Tony Fadell leidde de teams die de iPod, iPhone en Nest Learning Thermostat hebben gemaakt. In meer dan 30 jaar in Silicon Valley heeft hij genoeg geleerd over leiderschap, design, startups, Apple, Google, besluitvorming, mentorschap, verwoestende mislukkingen en ongelooflijk succes om een encyclopedie te vullen.
Meer over Tony FadellBuild
Maak dingen die het waard zijn om te maken
Paperback Nederlands 2022 1e druk 9789400514539Samenvatting
In meer dan 30 jaar in Silicon Valley heeft Tony Fadell genoeg geleerd over leiderschap, design, startups, Apple, Google, besluitvorming, mentorschap, verwoestende mislukkingen en ongelooflijk succes om een encyclopedie te vullen.
Dus dat is wat dit is. Een advies-encyclopedie. Een mentor in boekvorm. Build staat vol met persoonlijke verhalen, praktisch advies en fascinerende inzichten, geschreven voor iedereen die wil groeien op het werk - van net-afgestudeerden in hun eerste baan tot CEO's die overwegen om hun bedrijf te verkopen.
De leidraad is Tony's persoonlijke reis van productontwerper tot leider, van startup-founder tot leidinggevende en mentor, geïllustreerd met boeiende voorbeelden, zoals het proces van het bouwen van de allereerste iPod en iPhone. Elk hoofdstuk helpt de lezers met een probleem waarmee ze op dit moment worden geconfronteerd: hoe krijgen ze financiering voor hun startup, moeten ze hun baan opzeggen, of gewoon hoe om te gaan met die eikel een bureau verder.
Iconen uit Silicon Valley als Steve Jobs en Bill Campbell waren Tony’s mentoren op zijn weg naar succes. Maar Tony volgt niet het credo van Silicon Valley dat je alles opnieuw moet uitvinden om iets geweldigs te maken. Zijn advies is onorthodox omdat het old school is. Hij heeft geleerd dat de menselijke natuur niet verandert. Je hoeft niet opnieuw uit te vinden hoe u leiding geeft en managed, je verandert alleen wat je maakt.
En Tony staat klaar om iedereen te helpen om dingen te maken die de moeite waard zijn.
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Tony Fadell
Inhoudsopgave
DEEL I: WERK AAN JEZELF
Hoofdstuk 1.1 Volwassen worden 25
Hoofdstuk 1.2 Zoek een baan 35
Hoofdstuk 1.3 Helden 42
Hoofdstuk 1.4 Kijk niet (alleen) naar beneden 48
DEEL II: BOUW AAN JE CARRIÈRE
Hoofdstuk 2.1 Gewoon managen 65
Hoofdstuk 2.2 Data of gevoel 80
Hoofdstuk 2.3 Klootzakken 89
Hoofdstuk 2.4 Ik neem ontslag 101
DEEL III: BOUW JE PRODUCT
Hoofdstuk 3.1 Maak het ontastbare tastbaar 121
Hoofdstuk 3.2 Het waarom van verhalen vertellen 134
Hoofdstuk 3.3 Evolutie versus disruptie versus uitvoering143
Hoofdstuk 3.4 Je eerste avontuur, en je tweede 155
Hoofdstuk 3.5 Hartslagen en handboeien 168
Hoofdstuk 3.6 Drie generaties 180
DEEL IV: BOUW AAN JE BUSINESS
Hoofdstuk 4.1 Hoe je een geweldig idee vindt 200
Hoofdstuk 4.2 Ben je er klaar voor? 210
Hoofdstuk 4.3 Trouwen om het geld 221
Hoofdstuk 4.4 Je kunt slechts één klant hebben 234
Hoofdstuk 4.5 Jezelf doodwerken 239
Hoofdstuk 4.6 Crisis 252
DEEL V: BOUW AAN JE TEAM
Hoofdstuk 5.1 Werving 264
Hoofdstuk 5.2 Breekpunten 279
Hoofdstuk 5.3 Ontwerpen voor iedereen 299
Hoofdstuk 5.4 Marketing vanaf dag één 309
Hoofdstuk 5.5 Het nut van productmanagers 321
Hoofdstuk 5.6 Het einde van een salescultuur 334
Hoofdstuk 5.7 Zoek een jurist 342
DEEL VI: WEES EEN CEO
Hoofdstuk 6.1 ceo worden 367
Hoofdstuk 6.2 Het bestuur 380
Hoofdstuk 6.3 Kopen en gekocht worden 392
Hoofdstuk 6.4 Massages verboden 405
Hoofdstuk 6.5 Van CEO naar CEO-af 414
Conclusie: de mensen 425
Dankwoord 429
Leeslijst 435
Duurzaamheid 439
Register 441
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan