Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
,

Zorg met liefde en lef

Stappenplan voor effectieve zorgmarketing

Paperback Nederlands 2016 2e druk 9789052940366
Verkooppositie 1158Hoogste positie: 383
Op voorraad | Vandaag voor 21:00 besteld, morgen in huis

Samenvatting

'Zorg met liefde en lef' geeft stapsgewijs weer hoe zorgorganisaties aan marketing kunnen doen. Na het succes van de eerste druk, is op 13 oktober 2016 de tweede, herziene druk verschenen. Recente ontwikkelingen in de zorg zijn verwerkt, zoals de nieuwe uitdagingen die het scheiden van wonen en zorg met zich meebrengt.

Ook zijn nieuwe ontwikkelingen in marketing geïntegreerd, zoals online, big data en nieuwe merkmodellen. Alle hoofdstukken eindigen met een nieuwe praktijkcase uit de zorg en er worden ook tips gegeven door de ‘eerste generatie’ zorgmarketeers.

Specificaties

ISBN13:9789052940366
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:312
Druk:2
Verschijningsdatum:20-10-2016
Hoofdrubriek:Marketing
ISSN:

Lezersrecensies

4.0 van de 5
1 stem
0
1
0
0
0

Over Karel Jan Alsem

Dr. Karel Jan Alsem (Leeuwarden 1957) is lector Marketing bij de Marketing School van de Hanzehogeschool Groningen en universitair docent Merkmanagement en Communicatie aan de vakgroep Marketing van de Faculteit Economie en Bedrijfskunde van de Rijksuniversiteit Groningen (RuG). Tevens is hij directeur van AlsemStrategie, bureau voor marketingadvies en marketingopleidingen. Na zijn gymnasiumtijd studeerde hij economie in Groningen alwaar hij in 1981 zijn doctoraal bedrijfseconomie behaalde. Tot 1985 was hij als bedrijfseconomisch onderzoeker verbonden aan de SEO, Stichting voor Economisch Onderzoek van de Universiteit van Amsterdam. Terug aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveerde hij in 1991 op een proefschrift over concurrentieanalyse in de marketing. Twee jaar later verscheen de eerste druk van Strategische marketingplanning. Naast een brede marketingkennis, heeft Alsem zich gespecialiseerd in merkmanagement en marketingcommunicatie. Daarnaast is marketing voor zorginstellingen een specialisatie van hem; over dit onderwerp verscheen in 2012 het boek Zorg met liefde en lef, met co-auteur Robbert Klein Koerkamp. Resultaten van onderzoeksprojecten zijn onder andere verschenen in International Journal of Research in Marketing, International Journal of Forecasting en Journal of Market Focused Management. Alsems persoonlijke uitdaging in marketing ligt vooral in het versterken van de link tussen marketingwetenschap en -praktijk. Op de Hanzehogeschool is hij research director van de Marketing School en directeur van Marklinq, een instituut binnen de hogeschool dat toegepast onderzoek uitvoert samen met het bedrijfsleven. Aan de Rijksuniversiteit Groningen verzorgt hij een mastervak in Brand en Product Management. Met een scherp analytisch vermogen geeft hij (positionerings)advies aan bedrijven. Inmiddels wordt hij in Nederland beschouwd als één van de kenners op merkgebied en wordt hij regelmatig gevraagd voor interviews en bijdragen aan symposia.

Andere boeken door Karel Jan Alsem

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zorg met liefde en lef