Clarence van der Putte, economisch psycholoog, is al jaren actief als commercieel marktonderzoeker en vervult sinds een aantal jaren de functie van kerndocent bij de Hogeschool van Amsterdam, domein economie en management.
Meer over de auteursPrincipes van bedrijfseconomie, 3e editie met MyLab NL
Paperback Nederlands 2016 3e druk 9789043033930Samenvatting
Principes van bedrijfseconomie behandelt bedrijfseconomie in de breedte. Niet alleen de oorsprong, maar ook de financiële kant van de onderneming komt uitgebreid aan de orde met onderwerpen als management accounting, cost accounting en investeringsvraagstukken.
Aan de hand van voorbeelden uit het MKB en het internationaal bedrijfsleven leren studenten wat bedrijfseconomie in de praktijk inhoudt. Deze benadering zorgt ervoor dat de behandelde stof op eenvoudige wijze kan worden toegepast in de dagelijkse praktijk.
Nieuw in deze editie
Deze editie van 'Principes van Bedrijfseconomie' is meer toegeschreven naar de dienstverlenende sector, in plaats van enkel de productsector. Doordat de bedrijfseconomische begrippen en theorieën hier op zijn aangepast, is het boek breder inzetbaar. Daarnaast is het boek volledig geactualiseerd door nieuwe voorbeelden en cases. Bovendien is het boek verrijkt met MyLab NL. Op deze digitale leeromgeving worden diverse studiematerialen voor studenten en lesmaterialen voor docenten geplaatst.
Omdat het 'Principes van bedrijfseconomie' de breedte ingaat, en niet de diepte, is het boek ideaal geschikt voor studenten die kennismaken met het vak en hiervoor de essentie van het vakgebied moeten weten. Het boek biedt bedrijfseconomie voor niet-bedrijfseconomen, bijvoorbeeld studenten Bedrijfskunde/MER, Facility Management, Communicatie en SBRM.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Fred Rienstra
Inhoudsopgave
2 De onderneming nader bekeken
3 De financiële kenmerken van de onderneming
4 Inzicht in de kosten: cost accounting
5 De organisatie besturen: management accounting
6 Het beoordelen en selecteren van investeringen
7 Externe verslaggeving
8 Het ondernemingsplan en de financiële kant
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan