Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-Books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
Boeken Strategisch management KPI's die wél werken
KPI's die wél werken
Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing.

Meer over Peter Geelen
Peter Geelen: ‘KPI’s zijn geen doel op zich’ Ronald Buitenhuis 8 juni 2016 KPI’s worden veel te vaak gekoppeld aan het organigram in plaats van dat ze in relatie tot elkaar staan. ‘En dan verworden ze tot een orkest dat niet harmonieus samenspeelt’, stelt Peter Geelen in zijn boek KPI’s die wél werken. ‘Ik denk dat nog geen twee procent van de bedrijven KPI’s wel juist inzet.’ Lees het volledige artikel
top 100#41
Peter Geelen

KPI's die wél werken

Gebonden Nederlands 2016 1e druk 9789462761001
24 stemmen
10
Voormalig top 10Totaal 230 dagen
EvergreenTotaal 1729 dagen
Verkooppositie 41Hoogste positie: 3
Gebonden | NL € 34,90 Paperback | EN € 33,25 E-book | NL € 27,95
Op voorraad | Vandaag voor 23:00 besteld, morgen in huis
34,90
In winkelwagen
 
Stel een vraag over dit boek
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Van strategie naar uitvoering; hoe prestatie-indicatoren kunnen helpen

De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet.

In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.

Aanbevelingen
‘De missie van de schrijver is om organisaties beter te laten presteren. Dezelfde ambitie is ook altijd de drijfveer voor mijn werk geweest. Na het lezen van dit boek ben ik er zeker van dat deze frisse aanpak bijdraagt aan beter presterende organisaties. De introductie van KPI programma's kan echter volledig de mist in gaan en daar ben ik zelf - door schade en schande - achter gekomen. De klantketens - zoals beschreven in het boek - zijn een belangrijke en interessante manier om naar de business processen te kijken. Bovendien is dat een goede manier om duidelijk te maken dat voor een succesvol bedrijf, een goede samenwerking van alle afdelingen cruciaal is. Daarom geloof ik ook ten zeerste in op klantketens gebaseerde proces-KPI's in plaats van afdelingsgerichte KPI's. Alleen op die manier kan de juiste klant- en mensgerichte spirit behouden blijven. Hoe eenvoudig ook uiteengezet in dit boek: onderschat deze wezenlijke veranderingen niet. De positieve effecten op uw prestaties kunnen significant zijn. Ik wil u dan ook aanmoedigen om hiermee aan de slag te gaan.’ - Maiko van der Meer, CEO Marine Harvest Consumer Products

‘Prettig en belangrijk leesvoer voor iedereen die niet verstrikt wil raken in de waan van de dag en de klant niet uit het oog wil verliezen!’ - Rob Scholte, voormalig RvB en directielid bij Metro, Goodyear, Nestlé en Unilever.

‘Ik heb dit boek in een adem uitgelezen. Een aanrader voor iedere bestuurder die niet alleen ambitie op het papier wil doen landen. U wordt stap voor stap bij de hand genomen hoe de organisatie samen met teams kan werken aan echte verbetering.’ - Leonard Geluk, voorzitter College van Bestuur Haagse Hogeschool

‘Wij werken sinds 2010 op basis van iPM en hebben zeer aanzienlijke resultaatverbeteringen gerealiseerd op faalkosten en doorlooptijden. Ook de klanttevredenheid sterk toegenomen!’ - Piet van Loenhout, algemeen directeur Berkvens Deursystemen.

Trefwoorden

prestatieverbetering   kpi   prestatiemeting   prestatie-indicatoren   strategie-uitvoering   klantketens   procesverbetering   strategie   samenwerken   proces-kpi's   resultaat-kpi's   organisatieverbetering   klantgerichtheid   prestatiemanagement   eilandcultuur   management   procesmanagement   eilanddenken   waan van de dag   ipm   kpi-boom   klantwaarde   bedrijfsprocessen   stuurinformatie   strategisch management   organisatieverandering   organisatie   verandermanagement   leiderschap   prestatiegesprek  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789462761001
Taal:Nederlands
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:167
Uitgever:Boom
Druk:1
Verschijningsdatum:13-7-2018
Hoofdrubriek:Strategisch management

Expertrecensies (2)

recensie
KPI’s die wel werken
Kevin Huizer | 31 oktober 2016
Wie de prestaties van een onderneming wil meten, kan dat bijna niet anders dan via KPI's: Kritische Prestatie Indicatoren. Een gekwantificeerde set van indicatoren, die voornamelijk bedoeld zijn om de uitvoering van de organisatiestrategie te volgen en waar nodig bij te sturen.
Lees verder
recensie
KPI's die wel werken
Peter Streefkerk | 28 juni 2016
Kritische Prestatie Indicatoren (KPI’s) kom je overal tegen in bedrijven en organisaties. Toch blijken ze in de praktijk vaak niet of niet goed te werken. In KPI’s die wél werken legt Peter Geelen uit waarom mensen die met KPI’s aan de slag gaan onbewust barrières opwerpen voor de uitvoering van de strategie van hun bedrijf of organisatie.
Lees verder

Lezersrecensies

4.5 van de 5
24 stemmen
20
1
0
1
2
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (2)

interview
Peter Geelen: ‘KPI’s zijn geen doel op zich’
Ronald Buitenhuis 8 juni 2016 KPI’s worden veel te vaak gekoppeld aan het organigram in plaats van dat ze in relatie tot elkaar staan. ‘En dan verworden ze tot een orkest dat niet harmonieus samenspeelt’, stelt Peter Geelen in zijn boek KPI’s die wél werken. ‘Ik denk dat nog geen twee procent van de bedrijven KPI’s wel juist inzet.’
Artikel lezen
preview
Preview - KPI's die wel werken
Peter Geelen 23 maart 2016 Het gebruik van Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) door organisaties leidt dikwijls tot blijvende schade. Het middel is vaak erger dan de kwaal. Terwijl KPI's juist een zeer positief effect zouden kunnen hebben, zegt Peter Geelen, auteur van KPI's die wel werken. Een preview.
Artikel lezen

Over Peter Geelen

Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management®-methode (iPM). Het is zijn ambitie om het eilanddenken bij organisaties te doorbreken door ze vanuit het gezichtspunt van klanten te laten samenwerken. Samen met zijn team perfectioneerde hij het iPM-gedachtegoed tot een succesvolle methode voor ketensamenwerking en -sturing. Peter is auteur van verschillende boeken, waaronder KPI’s die wél werken (2016). Hij is gastdocent aan de Universiteit Maastricht en een veelgevraagd spreker.

Andere boeken door Peter Geelen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

Inleiding

1. Maak geen valse start met uw KPI-programma
2. De waan van de dag regeert
3. Mag het ook iets minder?
4. Een lijstje KPI’s heeft geen zin
5. Denk in klantketens en voorkom ‘eilanddenken’
6. Is planning & control nog van deze tijd?
7. Kolossaal prestatie infarct
8. De algemeen directeur grijpt in

# Doorbreek de vijf valkuilen van de traditionele KPI-structuur

9. Aan de slag met droom en doel (het ‘waarom en wat’)
10. Aan de slag met klantketens (het ‘hoe’)
11. Klantwaarden en interne waarden
12. Koppel proces-KPI’s aan resultaat-KPI’s
13. Doorzie uw proces voordat u de overige proces-KPI’s definieert
14. Door KPI-bomen het bos weer zien
15. KPI-knoppen waar u echt aan kunt draaien
16. De juiste grafiek beïnvloedt gedrag
17. Halen versus brengen
18. Wie stuurt waar op?
19. Het prestatiegesprek kan starten
20. De waan van de dag regeert niet meer?

Bijlage: organogram ehomes
Over de auteur

Aanbevolen live events...

donderdag 02-10-2025

Strategisch veranderen en samenwerken bij maatschappelijke opgaven

Collegereeks

Mensen die dit boek kochten, kochten ook...

  • Big data aan het werk
    Thomas Davenport
    Big data aan het werk
    € 34,50
  • Navigeren op essentie met KPI-Dashboards
    Jako van Slooten
    Navigeren op essentie met KPI-Dashboards
    € 31,95
  • Management control - Dynamisch balanceren tussen basis op orde en innovatie
    Maurice Franssen
    Management control - Dynamisch balanceren tussen basis op orde en innovatie
    € 46,50
  • De wendbare organisatie
    Leo Kerklaan
    De wendbare organisatie
    € 48,75
  • Management in Singularity
    Tjeu Blommaert
    Management in Singularity
    € 31,95
  • Service Excellence
    Jean-Pierre Thomassen
    Service Excellence
    € 53,95

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        KPI's die wél werken

        KPI's die wél werken
        Peter Geelen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        KPI's die wél werken

        Verwijder uw beoordeling