OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 582 van 11.880 resultaten
recensie
Personeelsmanagement
6 mei 2002
Michael Geerdink
5-7 minuten leestijd
Het Handboek Soldaat voor Teams De eerste uitgave van 'The Team Handboek' verscheen in 1988. De auteurs werkten toen allen bij Joiner Associates in Madison, Wisconsin. In 2000 verscheen de tweede editie, en nu ook in 2002 de Nederlandse vertaling.
recensie
Personeelsmanagement
6 mei 2002
Hilde Veraart-Maas
3-5 minuten leestijd
In 'De waarde van tevreden medewerkers' belooft Boomsma belooft theorie en praktijk van het medewerkersonderzoek uiteen te zetten. Hij behandelt het belang van goede, gemotiveerde medewerkers, de techniek van het onderzoek inclusief vragenlijst, en de aanzet tot het verbetertraject.
recensie
Leiderschap
3 mei 2002
Rudy van Stratum
Ik geef een 8. Professionals zijn kritische, ongebonden en eigenwijze medewerkers. Hoe geef je daar leiding aan? Moet je daar eigenlijk wel leiding aan geven? Daar probeert het boek van Marcel Wanrooy antwoord op te geven.
recensie
Leiderschap
3 mei 2002
Ronald van Weegen
Cijfer: 8 Dit boek is een must voor managers in professionele organisaties. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden, zoals ook het boek van Maister is (Management van professionele organisaties) voor wat betreft de hoofdstukken die Maister besteed aan HRM.
recensie
Leiderschap
3 mei 2002
John Middelkoop
Een stevige 8 De titel van dit boek maakt direct de belangrijkste stelling van Wanrooy duidelijk over de wijze waarop volgens hem leiding moet worden gegeven aan professionals. Niet aan, maar tussen professionals dus. De
recensie
Advisering
30 april 2002
Anita van der Wal
1-2 minuten leestijd
Veel ondernemingen hebben niets anders te verkopen dan hun medewerkers. Dus zou management erop gericht moeten zijn hen te enthousiasmeren en te stimuleren, zodat zij het beste van zichzelf geven in relatie tot de klant en zodat dit leidt tot financieel succes.
recensie
Advisering
30 april 2002
Gert-Jan van Wijk
David Maister heeft zijn status als topadviseur van professionele organisaties te danken aan zijn eerste twee boeken: 'Management van professionele organisaties' en 'Een echte professional'.
recensie
Advisering
30 april 2002
Tim de Boer
De lessen van David Maister zijn van groot belang voor ons consultancy bedrijf. Jaarlijks vullen we de vragenlijsten van David trouw in om vervolgens de eigen antwoorden van ons bureau te vergelijken met het gemiddelde uit het wereldwijde netwerk.
recensie
recensie
recensie
recensie
Strategisch management
23 april 2002
Piet Smittenberg
1-2 minuten leestijd
Naar mijn mening zou een mkb-accountant met zijn cliënten moeten praten over zaken als: waar wil je staan met je bedrijf over 5 jaar en past deze doelstelling bij jouw als persoon.
recensie
Strategisch management
23 april 2002
Rob Meesen
Bij het (her)bepalen van hun strategie laten managementteams zich vaak, in veelal haastige sessies, leiden door een blindelings vertrouwen in de op dat moment meest geadoreerde hype.
recensie
Strategisch management
23 april 2002
Boris Dumfries
Eindelijk een boek over strategiebepaling dat niet alleen bij theoretische verhandelingen blijft. Het boek biedt de nodige theoretische achtergronden van strategisch management.
recensie
Leiderschap
22 april 2002
Hilde Veraart-Maas
3-4 minuten leestijd
Hoe leiden organisatorische en leidinggevende capaciteiten tot de beoogde resultaten? Dit is de centrale vraag van 'Resultaatgericht leiderschap'. Bepaalde kernvaardigheden (de kenmerken) zijn bij het leidinggeven cruciaal, maar zonder de vraag naar het 'zodat ...' volgt er nog geen resultaat.
recensie
Algemeen management
22 april 2002
Victor Blom
4-6 minuten leestijd
Het sturen op aandeelhouderswaarde - 'shareholder value' - is momenteel in het bedrijfsleven een dominante trend. En zoals veel trends vindt ook deze zijn oorsprong in de Verenigde Staten. Toch worden ook in de VS momenteel kanttekeningen geplaatst bij de vorm die shareholder value management in de praktijk aanneemt.
recensie
Verandermanagement
22 april 2002
Erwin van de Pol
3-5 minuten leestijd
In veranderen zit een boeiende paradox. Veranderen doe je in essentie omdat je iets wilt behouden. In die zin is veranderen een in wezen conservatieve activiteit, een reactie op omgevingsfactoren opdat een organisatie kan voortduren.
recensie
Strategisch management
17 april 2002
Hans Strikwerda
4-6 minuten leestijd
Prof. Richard D'Aveni is vooral bekend vanwege zijn boek Hypercompetition (1994). In dat boek beargumenteerde hij dat in essentie elke strategie op langere termijn onhoudbaar is.
recensie
Personeelsmanagement
15 april 2002
Harold Janssen
4-6 minuten leestijd
Competentiemanagement. Nog niet zo lang geleden hebben wij als organisatieadviseurs serieus overwogen om dit woord uit ons vocabulaire te schrappen. Maar ja, je blijft ervan horen. Van Justus de Broeckenaere bijvoorbeeld, die uit balorigheid de Stichting Slachtoffers Competentiemanagement oprichtte.
recensie
Strategisch management
19 maart 2002
Hans Strikwerda
3-4 minuten leestijd
Jim Collins, co-auteur van het voortreffelijke 'Built to Last', heeft met zijn nieuwe boek 'Good to Great' twee dingen nagestreefd: enerzijds tijdloze factoren voor succes over langere tijd te identificeren en tegelijkertijd de zoveelste management hype te vermijden, maar wel inzichten met dezelfde eenvoud te formuleren.