

Doris Märtin schrijft, adviseert en coacht als auteur, tekstschrijver en trainer op het gebied van communicatie, carrière en persoonlijke ontwikkeling.
Meer over Doris MärtinCommuniceren kun je leren
Basisvaardigheden voor communicatie
Paperback Nederlands 2012 2e druk 9789058715685Samenvatting
Uw collega negeert u al de hele dag, u hebt zeker iets verkeerd gedaan. Een voetganger steekt over zonder uit te kijken en u slingert van schrik een reeks scheldwoorden uit het open autoraampje. Het avondeten thuis is al koud, terwijl u toch duidelijk had gezegd dat u een uur later zou zijn... Allemaal misverstanden die terug te voeren zijn op één en hetzelfde: communicatie.
Maar goed communiceren valt te leren! In 'Communiceren kun je leren' staan alle basisvaardigheden beschreven. U leert hoe u een gesprek ontspannen op gang brengt, 'tussen de regels' door luistert, hoe u iets ingewikkelds op een eenvoudige manier zegt. Ook krijgt u onder de knie hoe u zich in discussies en bij meningsverschillen het beste opstelt, en hoe u in een groter gezelschap vaardig uw verhaal doet.
'Communiceren kun je leren' is een heel praktisch boek met checklists, 'talktools' en zelftests bij elk communicatiethema. Geschreven in een vlotte stijl, met veel diepgang en toch toegankelijk. Voor iedereen die communiceert... en dat zijn wij dus allemaal!
Trefwoorden
communicatie communiceren gesprekstechnieken gespreksvoering persoonlijke vaardigheden persoonlijke ontwikkeling begrijpen converseren luistertechnieken presenteren overtuigingstechnieken formuleren verzoenen assertiviteit sociale interactie feedback geven vertellen luisteren non-verbale communicatie storytelling smalltalk interpersoonlijke vaardigheden persoonlijke effectiviteit relationele communicatie stemgebruik kritiek geven conflicthantering plankenkoorts spreken in het openbaar sociale vaardigheden zelfpresentatie zakelijke communicatie complimenten geven grenzen stellen persoonlijke groei overtuigingskracht empathie zelfbewustzijn feedback invloed uitoefenen gespreksopening verbaal aikido stopwoorden communicatiestijlen authenticiteit woordenschat taalvaardigheid respect tonen communicatiebarrières redekunst statusgedrag lichaamstaal deescalatie retoriek actief luisteren metacommunicatie relatierekening communicatiemodel verhalen vertellen menselijke interactie tact proxemiek taalregisters communicatiemodellen retorische stijlfiguren
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
Converseren
Begrijpen
Je presenteren
Formuleren
Je assertief opstellen
Verzoenen
Een presentatie geven
Vertellen
Talk smart!
Literatuur
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan