OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
11 resultaten
recensie
Persoonlijke effectiviteit
30 maart 2016
Margot van Trier
3-5 minuten leestijd
In Prima is perfect leert Astrid Davidzon de lezer in 5 stappen perfectionisme los te laten. Perfectionisme loslaten? Is dat geen goede eigenschap dan? En wat als 1 van die stappen niet lukt? Of als je blijft hangen juist omdat je als perfectionist álles perfect wilt doen? Is dat dan slecht?
recensie
Marketing
29 april 2015
Margot van Trier
3-4 minuten leestijd
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren? Of is de schrijver een niets ontziende dealer?
recensie
Marketing
29 april 2015
Margot van Trier
‘Hoe je mensen ‘verslaafd’ maakt aan je product’, prijkt prominent op de voorkant van ‘Hooked’. Verslaafd? Die term heeft voor mij zo’n negatieve betekenis, dat ik me afvraag waarom Nir Eyal juist deze tekst kiest. Wil hij de lezer choqueren? Of is de schrijver een niets ontziende dealer?
recensie
IT-management / ICT
13 maart 2015
Margot van Trier
3-4 minuten leestijd
Over ieder onderwerp is wel een ‘voor Dummies’ te koop. Toch kreeg ik het voor elkaar nog nooit een boek uit de zelfhulpserie gelezen te hebben. Het boek ‘WordPress voor Dummies’ van Lisa Sabin-Wilson was mijn vuurdoop en had de belangrijke taak om een goed beeld over de inhoudelijke kwaliteit van de serie neer te zetten. En, om me helemaal zelfstandig WordPress te laten installeren en inrichten.
recensie
Reclame en verkoop
3 februari 2015
Margot van Trier
Het boek ‘Help! Ik ben Verkoper’ doet met zijn marketingblauw, salesgeel en 13 in een dozijn ‘representatieve medewerkers’ aan als een handboekje voor de gladde verkoper. Auteur Leo Koppelaar verbaasde me dan ook door te beginnen met ‘Ik hoop dat ze je inspireren’, waarmee hij doelt op de reis die hij maakte om te komen waar hij jaren geleden niet wilde zijn: aan de top van een commerciële afdeling.
recensie
Marketing
17 december 2014
Margot van Trier
Hoe zorg je als merk voor verhalen met eeuwigheidswaarde? Met zijn ‘Contentbijbel’ geeft Cor Hospes een overzicht van ‘content’ door de jaren heen en kraakt de code die elk bedrijf – groot of klein – kan helpen om contentmarketing succesvol in te zetten. Of, zoals Hospes het eigenlijk liever noemt, door vanuit je intentie verhalen te vertellen. Het overzicht giet hij, hoe toepasselijk ook, in het stramien van werelds meest verkochte verhalenbundel: de Bijbel.
recensie
Marketing
19 november 2014
Margot van Trier
Elke dag worden we overladen door een tsunami aan prikkels. Collega’s en klanten, die allemaal iets van je willen. Elk project lijkt even leuk, maar: je aandacht raakt versnippert. ‘Focus’ is het toverwoord waar managementtrainingen momenteel bol van staan. In ‘Meer met minder’ geeft Cyriel Kortleven inspirerende voorbeelden van bedrijven die de bewuste keuze maken om met minder middelen en inspanning, meer succes te bereiken.
recensie
Algemeen management
22 oktober 2014
Margot van Trier
Iedere professional in de creatieve industrie zal zichzelf er eens op betrappen: een trucje herhalen, alleen omdat het goed werkt. Of omdat iets nieuws uitproberen afgestraft kan worden? ‘Fout’ kan zijn? In ‘Creativity, Inc.’ beschrijft Ed Catmull – president van Pixar en Disney Animation – zijn levensdoel: de zoektocht naar een bestendige bedrijfscultuur die creativiteit en het oplossen van problemen stimuleert.
recensie
Algemeen management
6 oktober 2014
Margot van Trier
In het ZZP Jaarboek 2014/2015 laat Jeroen Sakkers een groot aantal deelnemers van de FOTY Awards en de Opdrachtgever van het Jaar-verkiezing aan het woord. Elke professional geeft zijn/haar visie op een van de tien deelonderwerpen van ondernemerschap. Al deze meningen samen vormen een naslagwerk voor zzp’ers en moeten ervoor zorgen dat zij succesvoller worden.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
15 september 2014
Margot van Trier
3-4 minuten leestijd
Het nieuwe werken is in steeds meer organisaties gemeengoed. Maar wat houdt het eigenlijk in? En waar leren we hoe dat precies gaat? Nieuw werken? Is het oud werken in een nieuw jasje? Met een laptop en een flexwerkplek? Saskia Langenberg neemt de lezer in haar boek ‘Je nieuwe werkleven’ mee in de zoektocht naar het nieuwe werken. Want hoe dat er uitziet, dat is voor iedereen anders.
recensie
Communicatie en media
6 augustus 2014
Margot van Trier
Iedere zichzelf serieus nemende communicatieprofessional krijgt ermee te maken: het maken van strategische keuzes. En daarna? Belandt een plan in de la, of pak je het er bij elke grote beslissing bij om de neuzen de juiste kant uit te krijgen? Betteke van Ruler en Frank Körver nodigen je in ‘Het Strategisch Communicatie Frame’ uit om met dit nieuwe format om ‘een excellente communicatiestrategie’ te ontwikkelen, en deze te blijven ontwikkelen.