Lees verder
David J. Bland is auteur en ondernemer in Silicon Valley. Hij helpt bedrijven groeien met behulp van de Lean Startup-methode, ontwerpdenken en businessmodelinnovatie.
Meer over de auteursBusinessideeën testen
Een praktisch handboek voor snel experimenteren
Gebonden Nederlands 2020 1e druk 9789462763838Samenvatting
Je voornaamste taak als innovator, ondernemer of organisatie is je businessideeën testen om het risico op falen te beperken.
Zeven op de tien nieuwe producten voldoen niet aan de verwachtingen. Met ‘Businessideeën testen’ willen we daar verbetering in aanbrengen. In de stijl van de wereldwijde bestseller ‘Business Model Generatie’ bieden we je met deze praktische gids een verzameling direct toepasbare technieken om je nieuwe businessideeën snel te kunnen testen.
Je doet kennis op over het proces, leert hoe je je eerste experiment ontwerpt en businessideeën kunt testen. Als je al weet hoe je moet testen, kun je je vaardigheden aanscherpen met de uitgebreide toolbox. Tot slot leer je om systematisch te testen binnen je eigen organisatie aan de hand van gebruiken en een gedeelde taal.
Het is nu tijd om niet langer op aannames te vertrouwen, maar je ideeën grondig te testen en bewijs te leveren.
Omslagontwerp en illustraties voorzijde omslag: © Alan Smith
Illustraties achterzijde omslag door Owen D. Pomery
Specificaties
Expertrecensies (4)
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lees verder
Lezersrecensies
Over David Bland
Over Alexander Osterwalder
Inhoudsopgave
Ontwerp het team p. 3
Geef het idee vorm p. 15
2. Test
Hypotheses formuleren p. 27
Experimenteren p. 41
Leren p. 49
Beslissen p. 59
Managen p. 65
3. Experimenten
Kies een experiment p. 91
Ontdekken p. 101
Valideren p. 231
4. Mindset
Valkuilen vermijden p. 313
Leiden en experimenteren p. 317
Experimenten mogelijk maken p. 323
NAWOORD p. 329
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan