef staan interviews met ondernemers als Atilay Uslu van Corendon, Raymond Cloosterman van Rituals, Won Yip van de Yip groep, Pieter Zwart van Coolblue en Richard Burger van Swapfiets.
interview
Ondernemen
28 januari 2019
Bas Hakker
6-8 minuten leestijd
Markward van der Mieden schreef met Good business een bijzonder boek over bedrijven die ‘goed doen’. Hij vindt namelijk dat je als bedrijf niet alleen moet focussen op je idealen, maar dat je pas echt impact maakt als je aan een merk bouwt.
interview
Algemeen management
28 januari 2019
Pierre Spaninks
7-10 minuten leestijd
Succesvolle startups lopen op een gegeven moment tegen groeistuipen aan. Ze willen wel groeien maar niet log en traag worden. Adviseur, online ondernemer, trainer en coach Tony de Bree helpt hen om dan snel en slim te professionaliseren. In De scale-up blueprint laat hij zien wat daar zo al bij komt kijken.
recensie
Ondernemen
16 januari 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Wat doen superondernemers als Pieter Zwart (Coolblue), Frits van Eerd (Jumbo), Raymond Cloosterman (Rituals), Michiel Muller (PICNIC) en Atilay Uslu (Corendon) nu anders dan anderen? Je leest het antwoord in LEF, hét boek over en voor ‘marktverstoorders.
preview
Ondernemen
9 januari 2019
Wessel Berkman
4-5 minuten leestijd
Nederland kent een aantal ondernemers die een enorme impact hebben op ons land. Inspirerende en energieke personen, die door hun ondernemingsgeest een meer dan grote bijdrage leveren.
recensie
Ondernemen
8 januari 2019
Jan Hoogstra
3-5 minuten leestijd
Hoe kom je achter het geheim van echte ondernemers? De auteurs Berkman, Van der Burg en Mensink maken deze geheimen inzichtelijk door 22 topondernemers te interviewen en aan de hand daarvan een raamwerk op te stellen. LEF geeft inzicht in hoe je een topondernemer kunt worden.
recensie
Ondernemen
7 januari 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Betekenisvol ondernemen wint snel aan populariteit. Denk aan het succes van Tony’s Chocolonely, Triodos Bank en het Amerikaanse TOMS. Maar hoe word je een betekenisvol merk? Een bedrijf met een positieve impact op het leven van klanten, medewerkers en maatschappij? Dat lees je in Good business.
interview
Ondernemen
4 januari 2019
Paul Groothengel
5-7 minuten leestijd
Nederland winkelt bij de HEMA. Al bijna honderd jaar. Maar de laatste jaren zucht het warenhuis onder de zware druk van eigenaar Lion Capital. De rentelasten zijn torenhoog, medewerkers en leveranciers worden uitgeknepen, klanten blijven weg. Onderzoeksjournalist Stefan Vermeulen schetst in HEMA - de onwaarschijnlijke ontsnapping van een nationaal icoon op meeslepende wijze welke drama’s zich achter de schermen afspeelden.
recensie
Ondernemen
20 december 2018
Annemiek Sierhuis
3-4 minuten leestijd
De geschiedenis van de HEMA wordt door onderzoeksjournalist Vermeulen gedetailleerd beschreven in dit zojuist verschenen boek. Met de rookworst op de voorkant, is het écht HEMA.
recensie
Ondernemen
5 december 2018
Arie Buvens
4-6 minuten leestijd
Op de website van Uber klinkt het reuze simpel: ‘Uber is een fijne manier om eigen baas te zijn en extra geld te verdienen.’ Jeroen van Bergeijk ging vorig jaar undercover als Uberchauffeur om te onderzoeken hoe fijn dat is en hoeveel je kunt verdienen.
interview
Marketing
23 november 2018
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Te veel ondernemers laten zich volledig leven door hun bedrijf, schrijft de Amerikaanse adviseur en entrepreneur Mike Michalowicz in Clockwork (dat in het Nederlands verschijnt onder de titel Het Clockwork-effect). Die werkdruk kunnen ze wegnemen door de organisatie zo te structureren dat zij ook zonder hen kan blijven doordraaien. ‘Als je moeite hebt om te delegeren, komt dat doorgaans omdat je jezélf niet vertrouwt.’
recensie
Ondernemen
21 november 2018
Liesbeth Tettero
2-3 minuten leestijd
Denken als Donald Trump, waarom zouden we? Amerikadeskundige Victor Vlam was gefascineerd door de huidige president van de VS en onderzocht hoe deze man, wiens manier van denken en doen veel mensen op zijn zachtst gezegd tegenstaat, toch zo succesvol kon worden.
recensie
Ondernemen
20 november 2018
Annemiek Sierhuis
2-3 minuten leestijd
Ralph van Dam is ondernemer in hart en nieren en heel eerlijk over de goede en slechte tijden in zijn carrière. Gelukkig is zijn verhaal geen aaneenschakeling van rampspoed, zoals de titel Langs de afgrond misschien doet vermoeden.
recensie
Algemeen management
15 november 2018
Pierre Pieterse
1-2 minuten leestijd
Te veel ondernemers laten zich volledig leven door hun bedrijf, stelt Mike Michalowicz in Clockwork. Dit boek verschijn in juni bij Boom in Nederlandse vertaling onder de titel Het Clockwerk-effect; Clockwork is de opvolger van het succesvolle Profit First.
recensie
Ondernemen
5 november 2018
Frank van Kuijck
3-4 minuten leestijd
Een boek met zo’n titel en een boek over bedrijven en economie. Dat moest ik lezen! Nederland is een handelsnatie. Hoe klein het land ook is, in de wereldgeschiedenis draaien wij al eeuwen mee. Hoe komt dat toch?
recensie
Ondernemen
31 oktober 2018
Jan Hoogstra
3-4 minuten leestijd
Is geschiedenis saai? Niet als het leuk gebracht wordt. De titel van het boek Op de schouders van grote en kleine reuzen, Nederlandse ondernemers tegen de achtergrond van vier eeuwen vaderlandse geschiedenis klinkt in elk geval interessant.
preview
Ondernemen
30 oktober 2018
Tony de Bree
3-4 minuten leestijd
Het nieuwe boek van ex-bankier en ondernemer Tony de Bree helpt je succesvol te groeien en te schalen en de belangrijkste ‘groeistuipen’ te overwinnen. Welke dat zijn en hoe je dat doet, legt hij uit in deze preview.
preview
Ondernemen
29 oktober 2018
Markward van der Mieden
3-4 minuten leestijd
Merken zoals Tony’s Chocolonely, TOMS en Tesla zijn allang geen niche-merken meer. Deze nieuwe A-merken groeien goed, door goed te doen. Consumenten willen verschil maken. En bedrijven die ons daarbij helpen worden het waardevolst. Goed doen is niet alleen het juiste om te doen, maar ook een goede business.
nieuws
Ondernemen
19 oktober 2018
Bertrand Weegenaar
2-3 minuten leestijd
In de Maand van de Geschiedenis is het prettig aandacht te kunnen besteden aan Op de schouders van grote en kleine reuzen, Nederlandse ondernemers tegen de achtergrond van vier eeuwen vaderlandse geschiedenis van de hand van Ruud Bouwman. Een pil want de ambitie van de auteur zijn dus groot. Elke periode begint met een verkenning van de politieke en economische verkenning. Daarna behandelt hij een aantal groot aantal ondernemers of ondernemersorganisaties.
recensie
Ondernemen
19 oktober 2018
Rick Lindeman
2-3 minuten leestijd
Aan de Herengracht 220 in Amsterdam knutselde Gerard Philips aan zijn eerste gloeilampen. In datzelfde Amsterdam was toen, eind 19de eeuw, de tweede gouden eeuw zichtbaar. (Concert) Gebouw na (Rijks)museum werd uit de grond gestampt.