Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

The 8 Steps to Strategic Success

Unleasing the Power of Engagement

Paperback Engels 2014 1e druk 9780749469191
Verwachte levertijd ongeveer 16 werkdagen

Samenvatting

Slimme strategische keuzes maken organisaties interactiever, authentieker, flexibeler en slagvaardiger. De inrichting van het strategieproces is hierbij een kritische succesfactor voor het uiteindelijke resultaat. Maar hoe komt u als organisatie in de juiste 'strategieversnelling'? En hoe bepaalt u wat wel en niet in een strategieproces thuis hoort?

'The 8 Steps to Strategic Success' leidt u succesvol door het eigen strategieproces en draagt modellen en voorbeelden aan om het proces inhoudelijk vorm te geven én te verrijken. In het boek wordt, op basis van trends, inzichten en praktijkervaringen in de afgelopen tien jaar, een fundamenteel nieuw en doorontwikkeld strategieproces beschreven.

Specificaties

ISBN13:9780749469191
Taal:Engels
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:320
Uitgever:Kogan Page
Druk:1
Verschijningsdatum:3-1-2014

Lezersrecensies

3.0 van de 5
4 stemmen
2
0
0
0
2

Over Gerben van den Berg

Gerben van den Berg (1979) is senior consultant bij Berenschot. Zijn advieservaring ligt op het gebied van strategieformulering, positiebepaling en (complexe) organisatorische vraagstukken, zoals overnames, reorganisaties en outsourcing. Als adviseur is hij gericht op executives en management van voornamelijk professional service firms en zakelijk dienstverleners. Gerben van den Berg is afgestudeerd in Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen. Hij is (co)auteur van verschillende boeken op het gebied van strategie en strategisch management, waaronder I) 'Het strategieboek', II) 'Key management models 2nd edition', III) 'Excelleren = optimaliseren en innoveren. Hoe doe je dat?', IV) 'Geslaagd! 10 lessen in innovatie', en (V) 'Het groot managementmodellenboek'.

Andere boeken door Gerben van den Berg

Over Paul Pietersma

Drs Paul Pietersma MMC (1965),is strategyconsultant en Managing Director van de adviesgroep Strategy, Funding & Innovation bij Berenschot. Hij heeft ruim 20 jaar ervaring als consultant in met name de agrifood, maakindustrie en dienstverlening. Hij voert adviesopdrachten uit voor CEO’s, RvB’s en directies in Nederland, België, Caribisch Nederland en Afrika op het gebied van strategieformulering en –realisatie, organisatiediagnose en besturing van organisaties. Hij heeft meerdere publicaties op zijn naam staan, zoals ‘Het Groot Strategieboek’, ‘Het Groot Management Modellenboek’, ‘De passie van de professional’, ‘Hollandse nuchterheid in de agrofood’ en de internationale bestsellers ‘8 steps to strategic success’ , ‘25 NtK Management Models’ en ‘Key Management Models (vertaald in 10 talen)’

Andere boeken door Paul Pietersma

Inhoudsopgave

List of figures
Foreword
About the authors

Introduction: Time to rethink strategy

Part 1: Engagement on a strategic level
1. Introducing the strategic dialogue model: 8 steps to strategic success
2. The five characteristics of the strategy process with the strategic dialogue model
3. Introducing the DuSoleil case study

Part 2: The 8 steps to strategic success revealed
4. step 1: Searchlight - what do we aspire to?
5. Step 2: Outside-in: scenarios - what futures do we need to anticipate?
6. Step 3: Inside-out: analysis - what are our capabilities?
7. Step 4: Options - what are realistic options?
8. Step 5: Choice - what is my preferred strategic option?
9. Step 6: Operationalization - how do we implement?
10. Step 7: Execution - how can we realize change?
11. Step 8: Monitoring - are we performing on target?

Part 3: Key strategy models
12. Models for Step 1: Searchlight
13. Models for Step 2: Outside-in: scenarios
14. Models for Step 3: Inside-out: analysis
15. Models for Step 4: Options
16. Models for Step 5: Choice
17. Models for Step 6: Operationalization
18. Models for Step 7: Execution
19. Models for Step 8: Monitoring

Part 4: Key engagement methods
20. Methods for the 'participatory' characteristic
21. Methods for the 'creative' characteristic
22. Methods for the 'analytics' characteristic
23. Methods for the 'decisive' characteristic
24. Methods for the 'committing' characteristic

Part 5: Applying the strategic dialogue
25. Point so attention when applying the strategic dialogue model
26. Applying the strategic dialogue in specific contexts
27. Try to avoid the most common pitfalls in a strategy process

References
Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The 8 Steps to Strategic Success