Lees verder
Nick van Dam is internationaal erkend thought leader, adviseur, onderzoeker, bestseller-auteur en spreker op het gebied van (corporate) leren en leiderschapsontwikkeling.
Meer over Nick van DamLeren & ontwikkelen in het digitale tijdperk
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789462156760Samenvatting
De onderscheidende kenmerken van de Digitale Eeuw, zijn innovatie, technologie, globalisering en het snelle tempo waarin alles verandert. Willen organisaties concurrerend blijven, dan is het van vitaal belang dat ze in staat zijn om competenties van hun werknemers te verbeteren en een cultuur van continu leren te creëren. Deze trends maken een effectieve Leer- en Ontwikkelfunctie (L&O) belangrijker dan ooit.
In dit compendium bespreekt hoogleraar Nick van Dam en L&O-professionals van McKinsey & Company elk facet van professionele ontwikkeling en leren: van hoe je L&O-inspanningen goed laat aansluiten bij de businessstrategie en hoe je de L&O-functie versterkt, tot leeroplossingen ontwerpen, digitaal leren inzetten, L&O feilloos uitvoeren, de impact ervan meten en voor goed bestuur zorgen.
Voor L&O-professionals die de inspanningen van hun organisatie willen aanscherpen, is 'Leren & Ontwikkelen in de Digitale Eeuw' een onmisbaar boek
Specificaties
Expertrecensies (1)
Lees verder
Lezersrecensies
Over Nick van Dam
Inhoudsopgave
INLEIDING 13
Leren & Ontwikkelen in het digitale tijdperk
HOOFDSTUK 01 19
Leren of stagneren
HOOFDSTUK 02 45
Duurzame inzetbaarheid: het ontwikkelen van mindsets voor een leven lang leren
HOOFDSTUK 03 65
Onderdelen van een succesvolle L&O-strategie
HOOFDSTUK 04 77
Naar een agile L&O-organisatie
HOOFDSTUK 05 89
L&O-governance: afstemming voor organisatiebrede impact
HOOFDSTUK 06 99
Leerbehoefteanalyse: het geheim van de smid
HOOFDSTUK 07 109
Individuele ontwikkeling vormgeven langs een S-curve
HOOFDSTUK 08 123
De impact van leren maximaliseren en de rol van authentiek zelfvertrouwen
HOOFDSTUK 09 137
Hoe je met digitaal leren de betrokkenheid van mensen verbetert
HOOFDSTUK 10 147
Mindsets en gedrag veranderen: onze rol in persoonlijke en organisatorische verandering
HOOFDSTUK 11 159
De L&O-agenda vormgeven met analytics
HOOFDSTUK 12 171
De evolutie van blended leren
HOOFDSTUK 13 183
Beproefde strategieën om immersive learning te integreren in de organisatie
HOOFDSTUK 14 197
Naar een bedrijfsbrede coachingstrategie en -cultuur
OVER DE AUTEUR 209
REFERENTIES EN NOTEN 213
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan