Gratis boekenweekgeschenk bij een bestelling boven de €15,- (geldt alleen voor Nederlandstalige boeken)
,

Verstand van de klant

Een praktische gids voor de klantgerichte medewerker

Paperback Nederlands 2005 1e druk 9789058711069
Voormalig top 100Totaal 65 dagen
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'Ik heb zo lunchpauze. Belt u daarna maar terug.' 'Ja sorry hoor, maar ik heb die prijzen niet verzonnen.' 'Dat had u eerder moeten zeggen. Nu kan ik er ook niets meer aan veranderen.'

In het contact tussen klant en medewerker kan er gemakkelijk van alles misgaan. Bijvoorbeeld in het gesprek, zoals bovenstaande herkenbare zinnen laten zien. De houding en het gedrag van uw medewerker zijn absoluut van grote invloed op het succes van uw organisatie. Capabele en tevreden medewerkers zorgen voor enthousiaste klanten. Dus is het van belang om veel aandacht te besteden aan de motivatie, sociale vaardigheden en communicatie van uw medewerkers.

De auteurs hebben een methode bedacht om deze 'zachte' factoren - de menselijke factoren - meetbaar te maken. Ze beschrijven een systematische aan pak voor het beoordelen van de klantgerichtheid van medewerkers. Dat 'meten' is nodig om greep te krijgen op die zachte factoren: wat u niet kunt meten, kunt u immers ook niet managen.

Na het meten kunt u vervolgens aan de slag met het verbeteren. Stap voor stap komen alle aspecten van klantgerichtheid aan bod, waaronder actief luisteren, lichaamstaal, succesvolle gesprekken voeren en omgaan met weerstand. In het boek staan volop praktische handvatten om de klantgerichtheid van uw medewerkers naar een hoger niveau te tillen: voorbeelden, checklists en handig vragenlijsten. Want het zijn vooral de medewerkers die ervoor zorgen dat uw organisatie zich positief onderscheidt van andere: de mensen maken het verschil.

Specificaties

ISBN13:9789058711069
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:160
Druk:1
Verschijningsdatum:26-11-2005
Hoofdrubriek:Reclame en verkoop
ISSN:

Expertrecensies (1)

recensie
Verstand van de klant
Bert Peene | 31 januari 2006
Duidelijkheid is voor mij een van de belangrijkste kwaliteiten van vakliteratuur. Een boek moet je nog voor het lezen vertellen wat je kunt verwachten. Natuurlijk moeten die verwachtingen vervolgens ook worden waargemaakt, maar dat lijkt me weinig meer dan een open deur. Zo bekeken verdient 'Verstand van de klant' van de Duitse auteurs Christian Homburg en Ruth Stock een dikke voldoende. Het boek kreeg de ondertitel 'Een praktische gids voor de klantgerichte medewerker' mee en die belofte maakt het ruimschoots waar. Het staat niet alleen vol met herkenbare voorbeelden en heldere schema's, maar biedt de lezer ook een groot aantal instrumenten waarmee klantgerichtheid gemeten en verbeterd kan worden. Zelfs schema's voor coachingsgesprekken en trainingsbijeenkomsten ontbreken niet.
Lees verder

Lezersrecensies

3.6 van de 5
5 stemmen
1
3
0
0
1

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Klantgerichte medewerkers: systematisch op weg naar succes
2. Analyse: zachte factoren meetbaar maken
3. De weg naar een klantgerichte houding.
4. De weg naar klantgericht gedrag

Nawoord
Noten
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Verstand van de klant