Roger Fisher is emeritus hoogleraar aan Harvard en directeur van het Harvard Program on Negotiation.
Meer over de auteursExcellent onderhandelen
Een praktische gids voor het best mogelijke resultaat in iedere onderhandeling
Paperback Nederlands 2007 50e druk 9789047000280Samenvatting
Principieel onderhandelen is op zoek gaan naar de oplossing die voor beide partijen optimaal is. U scheidt de mensen van het probleem en zoekt gezamenlijk naar een win-win oplossing. Anders dan bij de meeste boeken over onderhandelen, bent u met 'Excellent onderhandelen' in het voordeel als de 'andere partij' het ook gelezen heeft!
'Excellent onderhandelen' is al ruim twintig jaar hét standaardwerk op het gebied van principieel onderhandelen. Niet voor niets, want of u nu een gesprek met de huurbaas heeft of in gerechtelijke procedures verwikkeld bent - in álle onderhandelingssituaties bewijst dit model zijn dienst. Er zijn wereldwijd inmiddels vijf miljoen exemplaren van verkocht, in twintig talen.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Roger Fisher
Over William Ury
Over Bruce Patton
Inhoudsopgave
Verantwoording
Inleiding
Deel 1 - Het probleem
1. Niet onderhandelen over posities
Deel 2 - De methode
2. Scheid de mensen van het probleem
3. Richt je op belangen niet op posities
4. Zoek naar oplossingen in wederzijds belang
5. Dring aan op objectieve criteria
Deel 3 - Ja, maar. . .
6. Als de andere partij nu eens machtiger is? (Ontwikkel je BAZO -Beste Alternatief Zonder Overeenkomst)
7. Als hij nu een niet wil meedoen? (Gebruik onderhandelings-jioe-jitsoe)
8. Als hij nu eens gemene trucjes gebruikt? (Het temmen van de harde onderhandelaar)
Deel 4 - Tien vragen over excellent onderhandelen
Vragen over redelijkheid en over principieel onderhandelen
Vragen over omgaan met mensen
Vragen over tactieken
Vragen over macht
Deel 5 - Tot besluit
Tot besluit
Analytische inhoudsopgave
Opmerkingen over het Harvard onderhandelingsproject
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan