Leo van de Voort is klankbord voor Raden van Toezicht en Bestuurders met een serieus transitieprobleem. Daarnaast is hij een veel gevraagd spreker en publicist. Zo schreef hij veelvuldig voor FD, Elsevier, FEM, Holland Management Review, Tijdschrift voor Corporate Finance en diverse kranten en tijdschriften. Leo is partner bij Fuel for Living Strategies (en Fuel Participations).
Meer over Leo van de VoortVensters op waarde
Waardemanagement als ongemakkelijke waarheid
Paperback Nederlands 2021 1e druk 9789081584500Samenvatting
Kapitaal moet renderen en vloeit nu eenmaal, in tegenstelling tot water, naar het hoogste punt. En het blijft dat doen, wat politici of ‘Rijnlandse bestuurders – waar ook ter wereld’ daar ook van vinden. De kapitaalmarkt verlangt realisatie van (kasstroom)potentie: hidden value (vanuit immateriële activa, nieuwe concepten, reële disrupties), benutting van talent en human resources, en absolute outperformance ten opzichte van de concurrentie.
Dat vergt een drie-eenheid van voorstellingsvermogen, moed en realisatiekracht. Dat nu… blijkt schaars. En niet louter in Nederland.
“Leo van de Voort heeft de kunst van waardecreatie als geen ander in de vingers. In zijn nieuwste boek laat hij zien hoe het toch komt dat er zoveel waarde in bedrijven niet verzilverd wordt. Voor iedere bestuurder, ondernemer en financieel manager die inzichten en praktische tips wil om het maximale uit zijn/haar bedrijf te halen is dit boek een absolute must read.” - Jeppe Kleyngeld, Hoofdredacteur Financieel-Management.nl
“Leo ademt waarde management. Hij heeft het in Nederland (en daarbuiten) op de kaart gezet en ik ken niemand die zo gepassioneerd hierover kan vertellen. Dit boek onderstreept niet alleen zijn expertise, maar ook zijn tomeloze drive om waarde management binnen iedere organisatie op de agenda te
krijgen.” - Ivo ten Hoorn, Directeur Educatie, Alex van Groningen BV (onderdeel van Sijthoff Media)
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (2)
Over Leo van de Voort
Inhoudsopgave
Hoofdstuk 1: Overvloed en onbehagen 15
Hoofdstuk 2: De wurggreep van tevredenheid 25
Hoofdstuk 3: Leren ‘wegkijken’ van de status quo 37
Hoofdstuk 4: Vensters op waarde 47
4.1 Ambitie en inspiratie zijn een conditio sine qua non voor waardecreatie 53
4.2 Financieel goochelen is geen waarde creëren 60
4.3 De té korte en de té lange termijn 71
4.4 Activistisch toezichthouden als waarde realiserende prikkel 85
Tot slot 95
Nog iets over waarde 99
Over de auteur 111
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan