Gerben van den Berg (1979) is senior consultant bij Berenschot. Zijn advieservaring ligt op het gebied van strategieformulering, positiebepaling en (complexe) organisatorische vraagstukken, zoals overnames, reorganisaties en outsourcing.
Meer over de auteursThe 8 Steps to Strategic Success
Unleasing the Power of Engagement
Paperback Engels 2014 1e druk 9780749469191Samenvatting
Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe komt u als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaalt u wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?
'The 8 Steps to Strategic Success' leidt u succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Paul Pietersma
Inhoudsopgave
Foreword
About the authors
Introduction: Time to rethink strategy
Part 1: Engagement on a strategic level
1. Introducing the strategic dialogue model: 8 steps to strategic success
2. The five characteristics of the strategy process with the strategic dialogue model
3. Introducing the DuSoleil case study
Part 2: The 8 steps to strategic success revealed
4. step 1: Searchlight - what do we aspire to?
5. Step 2: Outside-in: scenarios - what futures do we need to anticipate?
6. Step 3: Inside-out: analysis - what are our capabilities?
7. Step 4: Options - what are realistic options?
8. Step 5: Choice - what is my preferred strategic option?
9. Step 6: Operationalization - how do we implement?
10. Step 7: Execution - how can we realize change?
11. Step 8: Monitoring - are we performing on target?
Part 3: Key strategy models
12. Models for Step 1: Searchlight
13. Models for Step 2: Outside-in: scenarios
14. Models for Step 3: Inside-out: analysis
15. Models for Step 4: Options
16. Models for Step 5: Choice
17. Models for Step 6: Operationalization
18. Models for Step 7: Execution
19. Models for Step 8: Monitoring
Part 4: Key engagement methods
20. Methods for the 'participatory' characteristic
21. Methods for the 'creative' characteristic
22. Methods for the 'analytics' characteristic
23. Methods for the 'decisive' characteristic
24. Methods for the 'committing' characteristic
Part 5: Applying the strategic dialogue
25. Point so attention when applying the strategic dialogue model
26. Applying the strategic dialogue in specific contexts
27. Try to avoid the most common pitfalls in a strategy process
References
Index
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan