Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
VOORDEEL - 36% korting

Professionals & acquisitie

Succesvol opdrachten verwerven in de zakelijke dienstverlening

Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789462201347
1
Voormalig Nr. 1Totaal 119 dagen
EvergreenTotaal 2061 dagen
Laatste exemplaren! Op=Op!
Op voorraad | Laatste exemplaar! Voor 21:00 uur besteld, morgen in huis
38,95
24,95
VOORDEEL - 36% korting

Samenvatting

Het verwerven van opdrachten is een vak apart. Daarom zien we dat acquisitie in de meeste organisaties een afzonderlijk specialisme is, met een eigen discipline: relatiebeheerder, acquisiteur, accountmanager, enzovoorts. In de zakelijke dienstverlening is de professional echter zelf zijn product, dat wel of niet door de opdrachtgever wordt gekozen. Professionals worden dan ook geacht het acquisitievak zelf te beheersen. Voor de meeste professionals geldt dat zij van origine een 'echt' vak hebben: een discipline of professie op basis van een gedefinieerde opleiding, gevolgd door meer jaren praktijkervaring. Een professional is bijvoorbeeld organisatieadviseur, ingenieur, communicatiedeskundige, accountant, organisatieadviseur of trainer. Velen van hen hebben zich daarnaast, als 'tweede beroep' ook de rol van adviseur eigen gemaakt. De stap naar adviseurschap is vaak al een grote, en daar komt nog bij dat de adviseur ook verantwoordelijk wordt voor opdrachtverwerving. Het verwerven van opdachten is een compleet nieuw en totaal ander vak. En eigenlijk het derde.

Sommige adviseurs gaat deze acquisitie ogenschijnlijk gemakkelijk af. Voor anderen is het echter hard werken en voor een aantal daarvan lijkt acquireren welhaast een onneembare vesting. Het vak is soms omgeven door mythes en dat maakt het er allemaal niet makkelijker op. Dit boek laat zien waar het bij acquisitie om draait, wat een professional in huis moet hebben om daarin succesvol te zijn en hoe professionals acquisitie het beste kunnen organiseren. Het boek is geïllustreerd met voorbeelden, praktische aanwijzingen en checklisten. Frank Kwakman laat zien dat acquireren een uitdagend vak is en dat het alleszins de moeite waard is er tijd en aandacht in te investeren. De belangrijkste thema's die in het boek belicht worden zijn:

- wat het voor u betekent om acquisitie te doen
- de kerncompetenties van succesvolle acquisiteurs
- verschillende werksituaties van waaruit professionals acquireren
- hoe u acquisitiegesprekken voorbereidt en voert
- het omgaan met de rollen van vakexpert, adviseur en acquisiteur
- hoe u tijd vrijmaakt voor acquisitie
- de positionering van uzelf en uw bureau
- het opbouwen van een relatie met uw opdrachtgevers
- manieren op blijvend opdrachten te verwerven
- hoe u realistische commerciële doelstellingen formuleert
- de evaluatie van acquisitie en marketinginspanningen

Specificaties

ISBN13:9789462201347
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:137
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:1-12-2014
Hoofdrubriek:Advisering
ISSN:

Expertrecensies (3)

recensie
Professionals & Acquisitie
Dick Plomp | 27 maart 2009
Het verwerven van opdrachten is voor de zakelijke dienstverlener een essentieel onderdeel van zijn vak. Tegelijkertijd is het een ongrijpbaar fenomeen. 'Hoe leer ik acquireren?' en 'Hoe word ik hier succesvol in?' zijn lastig te beantwoorden vragen. 'Professionals & acquisitie' van Frank Kwakman is een compact boek over de ingrediënten van deze kunde. Overigens zonder de pretentie dat het de magische sleutel tot succes is.
Lees verder
recensie
Professionals & Acquisitie
Renze J. Klamer | 16 augustus 2004
Het gaat niet goed met dienstverlenende professionals. Zo, dat is weer eens gezegd. Het blijkt verschrikkelijk moeilijk om opdrachten te verwerven in een neergaande markt. En al helemaal voor ons. Wij moeten ons werk doen. Daar zijn we goed in. Professional immers. En dus hebben we geen tijd om te verkopen, we zijn immers druk met de laatste opdracht. En als de opdracht klaar is, dan krijgen we wel een nieuwe, denken we.
Lees verder
recensie
Professionals & Acquisitie
Jos Burgers | 9 augustus 2002
Wat maakt een managementboek al snel tot een bestseller? Daartoe is het nodig dat het boek in een duidelijke behoefte voorziet bij een omvangrijke doelgroep. Beide criteria zijn bij het boek 'Professionals & acquisitie' nadrukkelijk van toepassing. Van professionals en zakelijke dienstverleners, waarvan verwacht wordt dat zij voor zichzelf of voor hun organisatie opdrachten verwerven.
Lees verder

Lezersrecensies

3.3 van de 5
33 stemmen
4
13
8
6
2

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
Het geheim van acquisitie - In het voetspoor van David Maister en Peter Block
Frank Kwakman 2 december 2008

Over Frank Kwakman

Frank Kwakman is auteur, organisatie-adviseur en mede-directeur van e-Progress | Resultaat met talent. Hij heeft meer dan dertig jaar ervaring met het begeleiden van organisaties bij groei, ontwikkeling en performance. Frank Kwakman werkt vanuit de overtuiging dat organisaties succesvol zijn als medewerkers hun talenten benutten en blijven ontwikkelen. En dat die focus op haar beurt leidt tot werkplezier en werkresultaat. Met 'Leidinggeven aan jezelf' is zijn 21e boek verschenen. In zijn boeken reflecteert hij op zijn eigen praktijkervaringen met het doel anderen te inspireren om in beweging te komen, nieuwe kansen te zien en verborgen talenten te ontdekken.

Andere boeken door Frank Kwakman

Inhoudsopgave

Voorwoord

Introductie

1. Inleiding: 3 ingrediënten voor succes
2. Vijf stappen bij opdrachtverwerving
3. Kerncompetenties voor acquisiteurs
4. Kerncompetenties voor acquisiteurs
5. Organiseren van acquisitie

Epiloog
Index
Over de auteur
Overzicht van geraadpleegde personen
Literatuur

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Professionals & acquisitie