Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 27% korting

Communicatie in de gezondheidszorg

Gespreksvormen bij begeleiden en vaardigheden bij collegiale samenwerking

Paperback Nederlands 2017 3e druk 9789024409587
Laatste exemplaar! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
39,50
28,95
VOORDEEL - 27% korting

Samenvatting

De hulpverlener als communicator, samenwerker en organisator heeft meer aandacht gekregen bij de invoering van het competentiemodel CanMEDS voor (para)medische- en psychosociale opleidingen. Communiceren met de patiënt en het vermogen om in teamverband te werken worden eindelijk gelijkwaardig gesteld aan technische competenties. Communicatie in de gezondheidszorg sluit geheel aan op die ontwikkelingen door de aandacht te richten op communicatie, beheersing van gespreksvormen en samenwerkingsvaardigheden. Deze tweede druk is aangevuld met de beschrijving van CanMEDS-rollen, motiveren en activeren, ethisch verantwoorden en interculturele communicatie.

Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel worden gesprekstechnieken behandeld: het inwinnen van informatie (interview, anamnesegesprek), adviseren, counselen, voorlichten, motiveren, brengen van slecht nieuws en beoordelen. Ieder aspect gaat gepaard met uitgebreide casuïstiek.

Het tweede deel behandelt vaardigheden met betrekking tot de omgang met collega's in team en organisatie: assertief reageren, machtsvrij discussiëren, debatteren, presenteren, vergaderen, coachen, interviseren, onderhandelen en beheersen van conflicten.

Dit boek is bestemd voor studenten in de (geestelijke) gezondheidszorg. Combinaties van verschillende paragrafen lenen zich uitstekend voor basistraining communicatie en workshops zoals praktijkbegeleiding. Ook voor professionals in de gezondheidszorg heeft dit boek veel te bieden, door de objectivering van de communicatieve competenties.

Specificaties

ISBN13:9789024409587
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:180
Uitgever:Boom
Druk:3
Verschijningsdatum:9-8-2017
Hoofdrubriek:Non-profit
ISSN:

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Over Jacques Soonius

J.W. Soonius is psycholoog, docent en trainer. Hij was jarenlang verbonden aan het Leids Universitair Medisch Centrum en de School of Health en School of Social Work van Inholland Haarlem.

Andere boeken door Jacques Soonius

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Communicatie in de gezondheidszorg