OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Recensie

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Recensies

    Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
    Pagina 582 van 11.880 resultaten
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 mei 2002
    Michael Geerdink
    5-7 minuten leestijd
    Het Handboek Soldaat voor Teams De eerste uitgave van 'The Team Handboek' verscheen in 1988. De auteurs werkten toen allen bij Joiner Associates in Madison, Wisconsin. In 2000 verscheen de tweede editie, en nu ook in 2002 de Nederlandse vertaling.
    recensie
    Personeelsmanagement
    6 mei 2002
    Hilde Veraart-Maas
    3-5 minuten leestijd
    In 'De waarde van tevreden medewerkers' belooft Boomsma belooft theorie en praktijk van het medewerkersonderzoek uiteen te zetten. Hij behandelt het belang van goede, gemotiveerde medewerkers, de techniek van het onderzoek inclusief vragenlijst, en de aanzet tot het verbetertraject.
    recensie
    Leiderschap
    3 mei 2002
    Rudy van Stratum
    Ik geef een 8. Professionals zijn kritische, ongebonden en eigenwijze medewerkers. Hoe geef je daar leiding aan? Moet je daar eigenlijk wel leiding aan geven? Daar probeert het boek van Marcel Wanrooy antwoord op te geven.
    recensie
    Leiderschap
    3 mei 2002
    Ronald van Weegen
    Cijfer: 8 Dit boek is een must voor managers in professionele organisaties. Het heeft alles in zich om een klassieker te worden, zoals ook het boek van Maister is (Management van professionele organisaties) voor wat betreft de hoofdstukken die Maister besteed aan HRM.
    recensie
    Leiderschap
    3 mei 2002
    John Middelkoop
    Een stevige 8 De titel van dit boek maakt direct de belangrijkste stelling van Wanrooy duidelijk over de wijze waarop volgens hem leiding moet worden gegeven aan professionals. Niet aan, maar tussen professionals dus. De
    recensie
    Advisering
    30 april 2002
    Anita van der Wal
    1-2 minuten leestijd
    Veel ondernemingen hebben niets anders te verkopen dan hun medewerkers. Dus zou management erop gericht moeten zijn hen te enthousiasmeren en te stimuleren, zodat zij het beste van zichzelf geven in relatie tot de klant en zodat dit leidt tot financieel succes.
    recensie
    Advisering
    30 april 2002
    Gert-Jan van Wijk
    David Maister heeft zijn status als topadviseur van professionele organisaties te danken aan zijn eerste twee boeken: 'Management van professionele organisaties' en 'Een echte professional'.
    recensie
    Advisering
    30 april 2002
    Tim de Boer
    De lessen van David Maister zijn van groot belang voor ons consultancy bedrijf. Jaarlijks vullen we de vragenlijsten van David trouw in om vervolgens de eigen antwoorden van ons bureau te vergelijken met het gemiddelde uit het wereldwijde netwerk.
    recensie
    Personeelsmanagement
    25 april 2002
    Sylvia Bernard
    Ik g
    recensie
    Personeelsmanagement
    25 april 2002
    C. Verburg
    Ik g
    recensie
    Personeelsmanagement
    25 april 2002
    Hans Walter
    Ik g
    recensie
    Strategisch management
    23 april 2002
    Piet Smittenberg
    1-2 minuten leestijd
    Naar mijn mening zou een mkb-accountant met zijn cliënten moeten praten over zaken als: waar wil je staan met je bedrijf over 5 jaar en past deze doelstelling bij jouw als persoon.
    recensie
    Strategisch management
    23 april 2002
    Rob Meesen
    Bij het (her)bepalen van hun strategie laten managementteams zich vaak, in veelal haastige sessies, leiden door een blindelings vertrouwen in de op dat moment meest geadoreerde hype.
    recensie
    Strategisch management
    23 april 2002
    Boris Dumfries
    Eindelijk een boek over strategiebepaling dat niet alleen bij theoretische verhandelingen blijft. Het boek biedt de nodige theoretische achtergronden van strategisch management.
    recensie
    Leiderschap
    22 april 2002
    Hilde Veraart-Maas
    3-4 minuten leestijd
    Hoe leiden organisatorische en leidinggevende capaciteiten tot de beoogde resultaten? Dit is de centrale vraag van 'Resultaatgericht leiderschap'. Bepaalde kernvaardigheden (de kenmerken) zijn bij het leidinggeven cruciaal, maar zonder de vraag naar het 'zodat ...' volgt er nog geen resultaat.
    recensie
    Algemeen management
    22 april 2002
    Victor Blom
    4-6 minuten leestijd
    Het sturen op aandeelhouderswaarde - 'shareholder value' - is momenteel in het bedrijfsleven een dominante trend. En zoals veel trends vindt ook deze zijn oorsprong in de Verenigde Staten. Toch worden ook in de VS momenteel kanttekeningen geplaatst bij de vorm die shareholder value management in de praktijk aanneemt.
    recensie
    Verandermanagement
    22 april 2002
    Erwin van de Pol
    3-5 minuten leestijd
    In veranderen zit een boeiende paradox. Veranderen doe je in essentie omdat je iets wilt behouden. In die zin is veranderen een in wezen conservatieve activiteit, een reactie op omgevingsfactoren opdat een organisatie kan voortduren.
    recensie
    Strategisch management
    17 april 2002
    Hans Strikwerda
    4-6 minuten leestijd
    Prof. Richard D'Aveni is vooral bekend vanwege zijn boek Hypercompetition (1994). In dat boek beargumenteerde hij dat in essentie elke strategie op langere termijn onhoudbaar is.
    recensie
    Personeelsmanagement
    15 april 2002
    Harold Janssen
    4-6 minuten leestijd
    Competentiemanagement. Nog niet zo lang geleden hebben wij als organisatieadviseurs serieus overwogen om dit woord uit ons vocabulaire te schrappen. Maar ja, je blijft ervan horen. Van Justus de Broeckenaere bijvoorbeeld, die uit balorigheid de Stichting Slachtoffers Competentiemanagement oprichtte.
    recensie
    Strategisch management
    19 maart 2002
    Hans Strikwerda
    3-4 minuten leestijd
    Jim Collins, co-auteur van het voortreffelijke 'Built to Last', heeft met zijn nieuwe boek 'Good to Great' twee dingen nagestreefd: enerzijds tijdloze factoren voor succes over langere tijd te identificeren en tegelijkertijd de zoveelste management hype te vermijden, maar wel inzichten met dezelfde eenvoud te formuleren.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden