Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Handboek Social Media Marketing

Social media, social selling en social business

Paperback Nederlands 2023 4e druk 9789463563109
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Verkooppositie 221Hoogste positie: 42
Verwachte levertijd ongeveer 2 werkdagen

Samenvatting

De vierde editie van dit alom gerenommeerde standaardwerk is weer volledig actueel, incl. online toetssysteem!

Het vernieuwde vierde deel van het succesvolle 'Handboek Social Media Marketing' helpt de lezer/gebruiker een planmatige strategie voor social media te ontwikkelen. Daarbij helpt het inzicht te krijgen in de succesfactoren van de moderne social media marketingmix met middelen als TikTok virals, stories, reels & shorts en LinkedIn communities. Naast de focus op de organisatietransitie naar een social business, de praktische cases, relevante onderzoeken en professionele inzichten van aansprekende experts, biedt het crossmediale, uitgebreide boek een aanvullend platform met extra digitaal materiaal. Bovendien kent deze vierde editie een online toetssysteem om de eigen kennis eenvoudig te toetsen.

Het complete handboek inspireert en helpt met de gerichte inzet van social selling, de transitie naar een social brand en social business plus het opstellen van een resultaatgericht social media plan. Het leer- en managementboek is tot stand gekomen met medewerking van onder andere Steven van Belleghem, Hans Molenaar, Egbert Jan van Bel, Henkjan Smits, Brian Solis en vele anderen. Het bevat inspirerende cases van onder andere Rabobank Nederland, Spaarne Gasthuis, Overhemden.com en Nationale Nederlanden.

- In stappen de aanmaak van een resultaatgericht social media marketingplan
- Uitgebreide extra’s over social influence, social brand en engagement.
- Een gekoppeld online platform met extra digitaal materiaal en een online toetssysteem.

Specificaties

ISBN13:9789463563109
Taal:Nederlands
Bindwijze:paperback
Aantal pagina's:352
Druk:4
Verschijningsdatum:30-6-2023
ISSN:

Expertrecensies (2)

recensie
Handboek Social Media Marketing - 'Praktisch en compleet'
Mylene Bouwman | 15 mei 2020
Hoe zet je social media op de juiste manier in? Welk kanaal past het best bij je bedrijf? En hoe zorg je ervoor dat het niet alleen tijd kost, maar ook het gewenste resultaat oplevert? Kortom: wat zijn de ins en outs van social media, social selling en social business op dit moment?
Lees verder
recensie
Handboek Social Marketing & Business
Rein Hof | 10 oktober 2016
Ik kan niet anders zeggen: Patrick Petersen did it again! Daar bedoel ik mee, een herdruk uitbrengen die eigenlijk de benaming herdruk niet mag dragen. Want het Handboek Social Marketing en Business, is nagenoeg een nieuwe uitgave geworden.
Lees verder

Lezersrecensies

4.3 van de 5
49 stemmen
37
3
1
3
5

Interviews en artikelen (4)

preview
Handboek Social Media Marketing - Editie 2023
Patrick Petersen 4 juli 2023 Social media marketing is big business, maar kent ook de nodige hobbels. Multi-auteur en social addict Patrick Petersen presenteert met uitgever Van Duuren Media een herschreven boek over social media marketing. Het nieuwe social media landschap was voor de auteur de aanleiding om de inzichten op gebied van social media marketing eens volledig op te schudden. 
preview
Handboek Social Media Marketing - Derde herziene editie
Patrick Petersen 10 februari 2020 Sociale media zijn na de intreding van de algoritmische filters niet meer wat ze geweest zijn. Het is hard werken om in menig tijdlijn te verschijnen. Ook de doelgerichte creatie van engagement vergt een professionele aanpak.
interview
Patrick Petersen: ‘Ben je bereid om na 18.00 uur nog een appje te sturen?’
Aurora Peters 28 oktober 2016 Online strateeg Patrick Petersen (@Onlinemarketeer) heeft een nieuw boek uit: het Handboek Social Marketing & Business. Een crossmediaal werk met cases, onderzoeken, inzichten van experts en een aanvullende website met extra materiaal. Een goede reden om eens met deze ‘social media addict’ in gesprek te gaan over social marketing.
preview
Preview - Handboek Social Marketing & Business - Social Media, Social Selling en Social Business
Patrick Petersen 16 augustus 2016 Het Handboek Social Marketing & Business belooft de lezer een social media strategie te helpen ontwikkelen, inzicht te krijgen in de succesfactoren van social media marketing en geeft concreet richting aan een transitie naar een social business. Een preview.

Over Patrick Petersen

Vreemde eend Patrick Petersen RDM MA MSc is een ervaren ondernemer, spreker en docent (aan onder andere Nyenrode Business University, Beeckestijn Business School en EURib) die het nuchtere ‘lachen en leren’ combineert in zijn inspirerende optredens. Senior online strateeg, crossmediaal marketeer, contentmarketeer, internetondernemer, internationaal spreker, docent en auteur. Hij studeerde af op divers eigen (content-) marketingmodellen die hij voor tal van internationale organisaties, zoals Heijmans, Hästens, Somfy smart home, Trendhopper holding, T-Mobile Nederland, AtMostTV, TU Delft, IKEA Nederland, MTV Europe en Coolcat, succesvol in de praktijk bracht. Petersen voltooide recentelijk masterstudies aan de London School of Business and Finance en de Geneva Business School, die hem brachten tot de integratiemodellen van doel-gerichte digitale engagement, de inzet van augmented en virtual reality en de moderne contentstrategie. Deze inzichten hebben hem tevens tot bestseller auteur gemaakt. Hij deelt graag zijn inzichten op gebied van groeien en innoveren van de marketingmix van de toekomst. Petersen is door Bureau Meltwater verkozen tot de nummer 1 contentmarketeer en top 10 marketinginfluencer. De veelzijdige Petersen komt uit een ondernemers- en acteursfamilie en is een ver verleden actief geweest als acteur in onder andere Flodder, ZwartBoek en Jackie Chan’s Who am I.

Andere boeken door Patrick Petersen

Inhoudsopgave

1. Via sociologie en deeleconomie naar sociale media
2. Sociale onderneming: merkverhaal en sociaal verkopen
3. Marketingstrategie sociale media: een stappenplan
4. Betrokkenheid, likeability en sociale invloed
5. Campagnes voor sociale media
6. Sociale media en contentmarketing
7. Analyse en tools
8. Het socialemediaplan

Index

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Handboek Social Media Marketing