OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 573 van 11.897 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
26 februari 2004
Jaap Hollaar
Het boek 'Worktypes' is geschreven voor mensen die: veel tijd doorbrengen in weinig productieve vergaderingen; te weinig tijd hebben; mensen die goede ideeën hebben maar naar wie niet wordt geluisterd; als uw manager geen aandacht voor u lijkt te hebben of als het team waarin uw werkt vastloopt. Eenieder kan zich wel in een of meerdere van deze situaties verplaatsen. Het is echter niet gemakkelijk om met deze problemen om te gaan. Natuurlijk heeft onze deskundigheid invloed op onze prestaties, maar die worden beïnvloed door onze persoonlijkheid. Dit boek gaat juist over deze persoonlijkheden, over ons psychologische type. Alledaagse werkzaamheden en contacten komen in dit kader aan de orde.
recensie
Algemeen management
23 februari 2004
Maayke Lockefeer
3-4 minuten leestijd
Iedereen werkt met de ellebogen. En je bent pas succesvol als je het beter doet dan een ander. Bovendien is het zeker geen schande. De goede, integere ellebogenwerker weegt doel en middelen tegen elkaar af en neemt verantwoordelijkheid voor zijn daden. Dat is de stellingname van Alexander Vier in het boek 'Ik werk graag.... met mijn ellebogen'.
recensie
Algemeen management
23 februari 2004
Evert Siebenga
2-3 minuten leestijd
'De Orka Award' is een boek dat gaat over de kracht van positieve feedback, zowel in het dagelijks als in het werkend leven. Het boek is geschreven in romanvorm. Een manager, genaamd Wes Kingsley staat centraal. Wes heeft het niet naar zijn zin in zijn zakelijke - en priveleven.
recensie
Financieel management
23 februari 2004
Johan Derrez
2-3 minuten leestijd
De laatste jaren groeit de maatschappelijke aandacht voor het financieel management van (beursgenoteerde) ondernemingen. Met 'dank' aan een aantal boekhoudschandalen. Toch blijkt in de praktijk dat ondernemers en managers over het algemeen weinig op hebben met de financiële functie. Ze bemoeien zich liever met bijvoorbeeld commerciële of technische zaken. Waarom is niet altijd duidelijk. Wellicht is het duo debet en credit niet sexy genoeg. Terwijl het hierbij toch uiteindelijk draait om de prestaties en levensvatbaarheid van een organisatie.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 februari 2004
Frits Bouwens
1-2 minuten leestijd
De kernboodschap van dit boek is dat de uitvoering binnen het bedrijf het belangrijkste is waar een manager mee bezig moet zijn. Niet delegeren aan lagere goden om je daarna aan "grotere zaken" te wijden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 februari 2004
Jimmy Boelhouwer
1-2 minuten leestijd
Dit boek is voor iedere manager een must! Het beschrijft op eenvoudige wijze hoe je daadwerkelijk zaken voor elkaar kan krijgen. Met name de vele praktische voorbeelden verhelderen de beschreven aanpak. Een belangrijk aspect is dat het allemaal begint in de top van organisaties.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
12 februari 2004
Eugene Valentijn
De auteurs beschrijven in heldere woorden en herkenbare voorbeelden wat zij verstaan onder 'uitvoeringsdiscipline'. Daarbij ligt het accent op het geheel van gedragingen en methoden dat nodig is om organisatiedoelen optimaal te kunnen internaliseren.
recensie
Advisering
11 februari 2004
Sebastiaan Aghina
3-4 minuten leestijd
Mensen en organisaties kunnen op drie manieren gestuurd worden: door middel van productie/omzet/geld, kennis(uit)ontwikkeling en loopbaanontwikkeling. Zijn managers en aandeelhouders uiteindelijk geïnteresseerd in het eerste stuurmiddel, medewerkers zelf worden vooral geprikkeld door de andere twee.
recensie
Algemeen management
10 februari 2004
Hans Vink
De kracht van Peter Drucker is dat hij centrale ontwikkelingen in een groot aantal landen scherp weet te analyseren en, vooral ook, dat hij essentiële verbanden weet te leggen tussen deze ontwikkelingen. In 'Management visies' is het weer raak.
recensie
Strategisch management
8 februari 2004
Michiel Soeters
3-4 minuten leestijd
'Wie wat vindt heeft slecht gezocht.' Dat is een van de vele leuke en tot nadenken stemmende zinsneden, waarmee dit boek overgoten is. Het typeert de wijze waarop de auteurs de beperkingen van het traditionele 'McDonaldiserende' strategievormingsproces in kaart brengen. Jaap Peters en Rob Wetzels plaatsen vraagtekens bij alom onderwezen en gepraktiseerde strategievormingsmodellen aan de hand van recente en treffende voorbeelden die zowel leken als experts over de gehele wereld verbaasd hebben doen staan.
recensie
recensie
Non-profit
2 februari 2004
Gertjan de Groot
4-5 minuten leestijd
Integraal management is één van de besturingsconcepten afkomstig uit het bedrijfsleven die door de overheid geadopteerd zijn in een poging om meer resultaatgericht te gaan werken.
recensie
Algemeen management
29 januari 2004
Frans van Schijndel
4-5 minuten leestijd
Peter ten Hoopen komt uit de reclamewereld. Hij is verbonden als auteur en adviseur bij De Baak Managementcentrum VNO-NCW. Zijn boek 'Geluk in zaken' is interessant voor leidinggevenden en (staf)medewerkers.
recensie
Organisatiekunde
13 januari 2004
Karien Jansen
Ik g
recensie
Organisatiekunde
13 januari 2004
Jo Bos
Ik g
recensie
Organisatiekunde
13 januari 2004
Hans-Peter Ponten
Ik g
recensie
Advisering
13 januari 2004
Marja Creemers
2-3 minuten leestijd
"70% van de organisatieveranderingen mislukt" Deze ontmoedigende uitspraak staat in het eerste hoofdstuk van het boek 'De chemie van organisatieverandering'.
recensie
Organisatiekunde
12 januari 2004
Frank Backer
2-3 minuten leestijd
Panta Rhei: alles stroomt, alles is proces. Procesmanagement pas je toe als het proces niet goed verloopt. Complexe bestuurlijke besluitvormingsprocessen met een veelheid van belangen en stakeholders lenen zich goed voor procesmanagement. De andere betekenis van procesmanagement is het doorlichten en verbeteren van primaire en ondersteunende processen binnen organisaties.
recensie
Algemeen management
12 januari 2004
Remko van der Honing
2-3 minuten leestijd
Over corporate governance wordt in de nasleep van menig affaire gesproken. Enron, Worldcom, Ahold raakten alle verzeild in crises die te maken hadden met 'deugdelijk bestuur' (de wat ouderwetse Nederlandse vertaling van corporate governance).
recensie
Verandermanagement
7 januari 2004
Wim Oolbekkink
'Doen!' biedt een aantal inzichten en modellen die toepasbaar zijn in je eigen leven, blijken te werken en daarmee een zeer goed bruikbaar instrument vormen in een trainingsomgeving.