
Lees verder
Sjors van Leeuwen (Indora Managementadvies) is adviseur, auteur en spreker op het gebied van klantgericht ondernemen, strategie en marketing. Door zijn ervaring is hij goed thuis in vele strategische vraagstukken en het toenemend belang van de ‘de klant’ als onderscheidende factor. Sjors schreef o.a. Wendbare strategie op één A4, Zorgmarketing in de praktijk en CRM in de praktijk.
Meer over Sjors van LeeuwenHerinnert u zich deze nog? De Krant op Zondag, Omo Power, tv-foon, stemcomputers, zorgpas, NewCoke, de rookloze sigaret, i-mode, Skoeps ... Slechts een paar innovaties uit een hele lange reeks die het niet gehaald hebben. Mogelijke oorzaken? Te vroeg, te laat, te slecht, verkeerd imago, onvoldoende klantvoordeel, of was er juist te veel naar de klant geluisterd?
Bedrijven en instellingen moeten innoveren om te overleven. Maar nog steeds mislukt het merendeel van alle nieuwe producten, diensten en merken. De oorzaken zijn legio. Het lijkt erop dat bedrijven de markt en hun klanten domweg niet begrijpen.
Sjors van Leeuwen beschrijft ter lering en vermaak talloze innovatieblunders uit de afgelopen decennia, zodat u het beter kunt doen!
- Aansprekende voorbeelden, leer van de fouten van anderen
- Tips en trucs uit onderzoek en de praktijk
- Overzicht van 25 manieren om succesvoller te innoveren
innovatie succesfactoren innovatiefalen klantvoordeel klantgedreven innovatie productintroductie innovatiestrategie adoptiecurve marktintroductie open innovatie kritieke massa first mover advantage time-to-market leiderschap probeerbaarheid innovatiebudget gebruiksgemak verdienmodel prijsstrategie marketing cocreatie innovatiecultuur klantinzicht marktonderzoek gedragsverandering productontwikkeling social media ondernemerschap crowdsourcing strategisch management hype cycle proven technology zichtbaarheid unique buying reasons innovatiedilemma's innovatiescorecard innovatieblunders timing innovatieproces