Peter Gerrickens (1958) is (mede)auteur van een serie van 18 kaartspellen waaronder het Kwaliteitenspel, Inspiratiespel en Leiderschapsspel. Daarnaast helpt hij als coach mensen om meer vanuit hun bezieling te werken en te leven.
Meer over de auteursKeuzespel
Spel (h) Nederlands 2010 1e druk 9789074123235Samenvatting
De bedoeling van dit spel is je te helpen het maken van keuzes, zodat deze makkelijker gaan of van betere kwaliteit zijn. Het spel is ook bestemd voor professionals die anderen helpen bij het maken van keuzes. Het uitgangspunt bij dit spel is dat uzelf de juiste vragen stellen essentieel is bij het maken van keuzes. Centraal in dit spel staan 64 vragen en opdrachten rondom het maken van keuzes. Deze vragen zijn verdeeld over 7 categorieën:
- Verkenning (bijv. Wat wilt u met deze keuze bereiken?)
- Informatie (bijv. Hoe betrouwbaar is de informatie die u verzameld heeft?)
- Waarden (bijv. Wat vindt u belangrijk in het leven? Wat betekent dat voor deze keuze?)
- Gevoelens (bijv. Welke gevoelens roepen de verschillende keuzemogelijkheden bij u op?)
- Motieven (bijv. Laat u zich bij één van de keuzemogelijkheden beïnvloeden door gebeurtenissen uit het verleden?)
- Gevolgen (bijv. Bedenk bij elke keuzemogelijkheid: als ik dit kies, vind ik mezelf)
- Manieren van kiezen (bijv. Welke keuzemogelijkheid zou u kiezen als u met niemand rekening hoeft te houden?)
Naast de vragen bevat het spel ook een set van 29 kaarten met afbeeldingen. Daarmee kunt u op een associatieve manier kijken naar de keuze waar u voor staat. Het Keuzespel stuurt niet in de richting van een bepaalde keuze, maar richt zich op verbetering van het keuzeproces. Dat betekent dat de persoon die centraal staat, de volledige vrijheid én verantwoordelijkheid houdt voor de inhoud van de gemaakte keuze.
Specificaties
Lezersrecensies
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan