Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

Reinventing Business Models

How Firms Cope with Disruption

Gebonden Engels 2017 1e druk 9780198792048
Verwachte levertijd ongeveer 8 werkdagen

Samenvatting

Although research on business model innovation is flourishing internationally, many important questions on the 'how', 'what', and 'when' of this process remain largely unanswered, particularly in regard to the role of top management. This book answers some of those pressing questions by taking a deliberately managerial perspective.

Based on new and original findings derived from a survey among firms from various industries, and several case studies (including DSM, NXP Semiconductors, Randstad, and TomTom), the authors provide new insights into how and when managers can change a firm's business model. They turn their attention particularly to one key question: is it better to replicate existing models or develop new ones? Business model renewal is regarded as being especially vital in highly competitive environments.

Nonetheless, whatever the environment, high levels of both replication and renewal will be key for a firm to succeed.

The book looks at four levers that can be used by managers to innovate their business model: management itself, organizational structure, technology, and co-creation with external parties. It discusses the individual effects of these levers on business model replication and renewal. It also analyses specific combinations that strengthen business model innovation, including those which are technology oriented, internally oriented, externally oriented, and those which combine all of the levers in an integrated way.

Specificaties

ISBN13:9780198792048
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:336
Druk:1
Verschijningsdatum:23-11-2017
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Reinventing Business Models - 'Fraai studiemateriaal'
Han van der Pool | 24 augustus 2018
De internationale markt is volop in beweging en bedrijfsmodellen raken snel verouderd. Een bedrijf moet zich permanent aanpassen aan de snel veranderende zakelijke omgeving en moet de juiste strategische keuzes maken om succesvol te blijven.
Lees verder

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Henk Volberda

Prof. dr. Henk W. Volberda is hoogleraar strategisch management en innovatie aan Amsterdam Business School van de Universiteit van Amsterdam. Tevens is hij wetenschappelijk directeur van het Amsterdam Centre for Business Innovation (ACBI) en ‘expert member’ van het World Economic Forum. V Hij schreef onder meer het internationaal veelgeprezen boek 'Building the flexible firm: how to remain competitive' (Oxford University Press, 1998). Recente boeken van zijn hand zijn 'Innovatie Jij.nu', 'De nieuwe professional service firm' en 'De Winst van Purpose'.

Andere boeken door Henk Volberda

Over Frans van den Bosch

Prof. dr. ing. Frans A.J. Van Den Bosch is als (emeritus) hoogleraar Management Wisselwerking tussen Organisaties en Omgeving verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Hij is onder meer themacoördinator van INSCOPE – Research for Innovation. Zijn huidige activiteiten omvatten met name de begeleiding van promovendi, afstudeeronderzoek en het verrichten van wetenschappelijk onderzoek, onder meer naar management- en sociale innovatie.

Andere boeken door Frans van den Bosch

Over Kevin Heij

Drs. ing. Cornelis V. (Kevin) Heij is projectmanager bij INSCOPE – Research for Innovation en is als PhD-kandidaat verbonden aan de Rotterdam School of Management, Erasmus Universiteit. Na zijn studie Technische Bedrijfskunde aan de TH Rijswijk en Business Administration aan de Erasmus Universiteit onderzoekt hij hoe zowel technologische en niet-technologische innovaties het concurrentievermogen van organisaties versterken.

Andere boeken door Kevin Heij

Inhoudsopgave

1. Introduction
2. Know Your Business Model
3. How Firms Modify thier Business Model: Replication, or Renewal
4. Levers for Business Model Innovation
5. Enablers and Inhibitors of Business Model Innovation
6. Business Model Transformation: Driven by Strategy or Customer?
7. Managing Business Model Transformation
8. Re-examining Business Model Innovation: Do's and Don'ts for Managers

Appendices

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Reinventing Business Models