Lees verder
Margriet Sitskoorn is hoogleraar Klinische Neuropsychologie aan Tilburg University. Haar onderzoek richt zich op de relatie tussen hersenen en gedrag, en spitst zich toe op hoe gedrag en omgeving invloed op de hersenen uitoefenen en hoe men op deze manier de emoties, vaardigheden en het gedrag van gezonde mensen en patiënten kan beïnvloeden.
Meer over Margriet SitskoornIk wil iets van jou, jij wilt iets van mij
Beïnvloed de hersenen om te bereiken wat je wilt
Paperback Nederlands 2012 1e druk 9789035136557Samenvatting
Met de kennis uit 'Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij' leert u dingen op een eenvoudige manier naar uw hand te zetten. Ervaar hoe u een ander kunt laten kiezen wat u het beste uitkomt, hoe u lichamelijke en psychische pijn op een onverwachte manier kunt verzachten en hoe u per direct aardiger of aantrekkelijker gevonden wordt. Leer hoe u door het maken van bepaalde bewegingen nieuwe oplossingen bedenkt, wat de macht van uw middelvinger is en hoe u anderen kunt aanzetten tot socialer gedrag.
In dit boek, dat gebaseerd is op wetenschappelijk onderzoek en eerder verschenen columns, laat Margriet Sitskoorn zien hoe u wetenschappelijk bewezen technieken kunt toepassen in het leven van alledag. 'Ik wil iets van jou, jij wilt iets van mij' maakt duidelijk hoe u op verrassend eenvoudige manier kunt bereiken wat u wilt, maar dat u ook voortdurend beïnvloed wordt door anderen.
Specificaties
Expertrecensies (2)
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Margriet Sitskoorn
Inhoudsopgave
1. Breinvoeding door beïnvloeding
2. Alles is illusie
3. Trek je gezicht in de plooi
4. Platgetreden paden
5. Tips en trucs voor megabytes
6. De IQ-test
7. Ik bepaal wat jij wilt
8. Rein van lichaam en geest
9. Macht erotiseert
Nawoord
Referenties
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan